Octogonale zuiger met gecontroleerde geometrie (POGDC)

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 24/05/09, 11:38

Hallo Pascal,

Ik zal ooit een dichter zijn, maar pas nooit op jouw talent :D

In de tussentijd plaats ik u en alle econologen als bonus een extra aflevering van "de geschiedenis en het ontstaan ​​van POGDC / MPRBC-concepten" : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 24/05/09, 12:08

Geschiedenis en ontstaan ​​van de POGDC / MPRBC-concepten (Vervolg)

9 aflevering: meerlobbige en meerlobbige roterende nokken

Schooljaar 2006 / 2007. Ik lanceer het SPE wiskundeprogramma, PSI (natuurkunde, technische wetenschappen). Onder de verschillende voorbereidende lessen zijn de PSI die waar we de meest complete opleiding voor een ingenieur vinden omdat geen enkel onderwerp wordt verwaarloosd (wiskunde, natuurkunde, industriële wetenschappen en scheikunde).
Beeld

Gezien mijn zomervoorbereiding voor lessen / tutorials, heb ik tijd om na te denken over het omzetten van de beweging. Ik heb op de POGDC opgemerkt dat er nokgeometrieën zijn waarin symmetrische dia's kunnen "pulseren", met name voor 2 orthogonale dia's. En dit alles blijft in balans!
Beeld

Op de MPRBC kunnen we net zo gemakkelijk deze pulserende dia's maken en de beweging op zo'n camera herstellen ... en waarom dit niet generaliseren voor 3-, 4-, 5-dia's ... een situatie van hoge symmetrie opleggen: dit is de rode draad die moet worden gevolgd.

En het is een bedrijf dat ruikt naar wiskunde :D

In de tussentijd hebben we het met mijn CPI omdat ik de MPRBC wil patenteren voor een heel aantal paren zuigers. Hij wijst me er terecht op dat het oorspronkelijke 'dubbele sinus'-mechanisme dat ik heb voorgesteld:
Beeld
werkt alleen goed voor 2-paren.

Ik heb een onbevredigende "laatste redmiddel" -oplossing voor de andere aantallen paren: een rustiek krukas / balanssysteem ongebalanceerd en waardoor alle koppel op een enkele rotatie van een roterende zuiger blijft. :?
Beeld
Ik weet dat het niet realistisch is. : Cry: Mijn CPI ziet het ook ... Let op de 'Geachte heer'. : Mrgreen:

----- Origineel bericht -----
Van: CPI
Datum: woensdag, april 25, 2007 19: 19
Onderwerp: RE: Re: Uw uitvinding van een zuigermotor -
Aan: Remundo

Geachte heer,

Ik begrijp dat in het geval dat er geen vier zuigers zijn, jij
ondersteunen alle koppel dat op de transmissie is toegepast
een enkele aandrijfas.

Met betrekking tot uw laatste zin zou ik dat willen verduidelijken
mechanisch onbevredigende oplossing is zelden
juridisch bevredigend, omdat het patent wordt gebruikt om
opererend monopolie. Maar technisch gezien is de oplossing dat niet
niet goed, bijna niemand wil het implementeren, en
daarom het voordeel van bijna niemand te verbieden
vindt noodzakelijkerwijs verminderd.

Maar uw uitvinding hoeft niet te worden herleid tot deze oplossingen. Wij
laten we uitleggen hoe je uitvinding kan zijn
bediend wanneer het aantal zuigers verschilt van 4.

Met vriendelijke groeten,

En het was een paar maanden geleden dat ik het probleem in gedachten had ... Ik heb een camera bij 1-lob ...
Beeld
En 2-lobben
Beeld

Maar ik heb het niet volledig gevalideerd meerlobbig voor elk aantal zuigers. Ik heb intuïtief het gevoel dat het mogelijk is: blijft om de vergelijkingen te vinden. Ik werk hard aan de meerlobbige parametrisering van de nokken en ik kom eindelijk aan: na polaire banen te hebben gefreesd die zijn ingesteld op Maple, ben ik niet erg trots om hem te beantwoorden ...
Remundo schreef:27 april 2007
Hallo meneer CPI,

Ik heb een generieke manier gevonden om de alternerende rotatie van zuigers om te zetten in een continue rotatiebeweging voor elke motor, inclusief p paren roterende zuigers.

