Houtverwarming, kies een kwaliteitstoestel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Houtverwarming, kies een kwaliteitstoestel




par Christophe » 09/10/08, 19:38

Dernière édition par Christophe de 05 / 05 / 15, 13: 14, 8 keer bewerkt.
0 x
greg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 31/07/07, 08:57
Plaats: 46




par greg » 21/10/08, 09:17

Deze classificatie bevat basisinformatie, maar geen label of norm, wat zonde is!
Toen ik mijn kachel kocht (4 jaar geleden) boden de verkopers Godin, Supra en Deville het groene vlamlabel aan waarmee ik het belastingvoordeel kon ontvangen.
Afgezien daarvan garandeert dit label niet de prestaties van de kachel (langdurige verbranding, efficiëntie en atmosferische emissie), maar was het een soort doel dat voor de fabrikanten moest worden bereikt! een schande!

Ik heb daarom een ​​buitenlandse kachel gekocht die beantwoordt aan een norm (waarvan ik de referenties niet meer heb) die mij deze criteria garandeerde.
greg
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 21/10/08, 09:24

Je hebt helemaal gelijk!

U moet op uw hoede zijn voor apparatuur die in aanmerking komt voor de heffingskorting, omdat dit vaak het geval is factuur en de prestaties zijn vaak alleen maar beter op papier...

https://www.econologie.com/forums/arnaques-e ... t5520.html

Ik geloof dat je, om een ​​groene vlam te zijn, nog steeds een minimum aan output nodig hebt...

Thuis verwarmen wij ons met een klassieke vierkante SAEY 12kW en een Mini Turbo Deom ketel (gebaseerd op de Deom PM4). De Deom werkt heel goed (continu vuur en "automatische" herontsteking), maar ik betwijfel of hij een groene vlam heeft. Het komt in ieder geval niet in aanmerking voor enige heffingskorting! (wij hebben hem nieuw gekocht)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google [Bot] en 500 gasten