Thermische zonne-energie gekoppeld aan een thermosifonketel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
termochauff
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 22/01/12, 18:20
x 1

Thermische zonne-energie gekoppeld aan een thermosifonketel




par termochauff » 29/11/17, 14:01

hallo allemaal : Cheesy:

Ik deel met jullie mijn project om sanitair warm water te installeren in thermosiphon zonder regelapparaat, allemaal aangedreven door enerzijds 4 vierkante meter zonnepanelen,
en anderzijds door een ketel die ik van plan ben te maken om op mijn ronde Godin-fornuis te passen.

Voor de horizontale ballon heb ik een ringwarmtewisselaar van 200L, voor de leidingen ben ik van plan om over te schakelen naar 28 mm koper, de lengte van de leidingen tussen de panelen en de ballon is ongeveer 6 meter en even lang om de ketel en de ballon te verbinden.

De ballon hangt 2,5 m boven de panelen en de kachel

aan de warmwateruitlaat is uiteraard een thermostatische mengkraan voorzien

Ik denk erover om de twee circuits (zonnepanelen en kachelketel) te koppelen, maar het lijkt mij dat er op de kruising van de twee circuits een risico op interferentie bestaat, bijvoorbeeld: in de winter werkt de kachel en verwarmt zijn circuit, maar ik ben bang dat het het paneelcircuit aanstuurt met het venturi-effect en buiten plotseling wordt afgekoeld :| (eindelijk onthouden dat het venturi-effect werkt op een pijp die kleiner wordt in diameter en die een kleinere pijp zal opzuigen) in mijn geval zal het dezelfde diameter hebben en zonder reductie

anders zal de tweede oplossing zijn om een ​​wisselaar te vervaardigen die op de buitenwand van de ballon wordt bevestigd (om de twee circuits te scheiden)


Wanneer dacht je, zou de installatie correct kunnen werken met de twee circuits gekoppeld?

img135.jpg
1 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten