VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
en waarom niet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 31/12/07, 17:27




par en waarom niet » 31/12/07, 20:08

cosinus schreef:Voor mij is de VMC wordt gebruikt om overtollig vocht in een huis te verwijderen. Ik was in staat om de gegrondheid van deze vordering uit eigen ervaring te beoordelen.
Er zijn een aantal jaren was ik een huis met VMC huren. De vorige huurder waarschijnlijk te oordelen dat de VMC was een bron van onnodige calorieën verlies had unplugged!
In eerste instantie was ik erachter kwam wat dan ook, na een jaar 1 / 2 sporen van vocht begon te verschijnen in de hoeken, ik aangesloten de VMC.
Dus mijn persoonlijke ervaring leert me dat de VMC is nodig om vocht uit een huis te verwijderen.
Zoals is ook waar dat calorieën verloren op deze manier ben ik nu gezien de enkele stroom VMC mijn nieuwe huis te vervangen door een dubbele stroom.


het is het teken dat je huis dat niet is
- noch voldoende geïsoleerd
- noch waterdicht.
zie de VMC-geschiedenis van bham.
In dit geval is het inderdaad zeer wenselijk om de VMC niet uit te schakelen.
"Voordeel" van de situatie: uw binnenlucht wordt in de winter "van nature" bevochtigd, er zijn geen verzadigers nodig.
Ik adviseer een externe vochtbestendige isolatie van de polystyreenstijl.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 01/01/08, 09:24

De sporen van vocht zijn het gevolg van de condensatie, in contact met een koude muur, van de vochtigheid in de warme lucht.
Dus 2 oplossingen: ventileren om vochtige lucht te vervangen door drogere lucht (maar verlies van calorieën) of de muren isoleren om te voorkomen dat ze koud worden en dat er vocht op condenseert (wat niet afziet van regelmatige ventilatie om verontreinigende stoffen te verwijderen).
1 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 01/01/08, 10:58

Persoonlijk vind ik de CMV essentieel, of het nu gaat om nieuwe of oude gerestaureerde woningen: het voorkomt namelijk de ontwikkeling van schimmels, waarvan het gevaar zeer wordt onderschat (kan ernstige aandoeningen van de luchtwegen veroorzaken), bovendien is de woning vaak erg vervuild door verschillende dampen (kleefstoffen van meubels, kunststoffen, keukendampen, WC, waterdamp, de ademhaling van mensen en dieren en hun spijsverteringsdampen (niettemin niet lachen, het geproduceerde gasvolume is verre van te verwaarlozen...) en ook radon, vaak vergeten en dat vervuilt oude woningen ernstig, vooral in graniet- en vulkanische gebieden.
Bovendien is het een energiebesparende factor omdat het voorkomt dat de ramen in de winter moeten worden geopend... en koel moet worden gehouden in de zomer...
Waar mogelijk geven we natuurlijk de voorkeur aan VMC met wisselaar...
0 x
Chazelle
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 30/09/07, 19:31




par Chazelle » 01/01/08, 19:12

Zolang we niet nog meer huizen bouwen van plantaardige materialen (stro, hout, hennep, leem...). onze huizen zullen vochtig en koud blijven en we zullen de rekeningen (verwarming, elektriciteit...) niet kunnen verlagen. Ik werk in de bouw, ik maak veel huizen van puin. Dit zijn materialen die waardeloos zijn. Laten we de mentaliteit veranderen om meer comfort in huis te hebben
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 01/01/08, 19:53

Hallo Chazel

Nou, doe niet alles in hetzelfde gerecht
Voor elke grondsoort
Bij elk type constructie (aantal niveaus)
Op elke % helling van het land
ZIJN OPLOSSING

In sommige gevallen is gewapend beton essentieel, net als steunmuren.

Kijk naar de constructies in de bergweiden, waar we steen en hout combineren

Kan niet alles in Adobe

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 02/01/08, 00:39

chazelle schreef:Zolang we niet nog meer huizen bouwen van plantaardige materialen (stro, hout, hennep, leem...). onze huizen zullen vochtig en koud blijven en we zullen de rekeningen (verwarming, elektriciteit...) niet kunnen verlagen. Ik werk in de bouw Ik doe veel puin huis. Dit zijn materialen die waardeloos zijn. Laten we de mentaliteit veranderen om meer comfort in huis te hebben


En ja...Ik doe veel puin huis...hier zit het probleem. het eindigt met binnenisolatie (nasynchronisatie) geen materiaal dat van binnen ademt...... > VMC verplicht.

