Verwarming op hout en vervuiling

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
andre-34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 06/02/07, 11:50

Verwarming op hout en vervuiling




par andre-34 » 12/02/09, 21:10

Ik werd overgehaald door te kijken naar dorpen die gesmoord werden door smog die rook naar houtrook en door mijn buurman die me verhindert om kleren te hangen en ramen te openen in de winter (kamers die niet verwarmd zijn voor lucht) ....


Montreal
Verbod op houtverwarming: waarom een ​​consult?

QMI Agency André Beauvais
08/02/2009 18h43

Hoewel de stad Montreal heeft toegezegd om het publiek te raadplegen over het verbod op houtverbranding op haar grondgebied, "is er geen sprake van het veranderen van de politieke richting", zegt Alan DeSousa, sponsor van dit project van betaling aan de stad Montreal.

Maar waarom dan een openbare raadpleging?

"Belanghebbenden kunnen goede ideeën hebben om de verordening te verbeteren, te verbeteren en het belang ervan beter te begrijpen", zei de burgemeester van de stad Saint-Laurent en een lid van het uitvoerend comité.

En laten we Laval, Longueuil en de andere steden de houtgestookte kachels vermenigvuldigen en toevoegen aan de vervuiling van Montreal volgens het overwicht van de wind?

In de goede richting

"We zetten een stap in de goede richting", zei Alan DeSousa, "en ik hoop dat alle steden in Groot-Montreal zich in deze richting zullen bewegen en zullen doen zoals de gemeente Hampstead, die als eerste een dergelijke verordening heeft aangenomen." "We moeten actie ondernemen," zegt hij, "en houtverwarming snel verbieden om de kwaliteit van de lucht in Montreal te verbeteren. Geen sprake van terug te gaan. '

Hij herinnert zich ook dat de huidige winter erg moeilijk is voor mensen met cardio-respiratoire problemen. "Sinds het begin van de winter, heeft de stad Montreal 25 smog-waarschuwingsdagen. We moeten oplossingen vinden om de situatie te verbeteren ", zegt het hoofd van het milieubeleid, het uitvoerend comité.

Hij is van mening dat de regelgeving die zal worden ingediend in de raad, de 23 van februari, een van de meest uitgebreide en up-to-date zal zijn in grote stedelijke centra in Canada. Een van de meest ernstige ook. Maar Alan DeSousa heeft sterke steun, waaronder die van de volksgezondheidsafdeling van Montreal.

"Dit is een uitstekend initiatief", voegt Norman King toe, een epidemioloog bij het Montreal Health and Social Services Agency.

Vroege dood

King zegt dat een Canadese studie aangeeft dat 1540 Montrealers met cardio-respiratoire ziekten voortijdig sterven, elk jaar vanwege luchtvervuiling in al zijn vormen, inclusief de zeer belangrijke, die het gevolg is van de houtverwarming die produceert bijna de helft van de fijne deeltjes in smog. De woordvoerder van de stad Montreal herhaalt in alle interviews die hij over het onderwerp geeft, dat "een houtkachel die negen uur werkt, evenveel vervuiling veroorzaakt als een auto die 18 000 km aflegt".


bron: http://www2.canoe.com/infos/quebeccanad ... 84313.html

8) 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 12/02/09, 23:11

Hallo André34 en welkom bij econology ...

Ik heb niet het geluk om in Montreal, Quebec te wonen, maar in Antwerpen, België ...

Wat ik extra gewoon vind in uw verhaal, is dat sommige mensen zich zorgen maken over de rook van de houtkachel van de buren, terwijl anderen (hier met name) hun longen 'geblokkeerd' hebben door de stank van honderden schoorstenen die gazolle verbranden, die slecht gereguleerd zijn en die roken "in een gastheer en in een tabernakel" zoals door jullie is gezegd : Mrgreen:

Inouï om te zien hoe de wereld een klein dorp is en de zorgen van elkaar hetzelfde :?

vervolgd ...
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
DELAIR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 31/10/07, 15:51
Plaats: CHATEAUBOUDUN




par DELAIR » 13/02/09, 13:36

In Frankrijk wordt industrieel afval gecontroleerd door de exploitant en geverifieerd door de DRIRE, die de DREAL zal zijn ...
Kortom, 's nachts zijn alle katten grijs ...

