en geothermische warmtepomp: de rooskleurige realiteit van het moment

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1

en geothermische warmtepomp: de rooskleurige realiteit van het moment




par RV45 » 11/03/08, 21:28

Bonsoir à tous,

Ik kan je een klein saldo op bijna 175 rendement van de individuele ervaringen in twee jaar op Aarde Heat:

http://www.chaleurterre.com/forum/viewforum.php?f=18

Dit is geen goede afspiegeling van de situatie in Frankrijk is er geen weg terug Sofath ervaring bijvoorbeeld, maar het is beter dan dat: het is een weerspiegeling van verlichte individuen die hebben geïnformeerd voor hun faciliteiten :D of die leren na : Cry: maar wie de moeite om hun faciliteiten begrijpen.

Dit is ook de reden waarom we zulke ik niet denken aan Sofath presentaties, maar als je de hele forum veel beschrijvingen van bepaalde feitelijk problemen met Sofath, het moet niet worden ontkend :frons: maar dit is meer een weerspiegeling van de markt op dit moment.

Ik bevestig dat een zeer groot deel van installateurs neem deze verliefdheid van de markt en het belastingkrediet. Dus let op de oplichters :schok: maakte verschillende offertes en legt deze op aardwarmte : Idee:

Dat gezegd hebbende moeten we de grote belang van deze technologie te herkennen wanneer gebruikt in de regels van de kunst die niet is eigenlijk altijd het geval. het gebruik van aerothermie in koude gebieden in het oosten van Frankrijk, bijvoorbeeld, problemen van surdimentionnement Bekijk meer zelden onder dimentionnement., twijfelachtige faciliteiten met apparatuur die niet altijd toonhoogte in sommige gevallen, maar zelden.

Dus wat moet je doen?

De voorbereiding van uw project door niet te haasten om een ​​oplossing zonder aerothermie studeerde andere oplossing in de meest efficiënte volgorde van de efficiëntie moeten daarom onderzocht de opdrachtgevers 4 oplossingen zonder vooroordelen:

- Op het web, het controleren van het waterpeil in de put, die niet groter is dan 15m diepte moet zijn ...

- Horizontale sensor als uw terrein laat de focus van de sensor moet idealiter tussen de 80 120 naar cm diep, maar niet 60cm zoals we al te vaak zien.

- Verticaal probe deze oplossing wordt overwogen wanneer er geen water, onvoldoende redenen als onvoldoende referentietemperatuur onder de aerothermie -7 ° C in oplossing niet wenselijk in dit geval bijvoorbeeld Elzas -15 ° C verwijzing, maar de oplossing is duurder en amortisement sensor zal gebeuren op lange 20 jaren pac afschrijf- moet zijn dan 7 jaar bijvoorbeeld.

Dan als je een zeeklimaat Mediterannean je kunt zien en is het zelfs wenselijk om deze oplossing te nemen. 25% van normaal.

Dus er is inderdaad een probleem van keuze, omdat de lucht op oplossing vertegenwoordigt meer dan 50% keuzes als het slechts 25% moet vertegenwoordigen. Dit komt door een zeer sterke marketing druk en ongepaste commerciële, maar ook oplossingen met een boiler voor renovatie of het geheel minder abérante bij koud gebied.

Dit is een project dat je serieus nemen 6 maanden te zien of de partner heeft de zonne-voorbeeld 8)

Controleer altijd de competance van ambachtslieden die in hun overgrote meerderheid imcompétant genoeg als niet meer : Cry:

Zij zullen moeten bijzonder gevalideerd de berekening van het verlies van uw huis en controleer dimentionnement die u zal voorstellen. Een pac is geen boiler moet zeer nauwkeurig berekenen wat het grootste belang is dimentionnement 9 10 zowel de installateur hebben de Grote Beer op zijn zachtst gezegd :onheil:

het zal u vragen om een ​​installatie diagram en de controle van de: buffertank of niet, goed pomp goed dimentionner EDF abonnement om de macht ect ....

Er zijn een flink aantal punten een controler

Bereken uw rendement op de afschrijvingen, maar ook uw jaarlijkse operationele kosten.

Het is goed om een ​​minder dure lucht pac op een gladde oplossing te nemen, maar als je elektriciteitsrekening meer abonnement dat u terug 50% duurder dit jaar en meer dan 20 jaar zult u onaangename verrassingen.