In mijn houten kozijnhuis (22 jaar oud) heb ik nooit VMC geïnstalleerd, er is geen vocht, geen schimmel in een hoek van het huis. Binnen zit veel hout: balken, houten plafonds, lambrisering die de luchtvochtigheid reguleert). We zetten af ​​en toe de erkers van de woonkamer en de ramen van de slaapkamers wijd open om te luchten en dat is alles.

U moet op uw hoede zijn voor schadelijke dampen van verf, behang, lak, bankmeubels, enz.; maar het nemen van enkele voorzorgsmaatregelen bij het kopen kan dit beperken.

Mijn MOB is geen passiefhuis waar alles perfect afgesloten is, dus er moet een beetje luchtcirculatie geweest zijn.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/01/08, 03:21

Dag

in Quebec zijn de meeste huizen gemaakt van houtskeletbouw en goed geïsoleerd, maar na de isolatie is er een dampscherm of aluminiumfolie en meer vroeger een polyethyleen.
wat maakt het huis krap (te krap)
In de winter bij koud weer is de lucht buiten vrij droog, die van het huis met de wastafel van de bewoners in de badkamer is er een bepaalde vochtigheid die condenseert, zelfs op ramen met geïsoleerd glas.
Je hebt dus een verversing van frisse lucht met buiten nodig, ook al is het -25
Een kanaal van minimaal 4 inch 10 cm is nodig om de buitenlucht te leiden, de oude modellen is het een directe koude luchtinlaat en een luchtuitlaat op zeer specifieke plaatsen, de meest energieke (Venmar) of een vrij eenvoudige warmtewisselaar geïntegreerd met kanalen om de lucht naar verschillende plaatsen te leiden
soms een elektronisch filter met geïntegreerde ionisator.
Dit maakt een huis comfortabeler en makkelijker te verwarmen, ondanks de warmteafgifte die de lucht moet kunnen zuiveren.
Een houten huis moet geventileerd worden, zelfs de interne structuur als je niet wilt dat de vochtigheid het hout doet rotten, er zijn onbehandelde houten huizen die 100 jaar oud zijn en het hout is nog gezond..

www.venmar.ca/TechnicalSheetsCanada_en.aspx

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
pef
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 02/10/07, 00:48




par pef » 02/01/08, 13:58

Hoi André, vraag eens wie daar vandaan komt... :?

Ik had gelezen over een forum dat in Quebec sommige VMC's op de tegenovergestelde manier werken, dat wil zeggen dat ze de huizen onder druk zetten in tegenstelling tot de onze... Kun je ons meer vertellen?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/01/08, 16:24

Dag
PEF schreef:Hoi André, vraag eens wie daar vandaan komt... :?

Ik had gelezen over een forum dat in Quebec sommige VMC's op de tegenovergestelde manier werken, dat wil zeggen dat ze de huizen onder druk zetten in tegenstelling tot de onze... Kun je ons meer vertellen?


Ik denk dat we het huis onder druk moeten zetten..

De systemen hebben een inlaatkanaal en een uitlaatkanaal

Als we gewoon een uitgang maken dat we het huis drukloos maken, als het -20 is, probeert overal koude lucht binnen te komen via de raamdeursleuven en zelfs via het ventilatiecircuit van de kachel, via de uitlaat van de wasdroger, het maakt overal ijs tussen

het binnendringen van koude lucht van buiten moet op een bepaalde plek worden gecontroleerd, door de woning onder druk te zetten ontsnapt de warme lucht via kleine lekkages en voorkomt koude plekken in de woning.
een huis is nooit waterdicht zoals een onderzeeër..
Andre
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 02/01/08, 17:01

Andre schreef:Ik denk dat we het huis onder druk moeten zetten..

De systemen hebben een inlaatkanaal en een uitlaatkanaal



Dit is ook mijn standpunt en het voordeel is dat je de binnenkomende lucht kunt filteren (zoals in de forten van de Maginotlinie...), of zelfs direct kunt verwarmen...
Met een gewone VMC zoals die ik thuis heb, zijn er zwarte vlekken op de luchtinlaten en defecten in de raamafdichting en bij harde wind veroorzaakt het koude tocht in de accommodatie...gelukkig is -25°C heel uitzonderlijk in Frankrijk... : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 336 gasten