VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 28/11/14, 22:03

"Bon" wat? "goed"kroeg?

servenia schreef:Bonsoir à tous,
een VMI® niet per se verwarmt de lucht met elektrische weerstand. Een VMI® brengen alleen maar frisse lucht in woonkamers (slaapkamers, woonkamer), en de lucht zal door de overdruk in dienst onderdelen worden gebracht en geëvacueerd (zoals lucht ontsnapt uit een bal ballon).

Voor mij is dit systeem combineert VMI® vele nadelen:

-de nadelen van dubbele stroom VMC: de noodzaak voor het blazen van luchtkanalen = veel (zo hoge prijs van het vistuig en mankracht), moeten ventilos + (dus elektrisch conso up), risk blazen lawaai in de kamers als het systeem niet is ontworpen en ZEER GOED GOED vroeg, riskeert akoestische bruggen door de kanalen tussen de kamers (woon / slaapkamer, bijvoorbeeld), etc.

- Het grote nadeel van de enkele-flow VMC: geen warmteterugwinning.

De weinige voordelen van VMI® (mogelijke aansluiting op een Canadees goed, zet een lichte overdruk van het huis) zijn ook gevonden in de VMC DF.

Dus voor mij, zonder aarzeling:
- ofwel wordt een "lichte" installatie gemaakt met een VMC SF, met hygro-instelbare ventilatieopeningen en variabele ventilator om de behoefte aan luchtverversing zoveel mogelijk te verminderen,

- Of we installeert ronduit een VMC hygro, die meer kost dan 300 euro VMI® en zal 1000 of 2000 kWh warmte terug te winnen per jaar.
meer hier : http://www.comparerdevis.net/travaux_chauffage.htm
Eenvoudige persoonlijke mening, natuurlijk.


Nou dat is het "Servenia" of wat je echte bijnaam ook is, je bent Sabetna ontmaskerd:

https://www.econologie.com/forums/post279611.html#279611

PUB ... en rekening sluis in perspectief! Bye, bye ...
0 x
dani-wel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 28/10/14, 18:06

re




par dani-wel » 13/12/14, 19:14

Bonsoir,
een VMI® niet per se verwarmt de lucht met elektrische weerstand. Een VMI® brengen alleen maar frisse lucht in woonkamers (slaapkamers, woonkamer), en de lucht zal door de overdruk in dienst onderdelen worden gebracht en geëvacueerd (zoals lucht ontsnapt uit een bal ballon).

Voor mij is dit systeem combineert VMI® vele nadelen:

-de nadelen van dubbele stroom VMC: de noodzaak voor het blazen van luchtkanalen = veel (zo hoge prijs van het vistuig en mankracht), moeten ventilos + (dus elektrisch conso up), risk blazen lawaai in de kamers als het systeem niet is ontworpen en ZEER GOED GOED vroeg, riskeert akoestische bruggen door de kanalen tussen de kamers (woon / slaapkamer, bijvoorbeeld), etc.

- Het grote nadeel van de enkele-flow VMC: geen warmteterugwinning.

De weinige voordelen van VMI® (mogelijke aansluiting op een Canadees goed, zet een lichte overdruk van het huis) zijn ook gevonden in de VMC DF.

Dus voor mij, zonder aarzeling:
- ofwel wordt een "lichte" installatie gemaakt met een VMC SF, met hygro-instelbare ventilatieopeningen en variabele ventilator om de behoefte aan luchtverversing zoveel mogelijk te verminderen,

- Of we installeert ronduit een VMC hygro, die meer kost dan 300 euro VMI® en zal 1000 of 2000 kWh warmte terug te winnen per jaar.
meer hier : http://www.comparerdevis.net/travaux_chauffage.htm
Eenvoudige persoonlijke mening, natuurlijk ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/12/14, 19:27

Voor mij zou het enkele stroom VMC, hygro of geen verbetering te brengen in de kamers op het noorden en hebben vochtproblemen.

