VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 13/10/11, 21:15

als we terug komen van het werk hangt er een rookgeur in de woonkamer/woonkamer. Ik stel me voor dat het rookkanaal van de open haard (open haard, zelfs als het luikluik is) een tocht creëert om de relatieve benauwdheid van de rest van de kamer te compenseren. Simpele veronderstelling. Op een dag zal ik een kleine houtkachel plaatsen om het ding te verbeteren, maar we zijn er nog niet...

is een serieuze indicatie van het risico op verstikking door CO, een dag meer pech dan de andere dagen!!!

Kachels of open haarden of inzethaarden hebben een goede toevoer van lucht nodig voor de verbranding, anders bestaat er een risico op overlijden door CO op een ongelukkige dag!!!
Het inerte "schoorsteenkanaal (haard open, zelfs als het luik sluit)" creëert geen tocht, maar het is de VMC die om lucht vraagt, door een vacuüm te creëren dat de lucht aanzuigt door de schoorsteen, die dan omgekeerd werkt en die de geur van roet uit de schoorsteen terugbrengt, zelfs gedoofd. Het nog onvolmaakte luikluik laat deze omgekeerde schoorsteenlucht binnen, gezien de krapte van de kamer!!! (het is het plezier van dubbele beglazing).

Als je vuur maakt in deze open haard, het is essentieel om een ​​speciale luchtinlaat voor de haard te hebben (ongeacht de aard: open, kachel of inbouwhaard), (typisch standaard 300cm2 wat vooral een kwestie van overleven is om te voorkomen dat je doodgaat door CO en daarom gerespecteerd moet worden!!! )
Uw CMV en de luchtdichtheid van het huis vereisen absoluut dat u een speciale luchtinlaat voor de haard heeft (afgesloten indien uitgeschakeld, nooit vergeten om het te openen voor branden !! ), zo niet vroeg of laat overlijden door CO thuis verzekerd!!!! En veel sneller dan een Fukushima-Tsjernobyl in Frankrijk, vroeg of laat ook onvermijdelijk!!!!
Koop ook een CO-melder!!!

Ik specificeer dat ik dit probleem ook heb ervaren bij mijn architect van 10 jaar geleden, luchtinlaat te klein, (ik had toch aangedrongen!) VMC en niet-waterdichte delen !!!!

Dus voor je leven, ik sta erop, zorg in alle gevallen voor een verbrandingsluchttoevoer, VMC, dubbele beglazing en open haard, niet open, inzet, kachel!!!
Vrij zeldzame kachels hebben gezorgd voor een speciale luchtinlaat die essentieel is voor luchtdichte huizen met dubbele beglazing en VMC!!
Zie voorbeelden over econologie!!
Het gaat om jouw leven, met CO ben je binnen een paar minuten dood en met giftige schimmelsporen ben je binnen een paar jaar dood!!

Op een dag zal ik een kleine houtkachel plaatsen om het ding te verbeteren, maar we zijn er nog niet...

is een zeer gevaarlijke misvatting die dodelijk kan zijn door CO, behalve kachel of luchtdicht inzetstuk met speciale buitenluchtinlaat voor verbrandingslucht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
dhaulagiri
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 07/01/11, 21:57
Plaats: Gard
x 2




par dhaulagiri » 13/10/11, 21:58

Beginnend met een insteekprobleem, riskeer ik nu de dood, verstikt door een houtkachel die ik nog niet heb geïnstalleerd... Toch bedankt voor deze tips: om je gerust te stellen, weet dat de haard is uitgerust met een luchttoevoer vanuit de kruipruimte . Het is momenteel gesloten, omdat ik de open haard niet gebruik en pas zal gebruiken als ik de kachel heb geïnstalleerd.

Ik maak van deze gelegenheid gebruik om te bewijzen dat je helemaal gelijk hebt:
dedeleco schreef:Het inerte "schoorsteenkanaal (haard open, zelfs als het luik sluit)" creëert geen tocht, maar het is de VMC die om lucht vraagt, door een vacuüm te creëren dat de lucht aanzuigt door de schoorsteen, die dan omgekeerd werkt en die de geur van roet uit de schoorsteen terugbrengt, zelfs gedoofd. Het nog onvolmaakte luikluik laat deze omgekeerde schoorsteenlucht binnen, gezien de krapte van de kamer!!! (het is het plezier van dubbele beglazing).


