Ideale verwarming ...

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Ideale verwarming ...




par Urok » 23/05/18, 22:27

Bonjour à tous,
Ik besloot om ongeveer 60 m² bij mij thuis uit te breiden, in de vorm van een onafhankelijk gebouw dat aan de bestaande is vastgemaakt.
Het zal aan de huidige normen voldoen (RT2012, VMC), maar ik denk erover na hoe ik het zal verwarmen.
Eerste vraag: sluit het aan op bestaande verwarming (stadsgascondensatieketel)? Of behandel het onafhankelijk?
Tweede vraag: als ik kies voor onafhankelijke verwarming, wat moet ik kiezen?
Mijn titel is duidelijk provocerend, maar deze keuze is oh zo moeilijk!
-Elektrische verwarming? Zelfs de boilers, a priori zuinig, lijkt al een dobbelsteen: ik heb gehoord dat de volgende RT2018 alles wat elektrisch verwarmen is, zou worden verboden ...
- PAC neemt calorieën in de lucht? In onze regio's (Auvergne) is de winter koud en zijn de PAC's niet erg efficiënt ...
- hernieuwbare energie? wind; uitgesloten naar mijn mening omdat de winden gewelddadig zijn waar ik woon; Solar? Zelfs als de laatste generatie elektriciteit van zonnestraling produceert en zowel de hitte als de koeling van de panelen herstelt, hebben we bij regenachtig weer geen van beide.
fornuis (hout, pellets, pellets ...)? Waarom niet, ik heb al een houtkachel voor mijn hoofdwoning, naast de centrale verwarming ...
Het is waar dat we veranderen met nieuwe technologieën, passieve huizen enz. Maar ik heb de indruk dat we hier weinig perspectief op hebben en, erger nog, dat deze technologie te complex is en helaas slecht gecontroleerd. Mijn vader heeft veel geld geïnvesteerd in een verticaal vastlegsysteem, hij heeft alleen emm ..., het bedrijf heeft gesloten enz ... enz ... Soms denk ik dat een goed oud vuur van hout, we zijn tenminste zeker van het resultaat ...

Kortom, bedankt voor het geven van uw mening.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Ideale verwarming ...




par Gaston » 24/05/18, 10:58

Het lijkt mij dat er belangrijke informatie ontbreekt: de toewijzing van deze extensie.

Afhankelijk van het feit of het elke dag moet worden gebruikt (dus verwarmd), alleen 's nachts, of slechts af en toe zal het antwoord waarschijnlijk heel anders zijn.
1 x
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: Ideale verwarming ...




par Urok » 24/05/18, 18:41

ja, waarom zou u deze precisie niet geven: het zullen twee levensstukken zijn, dus om continu te verwarmen ...
Om je voor te lezen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Ideale verwarming ...




par chatelot16 » 24/05/18, 21:29

een goed oud houtvuur, we zijn op het resultaat ... en als we het hout zelf snijden, zullen we onszelf zeker niet verpesten

warmtepomp is de beste oplossing als je een warmtepomp hebt die goed werkt ... helaas wordt deze niet door iedereen beheerst en we zien veel problemen

het probleem van warmtepompen is dat we iedereen verbieden om het zelf te doen, en dat het nodig is om door professionals te gaan waarvan sommigen slechter zijn dan klusjesman ... omgekeerd is een goede klusjesman beter omdat hij neem de tijd om na te denken en te leren ... in tegenstelling tot sommige professionals die niet de tijd hebben om na te denken over genoeg werken om hun uitgaven te betalen

voor mij is de ideale verwarming gasogeen, generator en warmtepomp ... maar het is een ideaal dat op een dag beschikbaar zal zijn ... maar momenteel niet beschikbaar

dus met wat nu beschikbaar is, zou ik zeggen warmtepomp voor iemand die niet met brandhout wil werken en zorgvuldig een installateur wil kiezen, in de wetenschap dat hij een goed model van warmtepomp kiest

en voor degenen die voor brandhout kunnen zorgen, is het de meest economische en de meest betrouwbare
0 x
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: Ideale verwarming ...




par Urok » 24/05/18, 21:56

ja maar nogmaals, er zijn geen calorieën in de koude winterlucht van de Auvergne (vaak -10 ° C), en dus wordt in dit geval de verwarming verzorgd door elektrische weerstanden en daar, portemonnee !!!!
Om je voor te lezen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Ideale verwarming ...




par Gaston » 25/05/18, 09:59

Het hout is ideaal ... als er iemand is die het vuur overdag voedt.

