VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/10/11, 00:15

VMC of sterke beluchting, misschien wel grondig nat uw huis en de muren in plaats van droog, alsof ik vond mijn thuis enige tijd op een onbewoond huis in mijn afwezigheid of mijn huizen luchten !!
Dus dat gaat niet lollipop zag het onderwerp op het VMC !!

Welk aandeel lollipop is om te denken als shadoks waarin alles achteruit bevatten !!!!

Ik begrijp beter hoe sommige vochtproblemen zonder ooit het verlaten als shadoks om te geloven dat VMC pomp, terwijl het probleem verdwijnt in een dag thuis zonder VMC !!!
Dernière édition par dedeleco de 15 / 10 / 11, 00: 20, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/10/11, 00:17

dhaulagiri schreef:
Ik denk niet dat de cut VMC deel van de tijd: het model dat ik koos verbruikt minder 15 W gemiddeld. Door nadelen, iets om me te zeggen dat de lucht die door de inzendingen is onvoldoende: wanneer men komt terug van het werk, is er een geur van rook in de woon / eetkamer. Ik kan me voorstellen dat het schoorsteenkanaal (open haard, zelfs als sluitertijd deur) zorgt voor een pull factor om te compenseren voor de relatieve dichtheid van de rest van de kamer. Eenvoudige hypothese. Op een dag heb ik een kleine houtkachel om het ding te verbeteren, maar is er nog niet ...

.


1) De VMC SF nog wel problemen met een open haard (open haard) of kachel veroorzaken ...

Dit wordt versterkt als de ingangen onvoldoende zijn, inderdaad!

Maar de VMC creëert een vacuüm en lucht rentera door Pou hij wil, heb je problemen met het maken van de politie: je stopcontacten, zelfs als ze reus, de schoorsteen, de onderstaande deuren ...

Gebruik geen illusies krijgen.

2) Zelfs zonder VMC is er onder bepaalde voorwaarden een omgekeerde diepgang. Klassiek geval: u gebruikt uw haard of kachel niet; de muren, korenmaat etc. zijn koud, maar de lucht in huis en buiten is heet (een plotselinge klap van sirocco): de lucht koelt in het kanaal "gaat naar beneden" ... Een heteluchtballon ondersteboven ...

Maar onnodig te bangmakerij: aangezien er geen vuur, het ruikt naar rook (dit is een heel strijdlustig sepia geur van de leidingen), maar er is geen CO! Je riskeert niets, net zomin als je steil zult vallen snuiven een Bayonne ham!

3) Effectief op peil brengen. Dit belet u niet om de bewerking achteraf te "moduleren". Eventueel. Ik wil mijn idee niet opleggen!

Het probleem is niet de 15 W motor van de VMC. De vraag is calorieën uit het raam gegooid door de honderden hete lucht m3 gegooid en vervangen door koude lucht of koud. Die kan erg droog in de winter ... Dit verlies is van de orde van grootte, met VMC hygro SF, van 1 kW! Dat is niet niks! Ongeveer 10% van de benodigde warmte ...

Anders zouden we niet hebben uitgevonden VMC DF voor goud!

In de zomer, Ik leg in geforceerde mars naar de bodem ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/10/11, 00:21

dedeleco schreef:
Welk aandeel lollipop is om te denken als shadoks waarin alles achteruit bevatten !!!!


Kort je niet voorkomen dat beledigen !!!

Vermoeiend, deze houding van de pre-teen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/10/11, 00:28

dedeleco schreef:VMC of sterke beluchting, misschien wel grondig nat uw huis en de muren in plaats van droog, alsof ik vond mijn thuis enige tijd op een onbewoond huis in mijn afwezigheid of mijn huizen luchten !!


!!!


Het is nog steeds niet moeilijk te begrijpen dat in een onbewoond huis, waarvan de wanden worden gekoeld de hele winter, introduceer je warmer, vochtige lucht (bijvoorbeeld in het voorjaar), zal er condensatie op muren ... of het nu gaat openen of met een VMC ...

VMC, behalve dat het introduceert de lucht, heeft niets te maken met het.

Ik denk dat het is ook de schuld van de VMC als waterdruppels op de waterfles friache voor Pastis in de Var in stormachtig weer ???

Idem in kerken, mis op zondag, transpiratie van gelovigen, condensatie op de bevroren muren in de lente ... Mensen zeggen meestal dat de "steen zweet"
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/10/11, 00:38

Helemaal mee eens Did67, plus een open haard kan achteruit schieten met de wind in de verkeerde richting vanuit de positie van de schoorsteen van het huis en de positie van de ingang lucht en onderdrukken achteruit !!
complexe vacuüm gecreëerd door de wind achter het huis op de input van de open haard voor de druk van de wind ondergaan !!!
Men kan zelfs dan sterven door CO die komt in, door ongelukkige weer !!!

In de zomer, Ik leg in geforceerde mars naar de bodem ...

