Vergelijkende Tabel van de isolatie

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
TATAMI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 30/05/08, 19:18
Plaats: hol




par TATAMI » 15/09/09, 12:39

Christophe dank u voor uw antwoord, maar voor de watten, ik kan hier niet, dat is waarom ik ben op zoek naar een ander alternatief, de isolatie Metisse eigendom interesseert me eigenlijk, maar ik wilde adviezen om te kiezen tussen de isolatie ik had anders dan watten gevonden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/09/09, 20:44

TATAMI schreef:Hallo iedereen, zou ik mezelf te isoleren van de verloren daken, heb je meningen en voorkeuren van deze isolatoren:
- Brown, de isolatie solidariteit vezel
- bati'plum
- Hennep wol

dank u voor mij deel je mening
Geen dierlijke producten, hebben we nog niet lang te houden zonder gevaarlijke producten.
dan:
- Brown, je doet een actie naar Emmaüs te helpen in het bedrijfsleven, plus het is heel dicht beste fase
- Hennep wol, u deelneemt aan de landbouw dat er zeer weinig ingangen en gewoon arme bodems nodig te helpen. Voor lichtgewicht materialen tegen weinig bescherming in de zomer.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/09/09, 20:57

TATAMI schreef:en ook, zou u een mening over isonat isolatie buitex hebben ???
Ze worden gebruikt, voor ons is het een lokaal product (geproduceerd in de Beaujolais, ...).

De zorg is de 15% polyester vezels ... :|

Anders zijn de eigenschappen hetzelfde als houtvezel, iets goedkoper dan de "grote merken" ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
TATAMI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 30/05/08, 19:18
Plaats: hol




par TATAMI » 19/09/09, 13:56

Houthakker dank u, echt heel informatief 2 je berichten, ik weet beter waar te gaan nu :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 19/09/09, 14:14

Houthakker schreef:- Hennep wol, u deelneemt aan de landbouw dat er zeer weinig ingangen en gewoon arme bodems nodig te helpen. Door materialen tegen zeer licht weinig bescherming in de zomer.


Hi Lumberjack. En inderdaad, het lijkt een paradox (u zeggen dat in vergelijking, niet begrijpen) kun je ontwikkelen? Heel hartelijk bedankt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/09/09, 12:59

Obamot schreef:
Houthakker schreef:- Hennep wol, u deelneemt aan de landbouw dat er zeer weinig ingangen en gewoon arme bodems nodig te helpen. Door materialen tegen zeer licht weinig bescherming in de zomer.


Hi Lumberjack. En inderdaad, het lijkt een paradox (u zeggen dat in vergelijking, niet begrijpen) kun je ontwikkelen? Heel hartelijk bedankt.
De bescherming tegen de zomer warmte in het huis door het fenomeen fase De tijd die de golf van de warmte die door de tegel die zonlicht (die kan verwarmen dan 70 °) ontvangt over te steken vóór het bereiken van de isolatie in de kamer.
Deze faseverschuiving is een functie van 3 factoren: de intrinsieke eigenschappen van de materialen van de soortelijke warmte expressie (sterk varieert tussen alle plantaardige vezelmaterialen, maar toch ...), de thermische geleidbaarheid en dichtheid.
Hennepwol heeft een vrij hoge densiteit (meestal zachte bolletjes) en een lagere soortelijke warmte dan houtvezels, waardoor bij gelijke dikte, de effectiviteit kan worden minder dan 50% geweest die van houtwol.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
angelina81
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/09/09, 10:36

gevel buitenkant isolatie




par angelina81 » 25/09/09, 10:47

Hallo,

Ik zoek een goede isolator voor een rondsel dat regelmatig aan regen wordt blootgesteld. Ik heb vrienden die bij hen thuis kleren hebben aangetrokken en ik geef toe dat ze niet teleurgesteld zijn en dat ik het esthetisch erg mooi vind. Ze vertelden me dat het heel gemakkelijk te installeren was en ik ging naar "myral" om meer te weten te komen.
Maar dan zou ik heb meer product reviews dus voel je vrij met me te praten.

Dank u en een goede dag
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 19/10/09, 10:14

Hallo iedereen,

in de buurt van mijn huis, is er dit:
http://www.alise-ateliers.fr/?goto=2&art=000001

integratie werkplaats / herstel van de kurk / vermalen tot losse isolatie maken

Ik zei:
1 - gerecycled materiaal is beter voor het milieu dan een recyclebaar materiaal
2 - kurk is recyclebaar, en een goede isolator
3 - revalidatie, die ook niet slecht

Prijs: € 110 HT / m3 (ofwel dik cm 20: 22 € HT)

ca lijkt interessant voor mij, wat zeg je?
0 x
Stetinger
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 25/10/09, 16:48
Plaats: Ile de France




par Stetinger » 26/10/09, 10:18

Hallo,

Een kleine update nodig is over de prijs! Kijk maar naar hoe komen we aan het eind 2009:
http://www.isolation-ouate-cellulose-vendee.com/

Sorry om te zeggen, maar het verandert in apostolaat voor deze prijs! De econology, dat is prima, maar de middelen zijn niet uitbreidbaar (we zijn niet handelaren!).
0 x
Nieuw op de site
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 26/10/09, 12:05

Dat is wat Christophe vorig jaar had geschreven:
Christophe schreef:Het nemen van 100% cellulose we zouden een kostprijs van € 10.20 / m² voor R 6,5 hebben gehad
https://www.econologie.com/ouate-de-cell ... -3763.html

Een duidelijk dat deze prijs is exclusief de installatie, zodat na dat is de ambachtsman die zijn werk met de hand beoordeelt als hij wil. En blauw partner dosh : Cheesy: Ik vraag me ook af of er niet een kern van waarheid in wat ik zeg? :| Trouwens, ik heb nog steeds niet begrepen dat EDF'm blauwe hemel, haar missie, het nut ervan ????
Korte moet concurrentie, maar dat in Frankrijk we niet weten, een aanpassing aan de prijs van de andere aan te moedigen in het bijzonder niet minder verdienen; z'ont niet begrijpen dat het verlagen van de prijzen zouden zij meer werk, zodat ze meer zouden verdienen; Ik denk dat ze hebben asez baan. En dus hebben we te zeggen dat sommige gasten weten te slikken dat wat duurste is noodzakelijk beter, zult begrijpen ... er alleen maar om te zien wat er gebeurt in fotovoltaïsche zonne-energie.
Door nadelen Ik heb een vriend in de Vendee die in redelijke prijs zeer PV-installatie, als je geïnteresseerd bent qqu'un.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 231-gasten