En zoals ik al zei, je mag niets verbranden, want er zijn geen vervuilende filters op individuele open haarden ... droog en onbehandeld hout!
Ik heb tijdens een barbecue van de hierboven genoemde openbare dienst vernomen dat deze laatste meer verontreinigde dan een afvalverbrandingsinstallatie ...
8)
0 x
de mannen gaan het woud voor, de woestijnen volgen hen "CHATEAUBRIANT
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 13/02/09, 13:49

Houtverwarming is al decennia lang verboden in Parijs om dezelfde redenen ...

En ja, groene verwarming betekent niet dat er schone verwarming is (behalve in reclameposters, maar het is niet de realiteit).

We kunnen het in het voorjaar zien op onze zonnepanelen (tegen de bodem van onze 2-haarden): er is roet dat viel (we verwarmen 100% hout + zonne-energie).
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 13/02/09, 14:57

Hallo,
Ik maak me ook zorgen, vooral na het lezen van een ander onderwerp en heb gezien hoe mijn hout dit jaar brandt.

Ik besefte dat dit gespleten droge hout 38% luchtvochtigheid zo veel gaf dat het rookte.

Dus ik probeer een soort massief gebouwde kachel te maken, in feite heb ik een godin gesloten haard en zou ik de kast en de kap willen breken om een ​​kast te maken? in vuurvaste baksteen.

Omdat zoals gezegd wordt als men twee of drie uur grondig brandt, bespaart men meer warmte in rook.

Het probleem is om te weten wat de massa baksteen is en wat voor soort het gemiddeld kost. Auto Ik kocht er een om te proberen de opkomst en de restitutietijd te zien en goed wat is verkocht om 1500 te weerstaan, het neigt naar splitsen.

dus als iemand ideeën heeft over hoe te berekenen, heb ik geprobeerd met volume en massa.
raar.
Bovendien kunnen ogenschijnlijk zachthout meer calorisch zijn dan eikenhout, slechts een kwestie van drogen.
om clasou te volgen
0 x
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 12/11/09, 15:07

hello,

Ik heb ook dit probleem en ik wilde hier een nieuw bericht over schrijven forum maar ik wist niet echt wat ik moest inbrengen en aangezien ik zie dat er al een is, profiteer ik ervan.

Ik word op de volgende manier geconfronteerd met dit probleem, aan de ene kant een schoorsteen A die normaal rookt, zou ik zeggen, maar die echt stinkt, aan de andere kant een schoorsteen B van stoomlocomotief, die echt rookt, en wie de stinkt ook (brandhout niet droog?).
volgens de richting van de wind neemt men ofwel de rook uit de schoorsteen A, ofwel de rook uit de schoorsteen B.

wanneer ik mijn velux open, maak ik een gebaar voor de planeet, ik ga naar buiten, iedereen kent het advies om de ramen te openen om de vervuiling van het interieur van onze huizen te jagen, en dat doe ik ook het tegenovergestelde, ik open het velux-venster om de vervuiling van buitenaf weg te jagen en het naar huis te laten gaan ...
het zal voor sommigen een grap lijken, maar de situatie is zodanig dat het echt is wat er gebeurt, het openen van een raam is de verzekerde ingang van de vervuiling van deze schoorstenen.

Ik heb nu al een paar jaar nagedacht dat ik het lid uit mijn omgeving zal schrijven, omdat er echt genoeg is om dit volksgezondheidsprobleem te zien, niet om te worden opgelost, en ik kan het niet helpen, maar vergelijk dit. in de Tsjernobylwolk die aan de Franse grens was gestopt, was hij waarschijnlijk bang om in een onregelmatige situatie terecht te komen als hij de grens overging ..., is het altijd duidelijk dat Frankrijk een serieuze verveling.

