OKOFEN Pellematic, welke instelling?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 13/11/09, 18:39

mika85 schreef:Hartelijk dank, ik zal doorgaan zoals geadviseerd. Elke 2 minuten noteer ik de parameters die u mij hebt aangegeven. (bijvoorbeeld gedurende een periode van 15 minuten? in de "aanwezigheids"-periode neem ik aan?).

Ik heb ook nog 2 vervolgvragen:

1 - Mijn ketel is materieel beperkt. Maar ik zag dat er ook een softwareparameter was waarin het vermogen van de ketel werd gespecificeerd. Ik denk niet dat mijn verwarmingsmonteur dat in de ketelconfiguratie heeft gespecificeerd. Is het ernstig/noodzakelijk?

2 - Ik zie ook dat er firmware 1.00 op mijn ketel staat. Is het nuttig/noodzakelijk om deze te updaten?


voer de metingen idealiter uit op een moment dat hij net is gestart en totdat hij stopt, begint hij dan opnieuw en dit over 2 cycli

Normaal gesproken moet je, als je het beperkt, het vermogen in de software wijzigen, anders levert het altijd evenveel pellets voor het hoogste vermogen of onverbrande producten en overmatig verbruik
het is daarom essentieel. om te controleren op P265
Ik ken de verschillen in de firmware niet, maar naar mijn mening niet erg nuttig.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
mika85
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 12/11/09, 23:19




par mika85 » 13/11/09, 19:20

Dirk Pitt schreef:
mika85 schreef:Hartelijk dank, ik zal doorgaan zoals geadviseerd. Elke 2 minuten noteer ik de parameters die u mij hebt aangegeven. (bijvoorbeeld gedurende een periode van 15 minuten? in de "aanwezigheids"-periode neem ik aan?).

Ik heb ook nog 2 vervolgvragen:

1 - Mijn ketel is materieel beperkt. Maar ik zag dat er ook een softwareparameter was waarin het vermogen van de ketel werd gespecificeerd. Ik denk niet dat mijn verwarmingsmonteur dat in de ketelconfiguratie heeft gespecificeerd. Is het ernstig/noodzakelijk?

2 - Ik zie ook dat er firmware 1.00 op mijn ketel staat. Is het nuttig/noodzakelijk om deze te updaten?


voer de metingen idealiter uit op een moment dat hij net is gestart en totdat hij stopt, begint hij dan opnieuw en dit over 2 cycli

Normaal gesproken moet je, als je het beperkt, het vermogen in de software wijzigen, anders levert het altijd evenveel pellets voor het hoogste vermogen of onverbrande producten en overmatig verbruik
het is daarom essentieel. om te controleren op P265
Ik ken de verschillen in de firmware niet, maar naar mijn mening niet erg nuttig.


Met het wiel kan ik slechts tot 199 gaan. A priori heb je een procedure nodig om parameters voorbij 199 te bereiken.

Hoe?

dank u
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 13/11/09, 20:48

mika85 schreef:Met het wiel kan ik slechts tot 199 gaan. A priori heb je een procedure nodig om parameters voorbij 199 te bereiken.

Hoe?

dank u


p199: niveau 2 wachtwoord
draai de draaiknop tot de waarde = som (datum + tijd)
ex: het is de 13e en het is 20:XNUMX uur
voer 13 + 20 = 33 in
8)
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
droulesse
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 13/10/09, 15:25




par droulesse » 14/11/09, 14:06

@dirk pitt
Ik heb zojuist de waarden ingevoerd
wat ik merk, hij start opnieuw op 61°, de circulatiepomp stopt altijd bij 60°, hij daalt naar 59,5° en vervolgens naar 60,4. circulator Zet het brandersignaal op 65°, dus UIT, dan verwarmt hij weer tot 76° en de brander stopt. "dus er zal niets veranderen" behalve dat mijn temperatuur daalt (ook 1° setpoint kwijt normaal 66°)
Om mij heen 20,8°
Amb Cons20,5° het begint pas bij 61° terwijl het in huis goed is en er meer waarde gevraagd wordt, dus naar mijn mening houdt het geen rekening met de sonde van het huis of die waarde te dichtbij. Het start en sluit niet alleen omlaag, maar als ik hem in de verminderde modus zet, start hij niet opnieuw.
een vraag of na nog een aanpassing en uiteindelijk opnieuw starten op 65° de cycli korter zullen zijn?
Toch hebben we al uren voor de ketel gezeten en bovendien is het nog niet koud, ben ik bang.
bedankt en een fijne week
0 x
het is goed om te ademen
droulesse
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 13/10/09, 15:25




par droulesse » 17/11/09, 16:27

hallo
snelle vraag
Werkt anticiperen echt?
omdat het 4 dagen geleden is dat het comfort om 20 uur stopt en normaal gesproken weer om 3 uur begint om een ​​temperatuur gelijk aan 6° te hebben, dus als ze verwacht dat het in huis 00° zou moeten zijn, is het 20 en bovendien heeft ze dat gedaan t herstartte tijdens de nachtcontrole met 20. de reductie bedroeg 18,5°.
de okofen-technicus weet er niets van, geen manier om het te verifiëren op basis van wat hij zegt, tenzij je voorop blijft lopen? daarom heb ik naar de 112 gekeken hij startte maar één keer dus om 1 uur thuis in voorpret 6
merci
0 x
het is goed om te ademen
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 17/11/09, 17:04

Hallo,

Voor de anticipatie, als u 180 min kiest, is het de anticipatie voor - 10° ext.
Als het warmer is, reduceert de calculator deze basistijd naar 0min als ext. 20°.
Er is ook een correctie die rekening houdt met de kamertemperatuur. Wat de verwachting nog verder vermindert.
Exple, vanochtend, ondanks de verwachting van 180 minuten, bij mij thuis, startte de ketel pas om 6 uur opnieuw, voor comfort gepland voor 45 uur.
Buiten is het mild en 's nachts wordt het binnen niet veel kouder.