Dit betekent dat het mechanisch betrouwbaar is omdat het alleen om een ​​nok / rolcontact gaat, wat een van de meest robuuste mechanismen is.

Ik stuur je tijdens het weekend animaties in gif-formaat die ik nog niet heb gehad om te maken ...

Deze mechanismen zijn veel efficiënter dan een 4-bar-systeem en zijn perfect uitgebalanceerd omdat ik in mijn benadering een "mechanische situatie van hoge symmetrie" heb opgelegd.

De voorgestelde mechanismen zorgen ervoor dat uw "argument dat in het midden van pagina 2 wordt gepresenteerd" zijn volledige betekenis krijgt en zo een solide samenhang en een brede reikwijdte aan het octrooi biedt.

Met vriendelijke groeten.


Ik haast me om een ​​beetje technische noot te schrijven om deze boeiende verklaring te illustreren. Op mei 5 2007 stuur ik deze notitie per e-mail naar mijn CPI:
https://www.econologie.info/share/partag ... 0PgvUz.pdf
en ook enkele animaties:
Beeld
Beeld

Wat is er geweldig aan deze oplossing? We kunnen elke zuigerflutterwet ontwerpen door eenvoudig het nokprofiel aan te passen. En nog beter, we kunnen de roterende nok overlobben om een ​​reductie in beweging met een hoog rendement te verkrijgen zonder extra onderdelen (zoals een reductietandwiel).

Die op zijn beurt de compactheid van de motor vermenigvuldigt en tegelijkertijd onconventionele verbrandingsmogelijkheden zoals CAI / HCCI opent door de kinematische compressiecontrole ...

Dus begin mei 2007 wordt mijn roterende zuigermachine echt slaggestuurd. . Hierin reageert het uiteindelijk volledig op de draconische specificaties die ik zelf had ingesteld, met name de functie nr. 4 : Idee:

In de 2007-zomer heb ik de definitieve tekst geschreven door mijn CPI. En ik bezoek Pascal HA PHAM. Ik ontdek daar zijn prachtige trilobische machines. We hebben het over intellectueel eigendom, creativiteit, uitvindingen en hernieuwbare energie ...

In de tussentijd zijn we met mijn Vader vooruitgegaan op het concept van de hyperthermische zonneval.
Beeld

En we hebben veel andere dingen onder onze elleboog ...

2007 valt eraan en besluit wordt genomen om een ​​familie-micro-MKB op te richten om systemen te ontwikkelen voor de omschakeling van bewegingen en HERNIEUWBARE ENERGIEËN.
Beeld

Ik poets en maak de tekst van de af MPRBC patent omdat ik binnenkort INPI zal leren kennen ... :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 28/05/09, 14:00

Geschiedenis en ontstaan ​​van de POGDC / MPRBC / SPRATL-concepten (eindeloze voortzetting 8)

10-aflevering: patentaanvragen

In de herfst van 2007 nodigt Pascal HA PHAM me uit om erover te discussiëren zijn trilobische machines op de forum econology.
Beeld
Ik surf van het ene onderwerp naar het andere, om de geest en de leden van de te ontdekken forum. Ik herinner me dat een van mijn eerste discussies ging over de Z-Machine met Cuicui. Zeer eerlijk en levendig debat!
Beeld
Ik ben er geen grote fan van forums discussies Econology vormt echter een uitzondering op de regel door de diversiteit en thema's van de behandelde onderwerpen en vooral door de goede kwaliteit van de uitwisselingen en de ervaringen van haar leden. Bovendien merkte ik dat ik een paar duizend berichten postte en "Expert Econologist" werd ... : Cheesy:
Beeld
Tijdens de zomer en herfst van 2007 bespreken we met Pascal de conversie van zijn trilobische machine naar Stirling-cycli; het voordeel is dat u niet langer stoom of perslucht nodig hebt, maar slechts één hete en een andere koude bron.
Beeld
Vanaf november 2007 weet ik precies hoe het mogelijk is om 2 trilobische machines te organiseren om er een volledig originele en efficiënte Stirling-motor van te maken. : Idee:

