VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/01/08, 17:46

:pijl: Ja, wij noemen het ook VMI of mechanische ventilatie door isolatie.

Het gewenste doel is namelijk om de huisvesting onder overdruk te zetten.
Ik veronderstel dat een goed gekalibreerde dual-flow VMC hetzelfde moet doen... :?

Bedankt André voor je link over VENMAR. 8)
Is dit een gebruikelijk product in Canada en zo ja, wat is de prijs van de energiecentrale?

In Frankrijk blijft dit type product vertrouwelijk, alleen verkrijgbaar op bestelling voor € 900 incl. BTW MINI HBH DFR voor de centrale eenheid (zonder kanalen of accessoires) en kwaliteitsproducten zoals aangeboden door HELIOS en de KWL bedragen ruim € 1500,- inclusief belasting (voor zover ik weet).

Ik zou dit al lang geleden hebben geïnstalleerd als de aangeboden prijs redelijker was... Een plaatstalen doos met wisselaar en ventilatie voor meer geld dan een gasboiler met al zijn accessoires, zijn elektronica, zijn wisselaars, circulatoren... Dit lijkt serieus op oplichting!
:onheil:
Ik ben van mening dat 600 € inclusief belasting een plafond vertegenwoordigt voor dit type product, gezien de inhoud en de technologie... 300 € een comfortabele prijs en 200 € zou de eerste prijs moeten zijn voor dit type product.
0 x
Chazelle
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 30/09/07, 19:31




par Chazelle » 02/01/08, 20:01

BPVAL zei:

Nou, doe niet alles in hetzelfde gerecht
Voor elke grondsoort
Bij elk type constructie (aantal niveaus)
Op elke % helling van het land
ZIJN OPLOSSING

In sommige gevallen is gewapend beton essentieel, net als steunmuren.

Hallo allemaal.

Er is veel land waar we niet kunnen bouwen, maar er zijn plaatsen waar mensen nog steeds erop blijven bouwen.

Voor sommigen is beton een ‘magisch’ materiaal, maar dat is niet zo. Wij hebben niets uitgevonden.


Kan het makkelijker zijn om het mij uit te leggen, alsjeblieft?
de vmi en zijn drukmodus.

merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
pef
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 02/10/07, 00:48




par pef » 03/01/08, 00:53

Citro schreef:Ik zou dit al lang geleden hebben geïnstalleerd als de aangeboden prijs redelijker was... Een plaatstalen doos met wisselaar en ventilatie voor meer geld dan een gasboiler met al zijn accessoires, zijn elektronica, zijn wisselaars, circulatoren... Dit lijkt serieus op oplichting!


Nou.... Er is zeker een manier om dit zelf te bouwen, het is op zich niet heel ingewikkeld....
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 03/01/08, 10:45

chazelle schreef:
Er is veel land waar we niet kunnen bouwen, maar er zijn plaatsen waar mensen nog steeds erop blijven bouwen.

Voor sommigen is beton een ‘magisch’ materiaal, maar dat is niet zo. Wij hebben niets uitgevonden.




Gezien de huidige grondprijs is dit heel normaal...
We hebben eigenlijk niets uitgevonden, beton werd meer dan 2000 jaar geleden perfect beheerst door de Romeinen en zelfs de Egyptenaren...de knowhow ging eenvoudigweg een millennium verloren en werd recentelijk herontdekt... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/01/08, 22:26

PEF schreef:
Citro schreef:Ik zou dit al lang geleden hebben geïnstalleerd als de aangeboden prijs redelijker was... Een plaatstalen doos met wisselaar en ventilatie voor meer geld dan een gasboiler met al zijn accessoires, zijn elektronica, zijn wisselaars, circulatoren... Dit lijkt serieus op oplichting!


Nou.... Er is zeker een manier om dit zelf te bouwen, het is op zich niet heel ingewikkeld....


In feite is het “hart” van het systeem de kruisstroomwisselaar...
Een vrij specifiek industrieel onderdeel waarvan de materialen (polyethyleen, aluminium, enz.) en de productiekwaliteit voorop staan ​​(optimalisatie van de stromen, menging, geluidsbeheersing, enz.).

De rest is, dat geef ik toe, niet erg ingewikkeld om te verwezenlijken.

