Vergelijkende Tabel van de isolatie

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 08/02/07, 14:11

Christophe schreef:
paotop schreef:dat het polyurethaan?


Als je praat over de onzin die wordt verkocht in de bom en breidt uit, het is de duurste van de isolerende gemeld m2 helemaal in de war isolatie (zelfs Perlite).

Uiteraard zou niemand op het idee om elk dak isoleren met dit product ...


uuuuu..............te laat : Oops:

vorig jaar in augustus.


maar niet in een bom : Mrgreen:

Ik heb polyol en isocyanaat gespoten, de reactie vindt plaats op de drager en we verkrijgen een waterdichte polyurethaancocon zonder koudebrug.

Nou ja, het is een industrieel proces en het kostte me ongeveer € 16,- exclusief belasting per afgewerkte m2.

maar gezien het gebouw was het voor mij het meest geschikte proces, maar het is waar dat het een chemische isolator is.......weinig bekend onder individuen...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 08/02/07, 14:12

Christophe schreef:
paotop schreef:dat het polyurethaan?


Als je praat over de onzin die wordt verkocht in de bom en breidt uit, het is de duurste van de isolerende gemeld m2 helemaal in de war isolatie (zelfs Perlite).

Uiteraard zou niemand op het idee om elk dak isoleren met dit product ...


Polyurethaan komt ook voor in platen (zoals polystyreen), maar het ecologische evenwicht ervan, zowel in termen van opgenomen energie als in termen van gezondheid (dampen), blijft zeer slecht.

Nu is het puur isolerend beter dan minerale wol, maar ook veel duurder.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 08/02/07, 14:29

bestaat ook in een geprojecteerd proces waarbij de twee componenten op de steun worden geprojecteerd (zoals een verfpistool maar met twee spuitmonden), de reactie vindt plaats op de steun en wordt binnen enkele seconden stijf, gebruikt in de industrie om silo's te isoleren, soms in de landbouw om schuren te isoleren, een beetje in particuliere woningen.............. en in mijn werkplaats : Oops:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 08/02/07, 14:31

Arggggg....stomme opmerking: paotop, je draagt ​​je bijnaam goed... : Cry:
0 x
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 08/02/07, 14:38

niet iedereen kan van planeet Martz komen : Cheesy: Hee hee
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/02/07, 16:22

Dag
Christophe schreef:
paotop schreef:dat het polyurethaan?


Als je praat over de onzin die wordt verkocht in de bom en breidt uit, het is de duurste van de isolerende gemeld m2 helemaal in de war isolatie (zelfs Perlite).

Uiteraard zou niemand op het idee om elk dak isoleren met dit product ...


Dit is een vrij gebruikelijke methode in de industrie waarmee u de doorgangsgaten voor elektrische kabelbomen en rechtstreeks op de muren en plaatstalen plafonds van hangars kunt blokkeren.
In de residentiële sector wordt het vooral gebruikt voor oude huizen, voor degenen die de binnenkant van de muren niet willen afscheuren om de glaswol opnieuw te maken, deze van buitenaf willen smelten en vervolgens met dakspanen willen bedekken.
Dit geeft ongeveer dezelfde prestaties als piepschuim, behalve dat er geen voeg is, het is waterdicht en er is geen dampscherm nodig zoals bij minerale wol.
Het werd veel gebruikt in de jaren 85, hoewel de prijs hoger is voor bepaalde constructies met veel hoekcontouren, maar het is economischer in termen van arbeid voor de installatie.
Het wordt geleverd in een vat van 220 liter en wordt afgevuurd met een drukpistool.


Voor glaswol als we glaswol in een plafond plaatsen, plaatsen we eerst een grote polyethyleen dan spreiden we de glaswol uit (dit dient als dampscherm maar houdt ook na 20 jaar stof vast (als je op zolder loopt, neem dan een goede masker..
voor de muren plaatsen we de glaswolmatten gevolgd door een aluminium plaat (voorheen een polytene) en vervolgens de Placoplatre

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/02/07, 17:33

paotop schreef: Ik heb polyol en isocyanaat gespoten, de reactie vindt plaats op de drager en we verkrijgen een waterdichte polyurethaancocon zonder koudebrug.
Nou ja, het is een industrieel proces en het kostte me ongeveer € 16,- exclusief belasting per afgewerkte m2.
maar gezien het gebouw was het voor mij het meest geschikte proces, maar het is waar dat het een chemische isolator is.......weinig bekend onder individuen...

Dit heb ik destijds ook gedaan in de kamer waar het kleine binnenzwembad van 6 meter doorsnee stond. Het wordt rechtstreeks op de muur en het ruwe plafond geprojecteerd en vervangt het pleisterwerk, het is een waterdichte dampremmende laag (geen condensatie) en het creëert een originele afwerking zoals de grotten van Lascaux (alleen de bizonkoppen ontbreken). Het wordt met de jaren donkerder. Het is origineel en effectief, maar niet erg organisch...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 09/02/07, 01:32

Maar ik zou toevoegen aan het krediet steenwol zijn akoestisch vermogen, ruim boven de glaswol, echt handig wanneer u in de buurt Bierset woont ...

Ook kreeg ik te horen dat steenwol niet wordt aangevallen door knaagdieren (in tegenstelling tot glaswol). Wat zeker is, is dat het erg irriterend is voor de huid en gevaarlijk voor de longen om te ademen, zelfs met bescherming (handschoenen en masker, het kan binnendringen en het jeukt extreem, we kunnen het niet eens doen als we onder de douche gaan staan ​​(jeukende huiduitslag) Ik ondervond dit tijdens het leggen van alle muur- en dakisolatie in mijn huis en het was die winter in de jaren 80 erg koud.

Dit heb ik destijds ook gedaan in de kamer waar het kleine binnenzwembad van 6 meter doorsnee stond. Het wordt rechtstreeks op de muur en het ruwe plafond geprojecteerd en vervangt het pleisterwerk, het is een waterdichte dampremmende laag (geen condensatie) en het creëert een originele afwerking zoals de grotten van Lascaux (alleen de bizonkoppen ontbreken). Het wordt met de jaren donkerder. Het is origineel en effectief, maar niet erg organisch...

Niet erg organisch, je zei het, ik zou zelfs zeggen dat het een hele tijd schadelijke gassen moet hebben uitgestoten in je grot van Lascaux.....nou niet zo veel aangezien je er nog steeds bent!! : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 09/02/07, 01:58

Bedankt voor de info Chris!

Je hebt mijn vragen beantwoord... :D
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 09/02/07, 12:02

Linnen lijkt mij helemaal niet slecht!! Trouwens, ik denk daaraan omdat linnen in Frankrijk een paar jaar geleden op de rand van uitsterven stond...

We zouden ook moeten proberen de geluidskarakteristieken van de isolatoren in je document, Chis, in kaart te brengen om een ​​completer overzicht te krijgen, toch?! (naast alle kenmerken, met de dichtheid, warmtecapaciteit, enz...) Ik zal een beetje kijken...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 308-gasten