Helaas is het begrijpen van deze machine (de warmte- en gasstromen, overdrukken / depressies op de trilobe zuigers) niet eenvoudig voor neofieten ...
Beeld

Dit wordt 9 maanden later SPRATL (Stirling met TriLobic ringvormige roterende zuigers)
Beeld

Op deze cogitations werd SYCOMOREEN geboren begin december 2007 en de 20 van dezelfde maand, het deponeerde zijn eerste patent "The Machine with Rotary Pistons with Controlled Beat"
Beeld

Tijdens de kerstvakantie voltooi ik met mijn Vader het patent voor hyperthermische zonneval en stort het op februari 6 2008.
Beeld

Tegelijkertijd is het eerste gebrabbel van de SYCOMOREEN website zijn te horen op het net op februari 15 2008, met ons motto ...
Beeld

De maanden verstrijken en het schooljaar eindigt: ik verzamel geleidelijk alle elementen en ideeën die nodig zijn voor het opstellen van het SPRATL-patent, dat het indienen van de POGDC afwijst.

Jammer, ik heb prioriteit gegeven aan de Stirling van mijn vriend Pascal. 8)

De wetenschappelijke studie en het SPRATL-patent zijn geschreven in juli 2008. In augustus ga ik naar Parijs na het groene licht van Pascal te hebben ontvangen voor de aanbetaling. Op augustus 22 wordt de SPRATL ingediend.

In september 2008 stapte ik over naar het Lycée Technologique Jean ZAY in Thiers in Auvergne om natuurwetenschappen te doceren in PTSI. Klein persoonlijk logo ...
Beeld

Ik werk van tijd tot tijd aan de POGDC ... Ik heb nog steeds 2 dingen te doen: de meerlobbige roterende nokken aanpassen en een patent schrijven voor alle varianten van de POGDC, met permanent heen en weer van de ene naar de andere . Nog een prachtig hersensap in perspectief! : Mrgreen:
Beeld
Aldus wordt mijn oude sinusmechanisme met voordeel vervangen door meerlobbige roterende nokken waarmee u de slagen van de achthoekige zuiger veel fijner kunt beheren:
Beeld
het is de ultieme verbetering die resulteert in de achthoekige zuiger met Controlled Deformable Geometry (POGDC).
Animatie met meerdere lobben

Met de mogelijkheid om slechts één roterende nok tegelijkertijd de 4-zuigerkoppen te bedienen.
Beeld

Het meerlobbige roterende nokkenconcept vindt een interessante verbetering ten opzichte van de roterende versie van de POGDC,
Beeld waar we het equivalent van een reductietandwiel verkrijgen, eenvoudig met een plaat met overlappende paden.
Beeld

Met 2008 Christmas is het meeste werk - eindelijk - klaar. Ik gebruik de 2009 februari-feestdagen om de laatste details te verfijnen en 14 februari 2009 wordt de POGDC ingediend bij de INPI.

SYCOMOREEN heeft daarom in 4 maanden een groep 14 belangrijke patenten genomen en heeft, zoals u zult hebben opgemerkt, niet nagelaten deze massaal en transparant op het net te publiceren.

Zo is het "intellectuele vaderschap" nu verworven en kunnen we momenteel sereen werken aan de prototyping van al deze nieuwe en veelbelovende machines, en wie weet, enkele partnerschappen aangaan?

Op menselijk niveau is het het hoogtepunt van enkele jaren van intens persoonlijk en familieonderzoek, maar ook de vriendschap en samenwerking met Pascal HA PHAM, die begon met Trilobic Stirling en onlangs is uitgebreid met notities windenergie wetenschappers en het ROBIPLAN ...
Beeld

Omdat zijn uitvindingen het ook verdienen om gepromoot te worden en een mooie industriële toekomst te hebben.
Beeld

De Saga gaat verder, en zoals Engelstaligen zouden zeggen ... de Show moet doorgaan!

Is het niet Pascal?

Remundo voor SYCOMOREEN.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

POGDC en Co




par Pascal HA PHAM » 29/05/09, 07:15

hello,
EEN WEINIG MIJN GEBOREN DAT DEZE SUPER SAGA MOET BLIJVEN!

En ook met Yves en zijn prachtige machines ....
:D
zo niet in het grootste geheim ....
wie zal er niet snel een zijn,
Ik ben op zoek naar "the limit of raymundo",
niemand zou haar voorbij zien gaan?
8)
In theorie is hij het
wie zou het moeten publiceren ...

