Solar of isolatie? ecologische en economische vergelijking

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 01/07/13, 19:33

MB schreef: "Wat heeft de regering de afgelopen tien jaar gedaan om de productie van hernieuwbare energie te bevorderen?"


Als de overheid had om mensen te laten zien, zouden ze het referendum gebruiken of pollen vaker (niet alleen voor de verkiezingen ...) !!

Om u te beantwoorden, wat is beter? Bevordering van hernieuwbare energie en vermindering van het verbruik van fossiele brandstoffen?

Ik denk dat ik het "juiste" antwoord weet ... daarna hangt af van het standpunt: dat van de econoom is niet dat van de econoloog ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/07/13, 19:59

Wat is beter? Bevordering van hernieuwbare energie en vermindering van het verbruik van fossiele brandstoffen?

waarom kiezen? 2 heeft zowel de

maar maakt niet uit hoe subsidiëren fotovoltaïek, is dat het heeft geholpen?

Het profiteerde degenen die de slechtste manier gehad ... en het duurde enige boef duwen de klant te veel onrendabele apparatuur lenen

echt zonnecellen, waarmee EDF te kopen van de elektriciteit heeft een normaal tempo, zonder kosten supplementatire bevorderen! te laten iedereen te installeren wat hij wil naar zijn middelen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00

Re: Het is te simpel om ingewikkelde




par Superform » 02/07/13, 09:00

C moa schreef:
Persoonlijk, toen ik in mijn huis, hadden we een consument 1400 kg / jaar van LPG (hetzelfde als de vorige eigenaar). Ik volgde het advies van een thermische ingenieur (zonder thermische camera door de weg) en vandaag hebben we consumeren tussen 750 en 800 kg / jaar van LPG (één heeft een houtkachel en het is ook niet veel te consumeren ).
Gezien de stijging van de olieprijzen, werd ons werk zeer snel afgeschreven en de vergrijzing van onze boiler rustig.



Same here, gasverwarming
64.5% reductie in de conso 5 jaar:
- Boiler verandering
- Dakisolatie (gedeeltelijke, ik moet nog 30m² isoleren)
- Wijziging van ramen en deuren
- Houtkachel (gratis hout)
en verhoging 2 ° omgevingstemperatuur ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Het is te simpel om ingewikkelde




par Christophe » 02/07/13, 09:09

C moa schreef:dient een indicator van energie-efficiëntie en het evalueren van het overheidsbeleid (residentiële en industriële) op te creëren.


Het lijkt mij dat dit bestaat in het kader van een Europese wet en met betrekking tot CO2 (en andere broeikasgassen): elk jaar moeten de lidstaten een "rapport over hun emissies" indienen ...

Nu die zegt CO2 zei verbruik van fossiele brandstoffen, dus indirect rendement (equivalent verleende dienst ... natuurlijk zijn er andere factoren zoals de huidige economische achteruitgang ...)
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: Het is te simpel om ingewikkelde




par C moa » 02/07/13, 09:55

Christophe schreef:Nu die zegt CO2 zei verbruik van fossiele brandstoffen, dus indirect rendement (equivalent verleende dienst ... natuurlijk zijn er andere factoren zoals de huidige economische achteruitgang ...)

In feite was ik specifiek over energie-efficiëntie (jaarlijkse BBP / GHG producten, bijvoorbeeld) om rekening te houden met de productie. Zonder dit is het moeilijk (en uiteindelijk nutteloos) aan een bruto BKG productie te vergelijken tussen de twee landen.
Het is als een auto die wordt verbruikt 10 de Go en een andere 20 zonder dat het aantal km is niet te vergelijken de effectiviteit van deze twee voertuigen. Gaan een stap verder, zou je zelfs overwegen een voertuig die verbruikt 12l / 100km terwijl een andere verbruikt slechts 8l / 100km is niet per se meer energie als we kijken naar hun bezettingsgraden door het voorbeeld (compleet voertuig versus 1 2 1 voertuig dat persoon).
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/07/13, 09:59

Ach ja je spreekt De energie-intensiteit is er ook niet, of liever de koolstofintensiteit?

2 onderwerpen vindt u op deze:

https://www.econologie.com/forums/petrole-et ... t5022.html

https://www.econologie.com/forums/intensite- ... t4885.html

amazing herinnering: energie-intensiteit van India is hoger dan die van Frankrijk ...
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 02/07/13, 18:22

Christophe schreef:Ach ja je spreekt De energie-intensiteit is er ook niet, of liever de koolstofintensiteit?