Dus ik heb twee buren die zichzelf verwarmen met hout, maar anderen gebruiken ook dit soort verwarming in de hoek, de omstandigheden zijn hier ongunstig, omdat deze vervuiling niet gemakkelijk begint, omdat de buurt in een holle ruimte ligt, dat in de winter, 's nachts, smog wordt waargenomen ..., zoals andré-34 zegt

hoe, in Frankrijk, de verwarming met hout geen probleem kan zijn, terwijl men opmerkt dat in andere landen de autoriteiten de risico's op de vervuiling, maar ook op de gezondheid (waaruit de parallel die Ik doe met Tsjernobyl, met onze leiders die zeiden dat we niets riskeerden ...), waarom deze landen iets doen, terwijl in Frankrijk niets ...?
waarom introduceert de staat een CO2-belasting, die niet zozeer om hout gaat (maar toevallig), in plaats van een belasting op vervuiling?

Ik heb het over Tsjernobyl, maar om erover na te denken, asbest zou eerder het goede onderwerp zijn, wist de staat, andere landen waren verbannen (als ik me niet vergis), maar Frankrijk ging verder met ...

Geen twijfel mogelijk over het feit dat traders waardeloze inserts verkopen, die nog steeds door de staat worden toegestaan, waarom zijn ze niet verboden?

Ik denk dat de lobby in dit geval niet voor niets is ...

vertel hen mensen dat hun schoorsteen vervuild is, en rook te veel, ze zullen zeggen dat je hen niet zal verbieden om te verwarmen ...

om mensen te dwingen om filters op hun schoorsteen te plaatsen, dat is het echt mogelijk, zullen degenen die omringd zijn door mensen die opwarmen van hout, al het roet opgemerkt hebben dat overal op de grond is afgezet, de daken, enz ..., goud , een filter is goed, maar gezien de hoeveelheid roet die overal is, zou het filter naar mijn mening snel verstopt raken, vooral in mijn hoek, maar ik geloof niet dat dit het geval zou zijn voor mensen met wisselplaten van zeer goede kwaliteit.

mijn ouders, hebben een olieboiler, het vervuilt zeker, maar ik weet niet hoeveel, de ketel moet 5ans hebben denk ik, het heeft geen continue werking, nog steeds blij

voor auto's, zijn er vervuilingsverminderingen opgelegd aan de fabrikanten, en de technische controle duidt de vervuiling van hun voertuig aan de bestuurders aan, waarom wordt het niet gereproduceerd voor de schoorstenen, en dat ongeacht de gebruikte energie?

Nee, ik geloof echt dat er nog een te doen is in Frankrijk, onze autoriteiten weten dat zeker allemaal, maar doen niets.
het is duidelijk dat dit ons al beïnvloedt met bepaalde ziekten, en de kankers, de staat lost dit probleem van vervuiling gerelateerd aan de schoorstenen niet op, maar het zal noodzakelijk zijn dat het de kosten van gezondheid regelt die gepaard gaan met


Persoonlijk, 's avonds, als ik naar buiten ga, doe ik soms een masker van het type gasmasker op, met filters die normaal bedoeld zijn voor verfdampen, het is effectief, ik voel de stank van schoorstenen niet meer. maar welk soort masker blokkeert het alle vervuilende stoffen die uit schoorstenen komen die met hout werken?

Ik heb nog een vraag, ik verzamel regenwater in een vuilnisbak, met behulp van een zeildoek, goud, dit water is verontreinigd door het roet van nabijgelegen schoorstenen (waarschijnlijk dat van de stoomlocomotief op de het dak van de buren), wordt dit water als vervuild beschouwd en mag het daarom niet worden gebruikt voor het besproeien van planten die schoon water nodig hebben?


je zult begrijpen dat ik het hier heb over buren die waarschijnlijk een oude insert hebben en die bovendien nat hout branden, en dat deze case waarschijnlijk niet hetzelfde kan zijn als die van een persoon die buren heeft die hun haard op de juiste manier gebruiken met goed materiaal

in Frankrijk heeft de enige regeling betrekking op de hoogte van de schoorsteen op het dak, niets anders, dus mensen lijden, zien, ruiken, worden ziek gemaakt, maar kunnen niets doen, het voelt echt alsof ik 'hebben.