Dat is wat ik bedoelde, maar mijn woorden drukten precies het tegenovergestelde uit. Zeg zo, het is beter...
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 13/10/11, 22:02

Even een korte opmerking om te zeggen dat isolatie, luchtdichtheid en waterdampdichtheid niet door elkaar mogen worden gehaald.

In een paar woorden. een materiaal kan luchtdicht zijn maar niet waterdampdicht, zoals bij de meeste technische kleding (gore tex) het geval is. Het laat transpiratievocht door, maar het snijdt de wind.
Veel materialen zijn luchtdicht maar niet waterdampdoorlatend: baksteen, gasbeton, pleisterwerk, kalk, dampremmen, ... daarentegen zijn cement dus blokken waterdampdicht.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 14/10/11, 14:32

Het is duidelijk dat het lastig is om 2 accommodaties met elkaar te vergelijken.
De "natuurlijke" vochtigheidsgraad verschilt sterk van regio tot regio.
Als je buiten droge lucht hebt, is het gemakkelijker om lucht te hebben die niet te vochtig is binnen.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/10/11, 14:53

De Parijse regio is vochtiger dan de Gard, omdat er in principe minder zon is. De oorzaak van het verschil ligt dus waarschijnlijk niet in het klimaat.
Met beide, in de Parijse regio en in de Var, ken ik het verschil!!!
Er zijn waarschijnlijk verborgen oorzaken te begrijpen uit aanwijzingen, zoals de natte fouten van mijn architect in de Var !!.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 14/10/11, 15:27

Vochtigheid is niet alleen een functie van de zon:
Rennes (18°C) en Nice (21°C) zijn bij 64% van hygrometrie elke 2 vandaag.
Straatsburg (14°C) heeft een luchtvochtigheid van 48%
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
dhaulagiri
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 07/01/11, 21:57
Plaats: Gard
x 2




par dhaulagiri » 14/10/11, 15:40

Ik bevestig: het gaat vooral om de circulatie van luchtmassa's. Een kwestie van continentaliteit, zouden onze aardrijkskundeleraren zeggen...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/10/11, 15:42

Het is vooral een functie van de afstand tot de zee bij mooi weer en het tijdstip van de dag!!
's Nachts rond 3 uur dicht bij zee, 100% en vaak zelfs in Straatsburg!!
Tussen 48 en 64% is het een lage variatie in vergelijking met die tussen dag en nacht, gerelateerd aan de sterke variatie van T die gemakkelijk tot 100% stijgt!!!
0 x
roy1361
x 17




par roy1361 » 14/10/11, 21:53

dedeleco schreef:Het is vooral een functie van de afstand tot de zee bij mooi weer en het tijdstip van de dag!!


Omdat thuis de afstand tot de zee verandert afhankelijk van het goede weer en het tijdstip van de dag ???

Welnu, thuis hebben we alleen meren, maar ze blijven waar ze zijn, en dit ongeacht het tijdstip van de dag of het weer...

Op die manier zijn ze zelfs gemakkelijker te vinden...

;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
dhaulagiri
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 07/01/11, 21:57
Plaats: Gard
x 2




par dhaulagiri » 14/10/11, 23:55

: Lol: : Lol:
Ik kneep mezelf in de arm omdat ik niet antwoordde...

Misschien komt het doordat we bij slecht weer en als het donker is de afstand helemaal niet waarnemen :?

Het bewijs: als ik 's nachts opsta zonder verlichting, kom ik toevallig een muur tegen.

Ik was het beu om een ​​complexe ketel te hebben, nu heeft de dimensionering van mijn VMC voorspellingsmodellen van Météo France nodig! Kom op, ik ga een beetje pompen om mijn hoofd leeg te maken

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 384-gasten