Zonne-lucht: vind een ventilator met een thermostaat

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
tibofo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 12/08/08, 12:36
Plaats: Rouen

Zonne-lucht: vind een ventilator met een thermostaat




par tibofo » 18/08/08, 10:12

Hallo,

Ik bouwde een zonnecollector uit blikken. Het werkt goed. Gisteren met een mausadedag (Normandië), grijs met wat dunner, kreeg ik een fooi-uitvoer bij 68 ° tegen ongeveer 19 ° als invoer.

Nu wil ik deze hete lucht thuis in een pijp stuwen. Ik ben op zoek naar de eenvoudigste manier:

dus ik dacht aan een ventilator die vanzelf aan gaat als een temperatuurdrempel wordt bereikt. Tijdens het zoeken op internet vond ik dit:

Beeld

het is een dubbele raamventilator met geïntegreerde thermostaat en vult zich met omkeerbaar geluk.

Helaas vind ik het alleen op Canadese of Amerikaanse sites die niet in Frankrijk verkopen !!

Kent iemand van u een soortgelijk systeem of winkel die dit product verkoopt?

dank u
Thibault
0 x
Benieuwd naar hernieuwbare energiebronnen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 18/08/08, 10:21

1) Het ziet er goed uit uw installatie, heeft u enkele foto's?

2) Ik begrijp uw probleem niet goed, wilt u een ventilator met een ingebouwde thermostaat? Je kunt heel goed een omkeerbaar maken met 2 zeer identieke ventilator, goed bedraad zoals het hoort.

Guidi maakte hier een vergelijkbare samenstelling (1 fan 1 sense): https://www.econologie.com/forums/chauffage- ... t5712.html
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 18/08/08, 10:27

:D Dit is een goed idee.
Jammer dat je zo ver van België woont, ik heb twee of drie recuperatieve fans thuis.
Voor regulering moet er een manier zijn om te werken zonder elektrische regulering (hete lucht stijgt). Zoals het principe van wanden met glas (dit systeem heeft een naam. :onheil: geheugen caput)
Anders verkopen we voor 25 euro aan de verwarmingstechnici een zeer eenvoudige thermostaat aangepast aan uw behoeften.
Ik zal proberen foto's van de thermostaat en de fans te maken om je ideeën te geven :D
Voor mij is jouw idee goed, pcq elke keer als ik in mijn auto stap in de herfst, en ik ontdek de warmte van de cabine, zeg ik tegen mezelf, er is stof tot nadenken. :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 18/08/08, 10:31

lejustemilieu schreef:: D Dit is een goed idee.
Jammer dat je zo ver van België woont, ik heb twee of drie recuperatieve fans thuis.


:pijl: : Idee: https://www.econologie.com/pa/annonces/

Voor de thermostaat als u iets geavanceerder wilt met nauwkeurige tijd- en dag / nacht-programmering, bieden wij er een: https://www.econologie.com/shop/thermost ... p-172.html
0 x
tibofo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 12/08/08, 12:36
Plaats: Rouen




par tibofo » 18/08/08, 11:06

Het model dat ik heb gemaakt is hierop geïnspireerd:
http://napenergia.freeweb.hu/gyak/szp/sztgyi_en.htm

Ik weet absoluut niets over elektriciteit en elektronica, daarom ben ik op zoek naar een ultra-eenvoudige oplossing.

Ik heb net de link van de post gelezen: dat is wat ik probeer te doen, maar op verbindingsniveau gaat het al te ver voor mijn kennis.
idem voor de thermostaatkoppeling, ik weet niet hoe die zou aansluiten op mijn 12V pc-ventilator die ik daarvoor heb bewaard (mogelijk kan ik een 220V-ventilator kopen). Maar in dit geval zou het op specifieke tijden werken en niet noodzakelijk "heet".

Mijn doel is dat de ventilator hete lucht brengt wanneer de sensor heet is en dat hij niets doet als het weer te grijs is.

Het ideaal is omkeerbaarheid (zoals die van mijn eerste bericht) omdat ik in de zomer de warmte in de kamer kon afvoeren.

Ik dacht er niet aan om tijdens de bouw een foto te maken: maar de
hier is het klaar:
Beeld
een fotomontage zoals ik mijn sensor wil plaatsen:
Beeld

Dank u voor uw hulp
thibault
0 x
Benieuwd naar hernieuwbare energiebronnen
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 18/08/08, 11:35

De klassieke thermostaat
Beeld
Een fan herstelde op ??? met de transformator in mijn hand (ik was schattig in Afrika Nee? :D
Beeld
De derde foto wil niet komen ?? het is een ventilator hersteld van de zonnebank van mijn buurman ... : Cheesy:
Ik zal proberen haar te overtuigen om zichzelf te tonen op het web (de foto! Niet de buurman : Cheesy: )
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 18/08/08, 11:41

Ha!, Ze was zo vriendelijk om te rijden.
PS Het vuile hoofd komt uit Brazilië, het wordt gebruikt om boze geesten weg te jagen : Cheesy:
Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
tibofo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 12/08/08, 12:36
Plaats: Rouen




par tibofo » 18/08/08, 13:54

Vanmiddag ging ik naar de dichtstbijzijnde doe-het-zelfzaak om te kijken wat er bestond als een fan en of er een kant-en-klare oplossing met thermische detectie was: niets, nada !!

dus ik probeerde de kosten van de ventilator + thermostaat te schatten.

Kortom, ik vind mezelf tegen dezelfde kosten als een zonnepaneel van 4W ... (het was mijn eerste idee maar met een paneel van 10W, gezien de kosten was ik klaar om te doen zonder zonne-energie !!! )

Maar daar zeg ik tegen mezelf: met een paneel van 4-watt, werkt mijn pc-ventilator, en bovendien werkt het alleen in het geval van zon, dus het zal in qq-soort als thermostaat fungeren !!

Of de oplossing van "LeJusteMilieu1", ventilator pc + transformator en ik voeg een programmeerbare aansluiting toe om hem afwisselend te laten werken (dus in geval van slecht weer, als ik een pauze van 15 minuten laat, heeft de zonnecollector tijd om "herbouwen" van de hete ... Eindelijk, denk ik ?!

Thibault
0 x
Benieuwd naar hernieuwbare energiebronnen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 18/08/08, 14:05

Ik begreep niet dat je zonnevoedsel wilde eten.

In dit geval kan het vinden van een thermostaat die werkt in 12V problematischer zijn. Moet het spul van camping lichaam zien, maar het is altijd overladen !!

Maar wat wil je doen met zonne-energie?

Want als je bedenkt wat een fan verbruikt, is het misschien niet de moeite waard om in de problemen te komen als?

ps: uil grigri LeJuste, en werkt het? : Cheesy:
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 18/08/08, 14:46

Leuke bewerking in ieder geval.

Maar ik denk dat als je iets schoon en goedkoop wilt doen, je een beetje moet sleutelen, dus zonder kennis van elektriciteit / elektronica zal het een beetje moeilijker zijn, maar er zijn goede adviseurs hier, we kunnen je zeker helpen dat implementeren. : Cheesy:

Ik heb echter een vraag. Alle blikken worden doorboord en je passeert een continue luchtstroom door alle blikken, zoals de loop van het water in een normaal thermisch paneel.

Volgens nadelen zou het goed zijn om de luchtstroom van de pc-ventilator die je hebt te kennen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 393-gasten