Van harte.

JC
0 x
droulesse
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 13/10/09, 15:25




par droulesse » 17/11/09, 17:13

welkom terug
bedankt voor zijn uitleg
0 x
het is goed om te ademen
droulesse
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 13/10/09, 15:25




par droulesse » 17/11/09, 19:45

droulesse schrijft:@dirk pitt
Ik heb zojuist de waarden ingevoerd
wat ik merk, hij start opnieuw op 61°, de circulatiepomp stopt altijd bij 60°, hij daalt naar 59,5° en vervolgens naar 60,4. circulator Zet het brandersignaal op 65°, dus UIT, dan verwarmt hij weer tot 76° en de brander stopt. "dus er zal niets veranderen" behalve dat mijn temperatuur daalt (ook 1° setpoint kwijt normaal 66°)
Om mij heen 20,8°
Amb Cons20,5° het begint pas bij 61° terwijl het in huis goed is en er meer waarde gevraagd wordt, dus naar mijn mening houdt het geen rekening met de sonde van het huis of die waarde te dichtbij. Het start en sluit niet alleen omlaag, maar als ik hem in de verminderde modus zet, start hij niet opnieuw.
een vraag of na nog een aanpassing en uiteindelijk opnieuw starten op 65° de cycli korter zullen zijn?
Toch hebben we al uren voor de ketel gezeten en bovendien is het nog niet koud, ben ik bang.
bedankt en een fijne week

goedenavond Dirk Pitt
meer nieuws vergeleken met de gegevens
moet ik de oude instellingen resetten
verwarming ++op 5
ketel++ op 5 of zo laten en wachten op een nieuwe afstelling?
merci
0 x
het is goed om te ademen
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 18/11/09, 09:21

droulesse schrijft:@dirk pitt

Om mij heen 20,8°
Amb Cons20,5° het begint pas bij 61° terwijl het in huis goed is en er meer waarde gevraagd wordt, dus naar mijn mening houdt het geen rekening met de sonde van het huis of die waarde te dichtbij. Het start en sluit niet alleen omlaag, maar als ik hem in de verminderde modus zet, start hij niet opnieuw.


het is normaal. Geloof niet dat als de omgevingstemperatuur boven het instelpunt stijgt, de ketel zal stoppen en opnieuw zal starten als de omgevingstemperatuur is gedaald. zo werkt het niet.
Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen voor iedereen:

De ketel en de verwarmingsregeling zijn twee verschillende dingen die min of meer onafhankelijk zijn en waarvan de rollen verschillend zijn:
-De ketel is verantwoordelijk voor het aanhouden van een “reserve” aan warm water (ongeveer 65°) dat beschikbaar is voor regeldoeleinden. Het start en stopt afhankelijk van de temperatuur van deze reserve, die bestaat uit het water in de ketel.

-de regeling put uit deze reserve en mengt dit warme water met het retourwater van de radiatoren om precies het benodigde vermogen in de radiatoren te verkrijgen op basis van vele parameters: omgevingstemperatuur, buitentemperatuur, tijdslots, enz.


Ondanks een schijnbare onafhankelijkheid zijn deze twee dingen met elkaar verbonden, want als de regeling minder warm water vereist, zal de ketel minder vaak hoeven te starten, maar dit is slechts een gevolg daarvan.
Het probleem met de regeling is dat de ontwerpers verbindingen tussen de twee systemen hebben aangebracht die mij niet geschikt lijken voor een pelletketel, zoals bijvoorbeeld de herstartdrempel afhankelijk van de starttemperatuur, maar deze is bijna van de orde van detail.

droulesse schrijft:een vraag of na nog een aanpassing en uiteindelijk opnieuw starten op 65° de cycli korter zullen zijn?

laten we het zo laten, want met deze verordening kunnen we niet anders. als het kouder wordt, zal hij hoger herstarten: rond de 65°. de cyclus zal stabieler zijn omdat er geen sluiting van V3V zal zijn bij het opnieuw opstarten. de uitschakeltemperatuur zal altijd hetzelfde zijn.
volgens je laatste grafieken is er nog steeds instabiliteit in de V3V, misschien heb ik de V3V-parameters te veel verlaagd. we zullen wachten op het koude weer om de evolutie te zien

droulesse schrijft:@
Toch hebben we al uren voor de ketel gezeten en bovendien is het nog niet koud, ben ik bang.
bedankt en een fijne week

maak je geen zorgen, het werkt nog beter als het kouder wordt. Deze ketels werken in het tussenseizoen niet optimaal.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
droulesse
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 13/10/09, 15:25




par droulesse » 18/11/09, 10:37

@dirk pitt

Hallo, bedankt voor uw antwoorden en een fijne dag verder
0 x
het is goed om te ademen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 363-gasten