Ook als u een oplossing op tafelkleed te nemen en uw installateur zet je een grote put te pompen dat zal verbruiken 1kw / h 2m3 / h zul je snel je gevonden met een agent minder dan 3 : Cry:

Dus de Pac oplossingen zijn EXCELENTES economische en ecologische oplossingen, maar zijn voorbehouden aan personen die willen de moeite te nemen en niet vallen in de griffres van incompétants zijn effectivent moeten we het legioen herkennen :?

Good luck voor uw onderzoek.

Wat mij betreft zal ik doorgaan met mijn pac op tafelkleed te exploiteren met een agent dan 5 toen de zon niet alleen werken :P
1 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:
Mijn Zonne-installatie
Mijn PAC faciliteit
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/03/08, 23:33

ja, ja, maar zo te stoppen, je bent helemaal ontmoedigen :D

een beetje advies, als je wilt investeren in een pet, maakte een studie van een adviesbureau voor de begroting, technische en simulaties van Conso en return on investment, het zal niet de verspilde geld, het ' is een vak

Daarnaast zal het snel worden verplicht om een ​​goede COP, aandacht voor de instellingen te rechtvaardigen, opereren de PAC bij voorkeur overdag lorque T ° hoger zijn door het voorbeeld

Ik zal adviseren van ondermaatse of liever, om precies te zijn, het op maat voor de verliezen tot 0 u -5 ° C en een plan om dergelijk hout insert te vullen voor een paar dagen bij T ° negatief jaar, zelfs indien de huidige GLB kan oplopen -15 ° C, snel te zien -25 ° C met CO2 als koelmiddel.

tenzij je woont in Siberië : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 12/03/08, 09:22

RV45 dank aan al deze details die voldoen aan of ten dele bevestigen wat ik daar schreef mee te nemen:
https://www.econologie.com/forums/post74563.html#74563 en het is waar dat als je dit soort techniek wilt, binnen de hindernisbaan valt om te voorkomen dat bedrogen.

Kapitein, kunt u het GLB CO2 verduidelijken?

Een van jullie weet hij de marge van de ambachtslieden of minder de cumulatieve marge van import tot de verkoop van dit soort apparatuur?
Zijn Craves hoog in vergelijking met soortgelijke producten?
Als dat zo is, het publiek subsidie ​​geld niet is aan de liberale economie, die nogal abnormaal zou zijn draai?
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933




par Christophe » 12/03/08, 10:25

Bedankt RV voor dit "rant" -onderwerp dat hardop bepaalde waarheden zegt die professionals (steeds meer Chinese importeurs voor velen) EdF en Ademe proberen te verbergen ...

Geothermische Frankrijk heeft haar medewerkers verdrievoudigd vorig jaar is niet voor niets ...

Voor ons éconologues (met uitzonderingen zoals Maloche) geothermische aangedreven door andere dan een groene of hernieuwbare bron van elektriciteit middelen is alles behalve GROEN EN MILIEU ...

Tegen door een warmtepomp gekoppeld aan een micro warmtekrachtkoppeling, en op het heeft een totale opbrengst van 150% of meer ! Het is goed :) en zoals ik heb een project van micro WKK ... Ik zal serieus overwegen dit scenario (zelfs met een supplement lucht lucht is het nog steeds interessant) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/03/08, 11:32

Christophe schreef:
Voor ons éconologues (met uitzonderingen zoals Maloche) geothermische aangedreven door andere dan een groene of hernieuwbare bron van elektriciteit middelen is alles behalve GROEN EN MILIEU ...

Tegen door een warmtepomp gekoppeld aan een micro warmtekrachtkoppeling, en op het heeft een totale opbrengst van 150% of meer ! Het is goed :) en zoals ik heb een project van micro WKK ... Ik zal serieus overwegen dit scenario (zelfs met een supplement lucht lucht is het nog steeds interessant) ...


Ben je wat? :D Ik heb liever een PAC een vuile brandstof boiler, dat is mijn standpunt, ik ben nog steeds niet blij afhankelijk zijn van EDF ... dat is waarom ik campagne voor zichzelf woningen, I board op het onderwerp van contruire me mijn toekomstige woning, vrijwel autonoom, zou ik zeker zorgen voor een onderwerp een keer klaar.