Ik lees de twee documenten, maar ik ben niet zeker of het overeenkomt met wat ik bedoelde.

naar de bodem van mijn hoofd te krijgen, dan zou ik het voorbeeld van een econoom te nemen Ik ben de naam vergeten :D .
Over het algemeen, vergeleken ze de groei van de landen in landbouwsystemen. Een veld van maïs of tarwe aan de ene kant en het bos aan de andere kant.
Aan de ene kant heb je een heleboel van de biologische landbouw en je hebt een echte snelle groei, maar is kwetsbaar. In een sterke windvlaag, het laten vallen van hagel of brand, je kunt alles verliezen snel zonder wedergeboorte van hoop binnen allemaal schoon en leveren Intrans hoeveelheid om alles weer op te bouwen.
Aan de andere kant, het bos, is er een zeer geringe groei jaar na jaar, maar deze groei is solide en vooral het heeft vrijwel geen noodzaak voor de biologische landbouw, vooral water tegen regen en zon sinds laag voor laag al het afval elke maken van voedsel voor anderen en elk systeem element (flora en fauna) hebben een zeer belangrijke rol, maar goed verspreid van de wortel naar beer door de eekhoorn en herten (er geen werklozen : Cheesy: ).
Natuurlijk moet er regelgevende instanties (of waakzaamheid) als de bosbouw bureau dat de bomen moeten worden gekapt, de jachtopzieners dat de verspreiding van bepaalde dieren en brandweer beperken om toezicht te houden en de bescherming van de bossen van de risico's regelt brand, maar over het algemeen, moet er nog veel meer belangrijke gebeurtenissen die een sterke windvlaag of hagel vallen om alles te vernietigen. Bovendien, we weten allemaal dat in geval van brand, bijvoorbeeld, het bos al snel weer op te bouwen vrijwel zonder hulp snel genoeg zullen we geen stigma van het vuur niet te zien.

Ze wilde dit principe toe te passen voor de wereldeconomie en het doel was om te zeggen (ik hoop dat de transpositie ook): Waarom hard werken om een ​​kwetsbaar systeem groeien, goed georganiseerd, kan een systeem sterk en duurzaam zijn, dat zelfs het heeft een lage groei ??

Vandaar mijn idee van "energie-efficiëntie", wat zich ook zou kunnen vertalen in hoe ik zoveel of meer kan produceren met minder intrans (ik heb hetzelfde comfort in mijn huis met minder LPG). Het gaat er echt om ervoor te zorgen dat we onze bronnen (niet alleen fossielen) op de juiste manier gebruiken terwijl we mensen aan het werk krijgen. Het is goed voor de planeet en goed voor banen. Zo hebben spelers op het gebied van afvalrecycling de afgelopen 10 jaar veel meer banen gecreëerd dan spelers op het gebied van storten en verbranden. We verbeteren de werkgelegenheid, we verbeteren onze handelsbalans (daling van de invoer van bepaalde producten zoals papier, metalen ...), we verkleinen de circuits "van de mijn naar de fabriek" ...

Ik weet niet of het een legende, maar ik heb altijd gehoord dat VW bedacht zijn voertuigen in staat zijn om ten minste 80% recyclen eenmaal aan het einde van het leven (opgericht in ketens en in het bezit van VW cursus ).
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
EricN418
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 27/09/13, 17:52




par EricN418 » 31/10/13, 12:08

Hallo allemaal, sorry te graven een onderwerp, maar ik wilde een onderwerp te maken als er meerdere zijn al praten.

Ik zag een aantal foto's op verschillende onderwerp over vergelijkingen tussen isolatoren, echter, zijn ze nog steeds relevant? Er was geen lawaai rond de batting de laatste tijd, ik denk dat innovaties, maar het is een gebied Ik weet heel ziek en mijn favoriete site is niet spraakzaam over het onderwerp.

Ik wend mij tot u, éconologues, wat zijn de beste isolatoren om u te isoleren van daken, zolders, wanden en vloeren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 31/10/13, 12:30

Het hangt ervan af wat wordt bedoeld met de beste:
- Isolerende prestaties
- Prijs / prestatie verhouding
- betere balans in grijze energie of "hernieuwbare" isolatie
- Zonder impact op de gezondheid, niet het volk schaden, geen thermoskan effect, ademend, geen VOC, geen radioactiviteit, ...

En dan zijn er de technische beperkingen van de uitvoering ...
- Willen we het interieur (koudebruggen) isoleren?
- Of buiten (als het weer bescherming)?
- Hoe dik zijn we in staat om uit te voeren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 31/10/13, 12:53

Het is gemakkelijk om de fysieke prestaties te vergelijken ... het probleem is de prijs afhankelijk van de grillen van de handel

gevonden door de glaswol en steenwol goedkoop, waardoor het de meest economische gebruik maakt, zelfs in gevallen waarin technisch gezien zou het niet het meest geschikt

het polyurethaanschuim is het het beste als je wilt isoleren met het laagste dikte, ook al heb je veel duurder dan glaswol te zetten

het polystyreen is een beetje erger dan het polyurethaan, maar meer redelijke prijs

polyurethaan en polystyreen hebben het nadeel dat ze van nature brandbaar, kan vlamvertrager worden behandeld, maar duurder en net beantwoorden van de norm, maar niet volledig onbrandbaar

cellulosewatten? Ik begrijp niet waarom ze zeggen dat het ecologische: het is een organisch product dat brandwonden en daarmee rotten, daarom moet chemisch behandeld worden: boor zout lost het probleem ook bine tegen het vuur tegen rot. .. zal weten wat er gebeurd is dan het hoofd van enkele ambtenaar boor te verbieden en legde het ammoniumzout, bijna net zo goed ... behalve dat het ammonium afbreekt als het te warm en vochtig wordt, en vulde de ammoniak thuis!

Ik kan niet begrijpen! elke apotheek weet dat alle product ammonium base altijd het gevoel ammonia
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 315-gasten