Om te verduidelijken, want als buitenlucht erg warm is 30 ° C en% vochtigheid 100 Op de oostkust van de Verenigde Staten (100 100% ° F en vochtigheid), zo groot condensatie van water in het huis en giftige schimmel !!
Gelukkig Alsace is nooit strikt 100% vocht met de hitte !!!
Dit is de reden waarom een ​​VMC vaak genoeg in Frankrijk en de Verenigde Staten alleen AC voorwaarden bijna leefbaar !!!

Eindelijk wat humor Shadok een one-way !!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/10/11, 07:55

1) Ja. Deze configuratie, heb ik elders ontwikkeld. Maar dan is het nogal slecht ontwerp van de buis, niet meer dan de nok genoeg ... Naar mijn mening is dit niet het geval dhaulagiri, dit zijn huis ...

Maar dit is geen effect. Mijn ouders hadden een huis als dat. En er eigenlijk ook het risico met CO, want dit kan gebeuren als er brand ... dus de CO ...

Geen behoefte om te schakelen, maar voelt een rook!

2) Ja.

Om bovengenoemde (warme lucht buiten de muren en nagenoeg verzadigd) beschreven reden kan het niet geschikt om naar de lucht. Als de ademhaling. In ieder geval niet voor het drogen en wicking.

Nu is de Alace noch de Gard zijn Louisiana en Mississippi Delat ...

Dat gezegd hebbende, uitzonderlijk kan de configuratie zelfs in de Elzas voorkomen: stormachtig weer, verzadigde en hete lucht (zogenaamd "zwaar" weer - het is voldoende om een ​​hartaanval te hebben gehad om het goed te detecteren). Maar we bouwen geen project op uitzonderingen ...

3) Nee!

De jongen die een rotje cares in uw tuin de 14 31 juli of december, vergeven we hem zijn gevoel voor humor ... Humor.

De jongen die een rotje cares als het weet dat je er bent, het is niet de huour. Als hij denkt dat het grappig is dat hij niet zijn pre-adolescent crisis is voltooid ...

Probeer uw ronddwalen door droog hout en buien buiten, herhaald en keer op keer herhaald, en als de enige "bijdrage", niet door te geven voor humor, op de draden waar we de operatie of reglage onze boilers. We blijven toch. Dit is de exacte titel van de zoon. Uw terugkerende vervuiling is respectloos van de meest voor de hand liggende. Ik blijf beleefd. Geen humor.

Ik heb geen enquête nodig om te weten dat jij de enige bent die denkt dat het humor is. En dat zou je moeten roepen. Maar daarvoor zou je al uit een pre-tienergedrag moeten stappen (lachen en tevreden zijn met zijn provocaties, waarvan het enige doel is te schreeuwen: "Ik besta omdat ik neuk!").
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/10/11, 13:54

uw gewauwel rond het droog hout en douches buiten,

gewoon vermelden wat ik eigenlijk voor mij (de hele zomer zonder een enkele warme douche, rekening houdend met de T van de Zee (83) en koud leidingwater bijna gelijk aan die van de zee, dit moeiteloos) en droog hout (plus gratis Tension overal voor mij verlaten) lijkt niet helemaal te begrijpen, zelfs door professionals, omdat er geen boiler (of droger) het hout droogt grondig voordat de verbranding, het herstellen van de drogen met warmte door een eenvoudige condensatie !!
Ik denk dat er is gelegenheid om industrieel te ontwikkelen op zoek naar de eenvoudigste vorm, maar automatisch, veel beter hout prestaties en veel lager vervuiling !!
Zelfs de pellets zou krijgen !!

Het lijkt mij dat de verwarming nog steeds vol eenvoudige manier om te gaan !!! (Forgetting www.dlsc.ca)

Anders we het eens.
Ik zwerftocht ecologische bewijs dat dit breekt mijn ogen, maar niet de ogen van de meeste mensen !!!

Tegen de CO, doe dan rekenen niet op geur alleen dat voorkomt, alsof pech iemand sterft goed (300morts per jaar, volgens de brandweer) (Lage snelheid, de slaap, de gebruikelijke geur, etc ..) !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/10/11, 15:59

dedeleco schreef:
Anders we het eens.
Ik zwerftocht ecologische bewijs dat dit breekt mijn ogen, maar niet de ogen van de meeste mensen !!!

Tegen de CO, doe dan rekenen niet op geur alleen dat voorkomt, alsof pech iemand sterft goed (300morts per jaar, volgens de brandweer) (Lage snelheid, de slaap, de gebruikelijke geur, etc ..) !!!


1) Dus dat brengt ons bij wat, op de draden met betrekking tot de werking van Okofen-ketels en hun instelling, wij die een keuze hebben gemaakt, die van een automatische pelletketel (dus biomassa), schoon en die werkt "zoals brandstof "????

