Solar of isolatie? ecologische en economische vergelijking

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
EricN418
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 27/09/13, 17:52




par EricN418 » 31/10/13, 13:43

Ik isoleren mijn zolder met glaswol (de klassieker op de vloer met een dikte 2 één loodrecht op de andere), omdat ik wilde laten in zware werk dat buitenkant isolatie veroorzaken maar de onderspanbaan ziet er goed uit, dus ik zei tegen mezelf dat wanneer zal het dak opnieuw, waarom niet profiteren te isoleren van de buitenwereld en de zolder voor de verloren tijd (ik lees spullen op een faciliteit glaswol in het interieur dak met spanten en gordingen, maar het leek moeilijk om alleen te doen).

Als de muren word ik gehoord. Ik heb niet strijdig weg of erfenisbehoud en het binnenoppervlak is ruim genoeg om een ​​licht verlies ondergaan isolatie. Ik weet dat vanaf de buitenkant is duurder, maar meer effectief in principe.

Voor de vloer, zou ik isoleren op de vloer en zet een houten vloer boven. Maar zoals het aantrekken van google, er is een betere isolatie dan elke andere pagina die praat met isolatie.

Dus in plaats van de meest efficiënte en beste prestaties in vergelijking met die indien mogelijk ik me een voorstelling maken. Bij voorkeur zonder gevaar voor de gezondheid ja.

Hartelijk dank voor deze antwoorden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
stef5555
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 151
Inschrijving: 15/01/07, 15:20




par stef5555 » 08/08/15, 00:36

de beste lambda in termen van isolatie en ecologische, dat is niet de bestaande materialen zoals glaswol, polyurethaanschuim, etc als de beste isolator is tot op heden geen materiële en als ik zeg nee Betises heeft een lambda van 0.007 c ......... is het vacuüm van de lucht !!!
voor het moment is gereserveerd c heeft grote constructies zoals een grote zaal, een fitnessruimte, etc of de c is een groot gebied recht, maar het nadeel is dat het kost c hyper snoep. schade, jammer
0 x
perpetuum mobile .........................
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/08/15, 11:17

Ik weet niet of vacuüm gebaseerde isolatie ??? (Behalve voor zeer specifieke toepassingen in de industrie of de ruimte)

Als je het over een luchtmes waar is op voorwaarde dat u de dikte (verticaal) van 4 cm niet overtreffen!

Zie zeer interessante patronen van dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/isoler-des ... t8971.html

Horizontaal Ik heb niet de optimale dikte, maar ik denk dat het is veel kleiner dan 4 cm ... want convectie verticaal veel groter zijn dan horizontaal zal zijn ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 08/08/15, 11:38

Het was het idee van Dédéleco om "thermos" huizen te bouwen, met dunne dubbele wanden onder vacuüm, maar dit is onrealistisch gezien de enorme atmosferische druk, het is gemakkelijker om lucht op te sluiten in een materiaal dat zo minder dicht mogelijk is. .
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: zonne-energie of isolatie? Ecologische en economische vergelijking




par PVresistif » 04/03/18, 11:31

Kernenergie in Frankrijk - 80% - heeft verschillende belangrijke nadelen:
- de energiecentrales zijn een beetje "gevaarlijk", dus we kunnen ze niet in de buurt van steden plaatsen (en vooral PARIJS natuurlijk ...)
- omdat we ze niet in de buurt van steden kunnen plaatsen, kunnen we geen warmtenetwerken (meer dan km) maken om de huizen te verwarmen
- dus we verwerpen de hitte (1,5 keer de energie geproduceerd in elektriciteit) in de rivier of in de atmosfeer (het verwarmt een beetje goed, maar het lijkt goed dat het goed opwarmt!) - een energiecentrale van 900 MW c wordt 1400 MW warmte afgewezen (voldoende om 150 000-huizen rond te verwarmen)
- aangezien het alleen elektriciteit produceert, moet het worden geconsumeerd door elektrische verwarming ....
- aangezien we elektriciteit moeten verbruiken die beschikbaar is, dus isoleer niet te veel anders zou het nodig zijn om energiecentrales te sluiten .....

voila, de kleine Franse pb, land het meest nucleair en het meest "belast" ..........
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: zonne-energie of isolatie? Ecologische en economische vergelijking




par lilian07 » 07/03/18, 11:52

Ik had rekening gehouden met een serieuze studie maar die dateert van 2008 om vragen te beantwoorden voor een ambitieus project gericht op het realiseren van een autonoom gerenoveerd huis dat alleen vanaf de zon begint.

Numerieke simulaties hebben me in staat gesteld om dit isolatieprincipe te valideren dat is gekoppeld aan mijn idee tijdens de dynamiekoperatie, maar het heeft me ook in staat gesteld conceptuele keuzes te bevorderen door me toe te staan ​​de bijbehorende kosten te verlagen.



Door precies de invloed en het belang van de technische keuzes te bepalen, heb ik de invloed kunnen aantonen van de belangrijkste parameters van het aldus gevormde systeem in zijn geheel.

Ik specificeer dat het beste economische systeem en vaak het beste technische en ecologische systeem ...

coût.jpg
cost.jpg (89.31 KIO) 8319-tijden bekeken


De eerste factor is natuurlijk de isolatie:



De goedkoopste energie is degene die we niet gebruiken, deze eenvoudige bevestiging toont het belang van isolatie, voordat je energie gaat verbruiken, denk er gewoon niet aan het te verliezen.



De noodzaak om het gebouw in de winter te verwarmen, wordt uitsluitend bepaald door de thermische verliezen die de envelop passeert. Wanneer de winter wordt verwarmd, moet het de verliezen van het gebouw in evenwicht brengen en dan alleen een ingestelde temperatuur handhaven in evenwicht met de verliezen.



Is een prestatie van 50 kWh / m² / jaar aan renovatie technisch mogelijk en rendabel bij een renovatie? het was mijn doel om rekening te houden met de zonne-energie voor verwarming.



Om efficiënt "thermisch" of "elektrisch" te zijn als het verbonden is met een warmtepomp "vereist vaak een aanpassing van het netwerk inclusief warmteafgevers.





Concluderend kunnen we zien dat, in de huidige prijssituatie (veel hoger dan in 2008) en knowhow, renovatiewerkzaamheden in de meeste gevallen al winstgevend zijn.



Met de stijgende energieprijzen zullen we zeker een goede financiële investering doen door ons huis te renoveren.

En, bijna paradoxaal genoeg, het zijn juist de armsten die het meest direct door deze bepaling worden getroffen. Omdat de renovatie de koopkracht voor gebruikers kan herstellen, veel meer dan de stijging van de pensioenen.
1 x
josephine faure
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/09/20, 12:40

Re: zonne-energie of isolatie? Ecologische en economische vergelijking




par josephine faure » 02/09/20, 12:56

Ik kan me moeilijk voorstellen hoe we zonne-energie kunnen scheiden van isolatie? Als we door zonne-energie gaan, is het noodzakelijk dat het huis eerder volledig is herzien vanuit het oogpunt van thermische isolatie, toch?
0 x
LeaL
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/05/23, 14:37

Re: zonne-energie of isolatie? Ecologische en economische vergelijking




par LeaL » 23/05/23, 14:45

Persoonlijk vond ik wat interessante informatie in dit artikel: https://atamoz.fr/immobilier-isolation- ... exterieur/
Ik hoop jij ook.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 268-gasten