De CMV met dubbele luchtstroom heeft het thermisch comfort van deze kamers aanzienlijk verbeterd door frisse lucht in te blazen die niet vochtig is en "voorverwarmd" door de calorieën die uit de muffe lucht worden gewonnen. 8)

Deze kamers zijn niet nat, beschimmeld kleren niet meer in kasten, meer geuren. : Mrgreen:

Totdat ik opnieuw de trottoirs rond het huis en tot afvoeren naar de noordkant vochtigheid te evacueren.
Maar voordat dat ik alle frames worden vervangen (totaal aan deposito's) en interieur voeringen dat zegel zal voltooien rond de hoge prestaties frames.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 19/12/14, 19:45

Ten aanzien van energieverbruik, mijn VMC DF 2 snelheden en wachtwoord wanneer dat nodig is in een hoge versnelling. stroomverbruik van ongeveer 40W.
Voor de bezorgdheid van de leidingen, vandaag is het het beste om de plant (elektrisch, netwerken, lucht, water) dat voor de aanvang van de bouw of renovatie en vernieuwing van luchtvaartactiviteiten worden opgenomen.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 19/12/14, 20:18

Mijn VMC heeft 8 snelheid bereiken.
Ik kan de verschillende blazen snelheden of extractie aan te passen aan het verkrijgen van een differentiële parameter is over het algemeen een lichte overdruk (10% in mijn geval).

Over het algemeen werkt de CMV in 2 fasen, normale snelheid en "aanwezigheidssnelheid".
Zo passeert met hoge snelheid in de ochtend vóór en tijdens de douche ...

De opgetelde verbruik van 2 25 heen en weer geslingerd tussen de fans en 40W maar het totale verbruik kan 1000W bepaalde perioden overschrijden wanneer de elektrische weerstand snaps ijsvorming van de warmtewisselaar (wat zeldzaam is voor mij) te voorkomen.

Ik sloot een energiemeter op mijn VMC en ik maak maandelijkse overzichten om de werking te controleren. : Mrgreen:

Ik geef de voorkeur aan de maandelijkse en jaarlijkse verbruik en de impact op mijn elektriciteitsrekening weten.
Mijn onmiddellijke conso is minder strategisch belang voor mij.
0 x
Link
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 26/09/14, 13:57




par Link » 15/05/15, 11:55

Antwoord over:

VOOR natuurlijk. Zij :

- Reinigt de lucht van het hele huis (keuken, badkamer, toilet, verontreiniging door huishoudelijke producten, enz ...)
- Voorkomt vocht build
- Zorgt voor luchtverversing
- Haal calorieën uit de uitlaat lucht in plaats van het krijgen van koude lucht direct buiten de winter in het geval van een dubbele stroom.


Door tegen een VMC, moet correct geïnstalleerd worden, rekening houdend met deze essentiële punten:

- Zet het blazen en het herstel van het netwerk in de juiste onderdelen
- De precieze positie van de openingen daarin
- Goede doorstroming openingen als items
- Het type mondgeblazen herstel, zelfinstellende, vochtigheid gevoelig, stil, lage inductie ect ...
- Geïsoleerde leidingen (tegen geluidsoverlast en condensatie)
- De akoestische netwerk (val hebben haar en andere ..)
- Neem een ​​voorkeur high performance VMC, met goede features, programmeerbaar, meer snelheid en heeft de vrije koeling mode

Veel mensen nemen de installatie van de VMC niet serieus genoeg en zijn te vinden in veel problemen
terwijl een goed gekozen en goed gemaakte installatie is eigenlijk een groot pluspunt in een huis.
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par LOGIC12 » 03/03/16, 04:05

Hallo, Voor degenen ventilatieopeningen aan de sluiter dozen en voelt koude lucht, dat is erg ongemakkelijk, hier is een link die u kunnen helpen:

https://www.youtube.com/watch?v=3xgc90h8A4Y

Dit deed ik in een klein huurappartement waar de huurder klaagde dat hij echt de kou door de ventilatie voelde "vallen".

Omdat hij niet langer dat het koud hebben, is het waarschijnlijk dat de lucht verwarmt minder en het groeit niet, het gewoon gaat het over oa lucht bij VMC. Ik maakte de doos veel groter is dan die getoond in de video, vooral omdat ik had veel ruimte, heb ik zelfs twee deflectoren aan elke kant van de luchtinlaat op het rolluik box, maar ver genoeg van de luchtinlaat.

