Poolex zwembad warmtepomp voor verwarming thuis?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
robindesbois
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 20/08/09, 16:53
Plaats: languedoc
x 1

warmtepomp




par robindesbois » 23/09/09, 18:16

Ave.
Je zwembad is niet in europa gemaakt, tenzij er in europa meer wordt gefabriceerd
Dit zou transport uit Azië vermijden.
0 x
je moet de eenvoudigste en meest economische dingen uit het verleden vinden.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 23/09/09, 18:25

Nou, het moet zo gemakkelijk zijn als de airconditioners (omkeerbaar of niet)! : Mrgreen: : Mrgreen:

Eh, maar je hebt er niets anders tegen? : Lol: Hail!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/09/09, 22:30

het is gedaan voor de lage T °, ​​in principe wordt verwacht dat de bedrijfsmodus een water uitvoert op de 35 ° C-uitgangswisselaar, ideaal voor vloerverwarming of voor het leveren van oversized warmwater- / luchtbatterijen (type convector ventilator)

Bovendien is ze bij R410A, het is perfect

en het is echt goedkoop in vergelijking met de Daikin, Mitsubishi en andere merkmodellen waarbij de prijs voor 5KW 5000 is €

Omkering is inderdaad te koelen wanneer het systeem van ontvochtiging zijn calorieën in het zwembad verwerpt (het is verdomde geld in de lucht, maar dat zou het niet doen voor comfort)

Kort gezegd, het is eigenlijk geweldig voor vloerverwarming en voorverwarmen ECS,
maar vooral niet voor een toepassing op radiatoren

Trouwens, ik geef je een primeur, niet vervangen door een ketel met een warmtepomp op hoge temperatuur, niet rendabel
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/09/09, 20:31

Capt_Maloche schreef:Kortom, in principe is het geweldig voor vloerverwarming en voorverwarmen ECS, maar vooral niet voor toepassing op radiatoren


Ben het is het idee eigenlijk: om de hulp of buiten het seizoen te doen ... nu zijn er lage radiatoren T ° toch?

Vraag: pkoi geen verwarmingstechnicus doet het?

Dus ik denk dat er iets anders moet zijn dat het verschil in prijs verklaart: misschien de houdbaarheidsdatum? Maar één ding is zeker: bij dezelfde compressorfabrikant moet een lucht-water (omkeerbare) zwembad-warmtepomp het leven hebben van een airconditioning (omkeerbaar) ...

Goed wie wil testen?

Capt_Maloche schreef:Trouwens, ik geef je een primeur, niet vervangen door een ketel met een warmtepomp op hoge temperatuur, niet rendabel


Alsjeblieft, je breekt de plannen van EDF daar!

: Cheesy:
0 x
seb0043
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 29/09/09, 00:32

Gebruik een zwembad voor verwarming op lage temperatuur




par seb0043 » 29/09/09, 00:39

Houd er rekening mee dat zwembadverwarmers een variabele pomp hebben die wordt aangestuurd door de regelaar. en die wat mij betreft tussen de 4 en 6m3 / u draait. Een lage temperatuur vloerverwarming draait niet meer dan 1m3 / u.

Maar ik denk dat het probleem eenvoudig kan worden opgelost door een bypass op het PAC-circuit te gebruiken.

Ik ben van plan om een ​​9.5kW-warmtepomp bij mijn ouders thuis te installeren, in combinatie met de gasboiler. Ik zal het je laten weten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/09/09, 14:12

Uh, het is in alle gevallen "inverter" -technologie (niet te verwarren met omkeerbaar), dus volgens jou? En wordt hij aangestuurd door een debietmeter op het zwembadcircuit?

Ja voor de stroomsnelheden, of we omzeilen of we gaan omhoog in T ° aan de "hete" kant (daling van de prestaties op COP-niveau, maar hey ... niet catastrofaal denk ik) ... zelfs als het betekent dat bepaalde sensoren moeten worden "shunten"!

Wilt u een zwembaddop zo booster booster plaatsen?

Heel goed! Wilt u ons precies vertellen wat u doet of wilt doen? : Idee:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Poolex pool warmtepomp voor thuisverwarming?




par Christophe » 11/03/16, 12:06

Relantie van het onderwerp, een kleine vergelijkende tabel van de PAC voor het zwembad:
Vergelijking-of-pump-a-hot-for-zwemmen-pic577.jpg


We hebben nog steeds (mijns inziens) de prijsvraag niet beantwoord: waarom zwembadverwarmers goedkoper zijn dan huisverwarmers met hetzelfde verwarmingsvermogen? Het is echter gebruikelijk om prijzen in zwembaduitrusting op te peppen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Re: Poolex pool warmtepomp voor thuisverwarming?




par Capt_Maloche » 01/05/16, 23:48

Omdat een zwembadverwarmer werkt in alles of niets, denk ik :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Poolex pool warmtepomp voor thuisverwarming?




par chatelot16 » 02/05/16, 00:03

een zwembad heeft nooit 35 nodig ° ... 20 of 25 ° is genoeg, en met 20 of 25 ° kun je een huis niet verwarmen, noch met vloerverwarming of met een ventilatorconvector

de lage temperatuur van het zwembadwater maakt een grote smeris van de warmtepomp mogelijk om de warmtepomp economischer te maken dan voor de verwarming van het huis ... er is geen wonder, een pac voor het zwembad wordt gebruikt bij thuisverwarming zullen de prestaties afnemen en dat zal geen goede deal zijn

Nog een speciaal punt van de warmtepomp voor het zwembad: over het algemeen willen we het zwembad verwarmen wanneer het niet te koud is, dus de buitentemperatuur niet te laag: in tegenstelling tot de verwarming van het huis dat we willen verwarmen, vooral als het koud is
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Poolex pool warmtepomp voor thuisverwarming?




par lilian07 » 02/05/16, 17:57

Hallo,
Ik denk niet dat het een goed idee is, naast de genoemde problemen, de flowmeter en de temperatuur van het verlaten van 30 °. De COP in de zomer is niet beter dan de 5 met gemiddelde buitentemperaturen van 20 °. Dit type pomp is ondenkbaar in het buitenseizoen, ik spreek niet eens over de winter.
In dit stadium is het beter om een ​​"plug and play" individuele lucht-water-warmtepomp voor verwarming te krijgen van bekende nieuwe en gebruikte verkoopsites.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 270 gasten