In de praktijk de monteur
van de generaal (uw dienaar) wil het ding op proto verifiëren en zo dicht mogelijk bij de beroemde theoretische limiet komen.

Om dit te doen, is de ROBI-motor vorige week volledig gereviseerd = meer stevigheid, bijna alle onderdelen die aanwezig zijn in de handel / berging, bedieningskwaliteiten en bedieningsgemak van de windinval in volle beweging:

de snelle omkering van de draairichting van de turbine bij volle wind is nu functioneel bij eenvoudige rotatie van de besturing

mist meer dan de sigarettenaansteker!
"door de wind, zonne-energie en water ... schone energie weg"

Kom op Raymond, we gaan door! tegen alle verwachtingen in!
bien cordialement
: Cheesy:
Pascal HA PHAM
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:
https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 29/05/09, 09:44

Hallo Pascal,

Vader Raymundo zit nog in uw mailbox 8) Hij liet een klein cadeautje achter in de ROBIPLAN-schoenen

En natuurlijk zullen we ook recente vorderingen tot leven moeten brengen Yves SAUGET op de Turbitrilosfeer ... :D

Er is geen tekort aan werk ... : Idee:

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 01/10/09, 19:18

Hallo vrienden,

De belangrijke updates werden uitgevoerd op de Sycomoreen-site.

U zult in het kader van onze "EnR-productieactiviteit" kunnen zien Sycomoreen fotovoltaïsche boerderij, week geleden voltooid 1.

Want onze "engineering-activiteit" wordt in het bijzonder onthuld de epicyclische rotatie-anti-erosieklep (SAERE).

Veel leesplezier en tot snel!

Remundo voor SYCOMOREEN
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 20/10/09, 14:25

Hallo vrienden,

voor degenen die Sycomoreen's uitvindingen over econologie volgen, werd een onderwerp gewijd aan SAERE gecreëerd met de presentatie van het patent, en aan het einde, didactische en becommentarieerde animaties.

https://www.econologie.com/forums/soupape-an ... t8510.html

Veel leesplezier!
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

deze referentie ontbreekt: de WERNER van 1902




par Pascal HA PHAM » 21/04/11, 10:12

Remundo schreef:Stand van zaken

Tot nu toe onderzoek en prestaties waren voornamelijk gericht op vierhoekige machines (4 gelede delen), vaak van het niet-roterende parallellogram of vervormbare roterende diamanttype.

Typische voorbeelden van het gebied van de uitvinding zijn dus:
- het FR2651019-patent van Rumen ANTONOV (vervormbaar niet-roterend parallellogram).
- de reeks concepten over vervormbare roterende diamantmachines (MRLD), in het bijzonder en in chronologische volgorde:
o FR1386505A uitgegeven aan Guy LAURENCIN in 1964
o FR1376285A afgeleverd aan Pierre MAGNENET in 1964
o DE1551118A1 aangevraagd door Alfred JORDAN in 1967
o FR2235268A1 aangevraagd door Ignacio MARTIN ARTAJO in 1973 in Spanje
o FR2493397A1 aangevraagd door Jean-Pierre AMBERT in 1980
o DE19901110 A1 afgeleverd aan Herbert HÜTTLIN in 2000
o de QUASITURBINE-reeks patenten van de SAINT HILAIRE-familie (Quebec), met name US 6,164,263 en US 6,899,075, B2


Hallo Raymond,

Een mooie vondst uit mijn archeologisch onderzoek naar rotatiemotoren:

Mist uw lijst niet de WERNER US PENNSYLVANIE uit 1902?

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld


prachtig stuk dat dit "vroege patent" heeft op de rotatiemotor met vervormbare ruit! dank u meneer HE WERNER!

oprecht

Pascal HA PHAM
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 22/04/11, 10:33

Bedankt Pascal,

En hier is een kinematica met een vervormbare roterende diamant meer ... Heilige archieven van de Amerikaanse octrooien, die we nooit zullen stoppen met opruimen.

Gedateerd in 1902. Als we denken dat sommige advocaten het post 1990-principe hebben uitgevonden ... :D
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten