Pelletbrander op lage temperatuur olieboiler

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Papuche37
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 17/02/19, 21:34
x 2

Pelletbrander op lage temperatuur olieboiler




par Papuche37 » 18/02/19, 10:26

Hallo iedereen!

Dit is mijn eerste bericht hier. Ik ben erg blij dat ik je heb ontdekt forum. Ik "drink" de berichten al meer dan een week.
Mijn achtergrond: ik renoveer een huis volledig. De isolatie is nieuw (zeer goed). Het huis was uitgerust met een 80-olieboiler die ik van plan was te vervangen door een gegranuleerde Froling. Financiële zorgen dwingen me om afstand te doen van de premiummerken. En hier ontdek ik dat het mogelijk is om van olieketels pellets te maken.

1) Is het een goed idee om de oude olieboiler te gebruiken die ik heb? Zijn de warmtebronnen gevorderd sinds in termen van warmteoverdracht?

2) waarmee ik naar een 2-vraag ga. Als ik veel recenter koop (maar gebruikt - het verkoopt een ellende), hebben ze een lage temperatuur. Is het een probleem om te converteren met een pelletbrander erop? Ik vraag het omdat ik eraan denk om naar een pellasx-brander en zijn regulering te gaan. Maar op hun website (ik weet niet of ik de link kan plaatsen), wordt aangegeven dat deze niet compatibel is met lagetemperatuurketels. Maar ik begrijp niet waarom?

Ik dank je voor je hulp.
Goede dag iedereen,
Fred.
1 x
Papuche37
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 17/02/19, 21:34
x 2

Re: Pellet brander op lage temperatuur brandstofketel




par Papuche37 » 18/02/19, 11:10

Ik ben vergeten een aantal dingen aan te geven:
- Vloerverwarming op de begane grond op 150m2 en radiatoren naar boven
- thermische zonne-energie komt in de zeer nabije toekomst voor verwarming en warm water.
- Buffertank van 500 of 600 l, met een lage warmtewisselaar voor zonne-energie.
1 x
justine10
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 29/05/19, 10:19

Re: Pellet brander op lage temperatuur brandstofketel




par justine10 » 31/05/19, 10:05

Hello!

(mijn eerste bericht hier: p)

We hebben ook deze vraag, we hebben net de verandering gemaakt voor een spel, we hebben niet de leiding genomen, vooral dat de transformatie uiteindelijk soms terugkeert naar hetzelfde prijsniveau. Ik moet bekennen dat het weinige dat we het hebben getest, omdat het niet al te veel van het seizoen is, we voor het moment tevreden zijn. Om deze winter te zien. In het slechtste geval, als het niet genoeg is, zullen we moeten gaan houten log haha!

Veel succes met je installatie.
0 x
macky28
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 21/01/21, 15:31
x 1

Re: Pellet brander op lage temperatuur brandstofketel




par macky28 » 21/01/21, 16:03

Hallo allemaal.

Ik ontdek het forum door informatie te zoeken over de mogelijkheid en relevantie van de aanpassing van een pelletbrander aan een olieketel.

Het huis is uit 1900, slecht geïsoleerd, met centrale verwarming uit de jaren 80: stookolieketel Dietrich met SWW-tank / stalen radiatoren.

Ik stel mezelf de vraag om de productiemodus voor warm water / verwarming te wijzigen. Dus ik zoek het bericht van Papuche37 op om feedback te krijgen over het brandermotief.

Bij voorbaat bedankt !
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 536-gasten