Op een uitvindersbeurs ontmoette ik een uitvinder van een systeem dat lucht met cycli van enkele seconden heen en weer verplaatste over 2 wisselaars. elke 2 of 3 seconden draaiden de luiken om en de binnenkomende lucht recupereerde de calorieën (en misschien ook de verontreinigende stoffen) op de wisselaar die zojuist door de afgezogen lucht was geveegd.
Elke keer dat de luiken werden omgekeerd, "nam" de ene warmtewisselaar de calorieën uit de afgezogen lucht over en de andere "ontlaadde" in contact met de binnenkomende lucht...
De ‘wisselaars’ die door de ‘uitvinder’ werden gebruikt, waren ofwel gemaakt met honingraatmonolieten die werden teruggewonnen uit autokatalysatoren. :schok:
ofwel gemaakt met zeer fijne roestvrijstalen mazen, over elkaar heen gelegd in verschillende (veel) lagen...

Als de creatie van het prototype en de werking ervan mij verdienstelijk leken, vind ik het concept "twijfelachtig".
Het had in ieder geval de verdienste dat het mijn denken vooruit hielp...
:?
0 x
xavier
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/12/04, 09:17

VENTILEREN/ONTVOCHTIGEN




par xavier » 09/11/08, 19:06

Bonjour à tous
blijkbaar lijkt het erop dat de vernieuwing van de lucht essentieel is...en dat vochtigheid een bron van ongemak is....en dat er zoveel huizen anders gebouwd zijn als mogelijke oplossingen en dat we moeten proberen om Ontdek de redenen voor deze vochtigheid.....

Het lijkt mij daarom dat de eerste reflex is om te investeren in een hygrometer om vochtproblemen in beeld te brengen....het comfortbereik ligt blijkbaar tussen de 40 en 50%.

Het lijkt mij om 1/4 uur per dag te ventileren, voor een frisse neus is het interessant maar voor ontvochtigen is het licht.

Double flow VMC lijkt alle problemen op te lossen, maar er is een ontvochtigingsunit op de markt die mij veel efficiënter lijkt....zelfs
Wat denk je ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/11/08, 20:03

Bonjour à tous

Voor tegens, Ik heb enkele vragen:

-> hoe werkt een vochtgevoelige afzuiging? Op alle sites werkt het min of meer door "magie" met een koord dat zich terugtrekt naargelang de vochtigheid. Is het een chemisch fenomeen ???? Is er geen elektronische / elektrische besturing?


Ik heb het artikel niet gevonden, maar voor zover ik het begrijp, zijn er onder andere kunststoffen die sterk reageren op de hoeveelheid water en damp in de omgeving. Afhankelijk van deze luchtvochtigheid vervormen ze min of meer dimensionaal. Wanneer de vorm van het onderdeel dat de luchtstroom regelt wordt bestudeerd, kunnen we bijvoorbeeld de verlenging van het onderdeel (dat niet groot is) gebruiken om de luchtstroom te vervormen en gedeeltelijk te blokkeren.
De goed ontworpen vorm versterkt het afdichtingsresultaat.

Meestal zijn deze vochtvervormingen een defect dat de afmetingen van nauwkeurig bewerkte kunststof onderdelen verandert. Dus als we plastic kopen, vinden we in de mechanische eigenschappen ook deze parameter van vochtigheid en vervorming. Hier wordt het defect als voordeel gebruikt, het is eenvoudig, geen mechanica, geen elektronica enz...
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/11/08, 21:21

chazelle schreef:Kan het makkelijker zijn om het mij uit te leggen, alsjeblieft?
de vmi en zijn drukmodus.

merci

Je kunt lezen enkele verklaringen hier.
0 x
Chazelle
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 30/09/07, 19:31




par Chazelle » 14/11/08, 19:19

bedankt Citro voor je uitleg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 14/11/08, 22:40

Dit is niet precies het onderwerp maar ik heb deze offerte laten maken voor een double-flow VMC voor mijn hut van circa 75 m2 woonoppervlak met onafgewerkte zolderruimte (ruimte voor inbouw).
Uw opmerkingen zijn welkom. : Mrgreen: Afgezien van het feit dat je zoveel vraagt ​​en zo weinig details verstrekt...:schok:

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 338-gasten