Helaas is dit systeem is in dit geval niet van toepassing is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par chatelot16 » 03/03/16, 11:58

Ik zag eerdere berichten dat het voordeel van VMI geven, maar een katastrofisch nadeel vergeten

VMI thuis brengt druk en brengt de warme vochtige lucht lekt alles: grote kans om de vochtigheid isolatie voldoen ... is het noodzakelijk dat de lucht binnen kunt krijgen zonder door de isolator

de klassieke VMC kan het ongemak van het zichtbaar koude luchtstroom, maar als er doorgang van lucht in de isolatie zal het zo koud luchtdroger wanneer het opwarmt in de isolatie

voor koude luchtstroom effect van mond lucht ingevoerd VMC klassiek, moet het goed worden gericht naar het plafond aan de koude lucht te verdunnen in de hete lucht en onopgemerkt

Er moet worden gegarandeerd dat de beluchting een flowbegrenzer die goed werkt, wordt niet geblokkeerd door stof of verf

goed op de VMC turbofan veel minder verlies van energie, dus met dubbele stroom of worden verbroken zonder tijd te verspillen meer ... met de gemakkelijke doorstroming je echt de stroom naar wat benodigde is beperkt
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par LOGIC12 » 16/03/16, 23:33

Hallo, Als je een huis gezet te huur, het is veiliger het is uitgerust met een VMC. Inderdaad, het is niet zeker aan iemand die gewetensbezwaren evacueer waterdamp die het produceert zijn: keuken, douches, Droogplaats binnenshuis.

Sommigen willen zelfs kleren in de woning te drogen en vond dat de openingen geven koude .... Maar hoe kon het apparaat droog met vocht verzadigde lucht.

Dus de was heeft moeite met drogen en bacteriën gedijen daar, dus de was "stinkt", en we denken dat het uit de machine komt ..

Voor uw wasgoed om gezond te zijn, is het natuurlijk een goed onderhouden machine, laat hem open trommel voor water in de bodem niet rot, vaak het reinigen van de filter, maar je moet ook de machine om meer te drogen spoedig mogelijk. Het ideaal zou zijn om een ​​kleding lijn in een winderige plek, maar beschut tegen de regen. En in een snuifje, je uiteindelijk het drogen binnen.

Gezien het vocht dat wordt geproduceerd door de bewoners, als we niet oppassen, en als we zijn bang om te openen vanwege de kou, het is een ramp in het huis. Hebt u niet opgevallen: we hoorden nooit veel gesproken over ondermaatse huisvesting. Met uitzondering van eenheden op de begane grond met capillaire opstijging vast huis behoren handmatig of door VMC geventileerd mag niet ongezond zijn.

Sommige mensen hebben hun huis bezet 30 jaar zonder enig probleem, zetten ze de huur, en er zijn problemen, kijk voor de fout. En soms, geen probleem met twee of drie huurders, maar met de volgende, plotseling, is er schimmel ....
0 x
vinetvinyls
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 30/08/18, 10:03

Re: VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par vinetvinyls » 30/08/18, 10:26

Bonjour à tous
Ik ben blij om hier deel van uit te maken forum en meer in het algemeen om te worden geregistreerd op deze site
Ik vind over het algemeen de opmerkingen (en adviezen) eerder van goede kwaliteit, maar (er is een "maar" lol) het mist, naar mijn smaak, kosten ... tekst uitleg: laten we bij de "simpele" CMV blijven of "dubbel" zou het interessant zijn om het volume van de luchtafvoer per 24 uur te kennen, het aandeel muffe lucht dat in het huis "achterblijft" (met andere woorden de vernieuwing van deze) en het verlies (daar hebben we lach minder) warmte dus deeg! Wat mij betreft, ik "deed het zonder" VMC, maar ik ventileer mijn huis als een gek, in het licht, meerdere keren per dag; daarom ben ik noch voor noch tegen - het is noodzakelijk om het vak "te laten werken" - maar ik introduceer een nieuw element in dit "debat": de kwantificering en in meer algemene term een ​​systeem van evaluatie van zo of zo installatie, mechanisme, etc etc (zoals dat doet me denken aan de ventilator "geassocieerd" met een houtkachel lol) : Roll:

Oprecht
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 356-gasten