Anders moeten we opschuiven naar een automatisch systeem, dus een pelletketel, een gasboiler (aangezien de behuizing al wordt voorzien van gas), een warmtepomp of een convectorverwarming.

Wetende dat degenen die het meest economisch in gebruik zijn, het duurst zijn om te installeren, is er geen "ideaal" maar slechts een compromis tussen de portemonnee en de ecologie.
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Ideale verwarming ...




par Bardal » 25/05/18, 11:39

Voor een stuk van 60 m2 in rt2012, de eenvoudigste, minst dure (te kopen en te gebruiken), het is een lucht-pac grote merken, omvormer, geoptimaliseerde koude, ongeveer 3 kW. Gemak temperaturen -15 -20 ° C.

Investering onder 2000 € (installatie inbegrepen), jaarlijkse conso minder dan 100 €; je kunt het grootste deel van de installatie doen, met de enige opstart door een koeling, het zal de investering verminderen (het is gemakkelijk te doen, en binnen het bereik van elke gemiddelde DIYer). Kijk hier: domotelec.fr en geselecteerd in het bereik Mitsubishi (hyper heating) of Hitachi of Panasonic ...

Het is niet nodig om de stroomsterkte van de meter te verhogen, het is minder krachtig dan een stofzuiger ... Geen jaarlijks onderhoud, afgezien van afstoffen door u gedaan. Het is zonder concurrentie in verwarming. Weinig meer, het zal uiteindelijk dienen als airconditioning tijdens hittegolven ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Ideale verwarming ...




par Gaston » 25/05/18, 11:50

bardal schreef:u kunt het grootste deel van de installatie uitvoeren, met de enige bewerking door een koeltechnicus,
Moet nog steeds een koelbedrijf vinden dat ermee instemt om een ​​installatie te komen aansluiten die hij niet heeft verkocht ... :(
Het is een goede optie als je een vriend hebt ...

bardal schreef:Geen jaarlijks onderhoud, afgezien van afstoffen door u gedaan. Het is zonder concurrentie in verwarming.
Ik ben een beetje meer gemengd dan jij met betrekking tot de PAC, want we hebben geen goede zichtbaarheid van de levensduur na de garantieperiode ... en slechte voorbeelden van onherstelbare modellen na 4- of 5-jaren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Ideale verwarming ...




par chatelot16 » 25/05/18, 11:54

a -10 ° C er zijn nog steeds calorieën om te pompen

het is bij 0 ° K = -273 ° C dat er helemaal geen calorieën meer zijn

natuurlijk -10 ° C is de warmtepomp-agent slechter, maar nog steeds beter dan een eenvoudige elektrische verwarmer

de warmtepomp maakt het mogelijk om alle energiebronnen toe te voegen die het wil, inclusief de hernieuwbare energie ... een oplossing met de olie of het gas dat me een verkeerd gebruik van brandstof lijkt voor te behouden voor gebruik dat nobeler is dan verwarming

https://fr.wikipedia.org/wiki/Cycle_de_Carnot

cop voor -10 ° C = 263 ° K buiten en 30 ° C = 303 ° K binnenkant:

cop = 1 / (1-Tf / Tc) = 1 / (1-263 / 303) = 7,57

Ik nam een ​​voorbeeld waarbij de verwarming wordt gedaan door een vloerverwarming die het mogelijk maakt om een ​​lage temperatuur te gebruiken ... de agent neemt af met een radiator die een sterkere temperatuur nodig heeft

helaas, de huidige warmtepomp hebben we een agent veel lager dan het theoretische maximum ... er is nog steeds vooruitgang te boeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Ideale verwarming ...




par Gaston » 25/05/18, 12:04

chatelot16 schreef:a -10 ° C er zijn nog steeds calorieën om te pompen
Ja, maar we beginnen enkele fundamentele technische problemen tegen te komen, zoals de vorstophoping op de externe warmtewisselaar.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 483-gasten