hier, ik weet niet wat ik anders te zeggen heb, behalve misschien dat ik een oude post terugkrijg forum .

bedankt dat je me hebt gelezen
a+
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 12/11/09, 15:56

laten we geen stenen gooien op houtverwarming "in het algemeen" maar op degenen die een defect systeem of slecht hout gebruiken, of wat dan ook.
Ik heb een houtkachel Jotul en ik daag je uit om te weten of het werkt of niet kijkt naar wat er uit de haard komt (behalve de eerste 5 minuten, de tijd dat het op temperatuur komt)

daarom zou er inderdaad een manier moeten zijn om een ​​minimum "niveau" van verbrandingsefficiëntie te claimen en om overtredingen van deze regel te laten opmerken. dit is vandaag helaas niet het geval.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 12/11/09, 16:31

Hallo,
Ik denk niet dat het regulering nodig heeft, die zoals ik alleen maar hout opwarmt, niet lang hoeft te reageren, want als het rookt is het dat het slecht brandt en in dit geval het slecht opwarmt, en mijn doel is niet koud te zijn.

Dus misschien aan de kant van degenen die het als sfeer gebruiken, maar ook de barbecues aan de zijkant in de zomer moeten zien, want als we zien hoe en de steenkool ..

Daarop raken we het ego tot welzijn (schijnbare mensen), en hoe zit het met degenen die in afwachting van mevrouw of sir vóór ex blijven: de bakkerij door de motor met of zonder de airconditioning te laten lopen.

Het is in de mode om je eigen analyse van je gedrag te doen.
a + claude
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/11/09, 17:03

+ 1 met Dirk Pitt!

Als het stinkt is dat er een slechte verbranding is, zijn de kachels vaak te groot voor de behoefte en de schoorsteen waarvan de diameter te groot is.

Ic i in Canada hebben we een civiele wet die de verstoring van de buurt verbiedt, inclusief schoorstenen die stinken.

De nieuwe kachels die de hete gassen verbranden roken niet, je kunt je neus bij de uitgang van de schoorsteen zetten zonder de neus of de ogen die we steken.

Neem contact op met de gemeenschap als er geen manier is om goed nabuurschap te bedrijven, net zoals we hier in Canada hebben.

Ik verplaatste een schoorsteen van een onaangename buurman die me altijd banden op mijn auto stuurde omdat zijn schoorsteen niet compliant was, ik belde de politie die hem een ​​kaart gaf die hij uitdaagde en verloren omdat de politieman de overtreding nog steeds op mijn voertuigen en rondom zijn schoorsteen vond, de rechtbank hem opriep om te reageren, anders zou het weer goed en zouter zijn dan de eerste overtreding.
8)
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/11/09, 18:12

Dirk Pitt schreef:laten we geen stenen gooien op houtverwarming "in het algemeen" maar op degenen die een defect systeem of slecht hout gebruiken, of wat dan ook.
Ik heb een houtkachel Jotul en ik daag je uit om te weten of het werkt of niet kijkt naar wat er uit de haard komt (behalve de eerste 5 minuten, de tijd dat het op temperatuur komt)


Van mijn kant heb ik een insert René Brisach (30 jaar?). Aangezien ik mijn houtblokken met de houtklover heb gesplitst (de snoek met de grootste diameter is 70 mm) en zelfs kleiner dan ze zijn, rook deze helemaal niet !!! (behalve begin : Mrgreen: )

De luchtstroom is altijd open en de verstelklep aan de onderkant van de uitlaat bevindt zich in de meest gesloten stand. Ik laad goed om een ​​echt fel vuur te hebben, het glas reinigt zichzelf zonder enig probleem en na ongeveer 3.5 maanden van gebruik afgelopen winter had ik geen volume 1-asliter dat uit de schoorsteen viel toen ik erover veegde. 8) Dit is de beste instelling die ik heb gevonden.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 251-gasten