Je denkt dat eerlijk zullen we: a) halen de droog hout van onze buren (als ze hebben); b) branden in een ketel die niet bestaat in een gewone oven ongemakkelijk Buurt, alles; c) verkopen onze ketel ... Misschien zullen we ook verhuizen naar de VAR voor opknoping douches aan het strand (niet jaloers ontbreken!).

En je gaat altijd meer dan in stilte wat je doet op zijn minst de helft van de tijd (douches) en ten minste de helft van de tijd in uw tweede huis! Dus op zijn minst, uw ecologie les niet eens de spanwijdte van een jaar duren en is zeer gedeeltelijke .... Wanneer is uw eco-balans C geheel van fossiele ???

Conclusie: je gewauwel, zoals je toegeven, dan is een herhaalde provovation, repetitief en saai op een draad waar het doet niets ... en niet de schaduw van een spoor van een bijdrage, zoals je zou nu zijn we doen geloven! Neem ons voor de gek, en nog veel meer!

Je zou kunnen proberen om te geloven anders aan wie Gij wilt en waar je maar wilt ... maar niet voor mij en niet hier.

2) Ook bij inversie wanneer er geen brand, geen gevaar CO zelfs als er een geur van rook.

Echter, eens mee die afhankelijk geur in het geval van een verbrandingsinrichting die werkt niet de juiste tactiek, CO reukloos.

De expressie van mijn idee was er pech:

a) is het essentieel om te zorgen voor een goede draw en geen tekenen inversie leidt tot normen, aandacht voor depressies ontstaan ​​door de VMC SF (VMI is meer relevant), waarbij extréieure voldoende lucht in vergelijking met de loting (idealiter vandaag een luchtdichte fornuis met een pijp primaire luchtuitlaat)

b) en installeer een detector ...
Dernière édition par Did67 de 15 / 10 / 11, 16: 11, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/10/11, 16:05

dedeleco schreef:VMC of sterke beluchting, misschien wel grondig nat uw huis en de muren in plaats van droog, alsof ik vond mijn thuis enige tijd op een onbewoond huis in mijn afwezigheid of mijn huizen luchten !!
Dus dat gaat niet lollipop zag het onderwerp op het VMC !!
!!!


@dhaulagiri over dit onderwerp

Zoals ik in de tussentijd schreef, kan dit ook daadwerkelijk gebeurt onder zeer slechte weer met koude muren winter uitgang (dit is afhankelijk van de isolatie te); onverwarmd huis in de afwezigheid ...

Echter, deze bijzondere situatie noodzakelijkerwijs korte, zeer korte duur zijn en slechts eenmaal of tweemaal per jaar plaats in ons klimaat.

Het zal dan ook geen invloed op een ontwikkeling van schimmels, allergieën, materiaal degradatie (tenzij u de Mona Lisa thuis) ...

In tegenstelling tot een situatie die regelmatig terugkeert om niet dagelijks te sterven, zoals de afwezigheid van VMC in een "verzegeld" huis ...

Zonder vals, dus het muggenziften. En niet een kwestie geen echte aandacht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
dhaulagiri
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 07/01/11, 21:57
Plaats: Gard
x 2




par dhaulagiri » 15/10/11, 21:23

Merci.

Ik begrijp de kritiek tegen de VMC en VMC SF in het bijzonder.

Ik denk dat een slim ontworpen huis helemaal zonder kan en veel gezonder is dan een huis met een CMV. Ik droom al lang van dit huis, maar gezien de realiteit van de markt zoals het is, moest ik "tevreden zijn" (geloof dat ik mezelf elke dag mijn voorrecht meet!) Met een villa uit de jaren 80. Het is duidelijk dat niemand me met een mes onder mijn kin heeft laten tekenen, maar ik heb niet gekozen voor de manier waarop het was gebouwd, geïsoleerd, uitgerust ...

Als we bepaalde onvolkomenheden kunnen beteugelen, zijn er andere waarmee we moeten omgaan. Mijn huis is niet passief: daarom accepteerde ik het idee om een ​​paar calorieën weg te zien vliegen al voordat ik de CMV installeerde. Het doel is natuurlijk om het beste te doen, maar nogmaals, een renovatie is een compromis tussen vele beperkingen. Naar mijn mening is het van fundamenteel belang om overtollig vocht en muffe lucht af te voeren, koste wat het kost. En, zoals Did ons eraan herinnert, ik wil niet alle gevallen overwegen die zich kunnen voordoen voordat ik mijn project uitvoer. Daar is het leven te kort voor. We kunnen rekening houden met een dag waarop de uitzonderlijke weersomstandigheden mijn CMV contraproductief zullen maken. Laten we in dit geval ook rekening houden met een dag waarop een nucleair "incident" de lucht zou kunnen vervuilen die door de gaten van mijn ramen zal binnendringen, omdat de kans dat die dag niet bestaat niet. is niet minimaal. De laatste is een maand geleden gebeurd. Marcoule is niet zo ver van mijn huis ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 280-gasten