Wat doe je samen te genereren met een PAC in verwarmingsbedrijf maakt je koude lucht in de winter ???
In de refresh-modus, worden de PAC vaak voorzien van een water-warmtewisselaar, die de ECS verwarmt.

bham schreef:Kapitein, kunt u het GLB CO2 verduidelijken?


De CO2 is de R744
kijk naar dit document van de pagina 39 ICI

Dit maakt tapwater of het verwarmen in 60 ° C -10 ° C met COP 3, en natuurlijk de COP stijgt met de externe T °
Beeld
De compressieverhouding is slechts 2, maar de druk van het circuit rond 100bar

Bij dit type dop en vloerverwarming bij lage temperatuur, gemakkelijk bereikt 6 een jaargemiddelde COP

Daarom, een small cap CO2 voor warm water en back-up verwarming in de winter lijkt een goede manier
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 12/03/08, 11:51

Capt_Maloche schreef: De CO2 is de R744
kijk naar dit document van de pagina 39 ICI

Dit maakt tapwater of het verwarmen in 60 ° C -10 ° C met COP 3, en natuurlijk de COP stijgt met de externe T °
Beeld
De compressieverhouding is slechts 2, maar de druk van het circuit rond 100bar

Bij dit type dop en vloerverwarming bij lage temperatuur, gemakkelijk bereikt 6 een jaargemiddelde COP

Daarom, een small cap CO2 voor warm water en back-up verwarming in de winter lijkt een goede manier


Capt mooi papier, dank je. Door tegen een druk 100 bar, zal worden verzegeld hoe lang?
En de gemiddelde jaarlijkse COP 6, uh, je overdrijft een beetje niet ?? : Lol: met een T ° ext 50 ° c, ok, maar niet in Frankrijk dan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 12/03/08, 12:29

Dag

Om terug te keren naar de CHP

Wat denk je van een thermische zonne-energie / fotovoltaïsche (2 1 sensor), die een GLB zou voeden?

De investering zou dan ook volledig autonoom, maar

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/03/08, 12:53

betekent dat als er geen zon, en hallo de sensor oppervlak 1.5kw effectief van 's morgens tot' s avonds te produceren, te voorspellen rond 30m²
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/03/08, 23:19

bham schreef:
Capt mooi papier, dank je. Door tegen een druk 100 bar, zal worden verzegeld hoe lang?
En de gemiddelde jaarlijkse COP 6, uh, je overdrijft een beetje niet ?? : Lol: met een T ° ext 50 ° c, ok, maar niet in Frankrijk dan.


Ach, che zie je fenir :D

Dit is niet de druk die zaken kon gaan meer is, is de grootte van het molecuul dat netwerken verzegeld blijven tijdig

COP 6 voor een gemiddelde T ° ext. Jaarlijkse van Frankrijk 12 ° C en een lage verwarming netwerk van T ° 30 ° C
VRV en VRF-systemen DX bereik van enkele jaren gemiddelde jaarlijkse COP 5
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 13/03/08, 05:50

Capt_Maloche schreef:
bham schreef:
Capt mooi papier, dank je. Door tegen een druk 100 bar, zal worden verzegeld hoe lang?
En de gemiddelde jaarlijkse COP 6, uh, je overdrijft een beetje niet ?? : Lol: met een T ° ext 50 ° c, ok, maar niet in Frankrijk dan.


Ach, che zie je fenir :D

Warum je klinkt als een Halsacien? : Lol:

Capt_Maloche schreef: Dit is niet de druk die zaken kon gaan meer is, is de grootte van het molecuul dat netwerken verzegeld blijven tijdig

Oh en de molecule van R 744 is groot of klein het is?

Capt_Maloche schreef:COP 6 voor een gemiddelde T ° ext. Jaarlijkse van Frankrijk 12 ° C en een lage verwarming netwerk van T ° 30 ° C
VRV en VRF-systemen DX bereik van enkele jaren gemiddelde jaarlijkse COP 5

VRV DRV?
COP 6: op basis van uw grafiek met water productie 60 ° C is niet mogelijk; voor water productie 30 ° c, misschien wel ja.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten