WV - 1L / 100Km-norm

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 15/07/07, 20:46

Wat de levensduur van voertuigen betreft, zou ik zeggen dat motoren die 500000 km kunnen afleggen niet nieuw zijn; sterker nog, de oude Mercedes uit de jaren 80 zou gemakkelijk de 500000 km kunnen overschrijden, of zelfs één rit (1 km) kunnen maken.
Het voordeel van deze Mercedes ten opzichte van nieuwere auto’s is dat niet alleen de motor het lang volhield, de rest volgde ook.
Naar mijn bescheiden mening zullen recente auto's vol elektronica in de tijd worden beperkt door deze elektronische systemen die een zekere kwetsbaarheid hebben. Omdat ik enige tijd heb gewerkt in een fabriek voor elektronische apparatuur in auto's (boordcomputers, injectiecomputers, bandenspanningssensoren, etc.) heb ik vaak gehoord over de gebreken in deze systemen die soms tot gevaarlijke situaties leiden (onmogelijk om te stoppen met accelereren, ramen sluiten vanzelf...)
Persoonlijk rijd ik een Peugeot 104 uit 1984 (al 23 kaarsen) die ondanks zijn 172 km een ​​verbruik heeft dat dichtbij dat van de eerste dagen ligt (aanwijzingen van de fabrikant).
De motor is bedoeld om te worden gerepareerd, aangezien de slijtdelen uitwisselbaar zijn. Ondanks de hoge leeftijd is het niet roestig.
Natuurlijk is hij wat betreft rijgedrag en crashen minder veilig dan een recentere auto en dan verbruikt hij iets meer.

Eloi
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 16/07/07, 09:13

elephant schreef:sorry, crispus, ik blijf bij mijn standpunt:

in de jaren '60 en '70 lekten de kratten na 4-5 jaar en lieten we auto's van 100.000 km pcq kwijt die serieus begonnen met het maken van hun wereld.


Ik begrijp beter waar je het over hebt. Ik had 2 Renaults (5 uit 1978 en Fuego 1981) en ik was eigenlijk opgelucht dat ik ze kwijt kon...

Het lijkt mij dat "biologisch afbreekbare lichamen" echt verdwenen zijn uit de modellen van ~1988. Ik woon aan zee, mijn 3 voertuigen (91, 93 en 97) zijn al jaren bekrast en de roest vordert nauwelijks.

Toen ik twintig jaar geleden in de regio aankwam, herkenden we kustvoertuigen op het eerste gezicht aan hun ‘kanten’ uiterlijk.

Voor mij zijn de beste jaargangen eigenlijk de 88-98-modellen. Sindsdien is de kostprijs van voertuigen aanzienlijk gestegen voor een gelijke betrouwbaarheid. En in het geval van een ongeval, ook al is het maar een klein ongeval, wordt het vervangen van de airbags duurder en wordt het voertuig "economisch onherstelbaar".

Van mijn kant heb ik de modellen rond 88-98 als referentie genomen, toen de Franse en Italiaanse fabrikanten (onder andere) serieus besloten om corrosie te behandelen.

De auto's van het 3e millennium wekken mij niet echt vertrouwen en blijven achter: bij gebrek aan "vliegende auto's" zouden de fabrikanten al het merendeel van de serie-hybrides moeten verkopen...

Maar zoals Christophe opmerkt, betekent dit dat het ontwerp en de lijn van het voertuig volledig moeten worden herzien.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/07/07, 16:00

Dag
in feite kon de oude Mercedes uit de jaren 80 gemakkelijk meer dan 500000 km afleggen, of zelfs één rit maken (1 km).


de meest robuuste zijn die van de 123-serie de 300D turbo 5 cilinder 3 liter die eindigde in 1984
het naar de VS geëxporteerde model dat je in Europa niet zult vinden, is opmerkelijk vanwege zijn constructie, daar experimenteer ik met waterdoping, de beste resultaten zijn 6,05 liter per 100 km, de laatste reis helaas 6,65, XNUMX liter, terwijl ik dat wilde Ik heb mijn record verslagen, maar we komen weer op het goede spoor, het pad is bezaaid met fouten.

Voor verwarming op brandstof is er een kleine winst (vooral in de winter)
Benzine met carburateur 45 tot 50c maximaal
Dus kleine wisselaar met motorwater..
Benzine met injectie, het is moeilijk om de 45c te overschrijden, het rendement is belangrijk, tenzij het tijdens het rijden in de stad de neiging heeft te stijgen en dampbellen te veroorzaken

Diesel 60 tot 65 c maximaal, de motor maakt minder lawaai en is iets zuiniger
Olie 80 tot 85 c maximaal, 70c minimaal als u geen probleem wilt met filter en injectiepomp.

model 300d turbo 1984 (in de winter bewaar ik hem in een hoop sneeuw)
Reparatie van meters
installatie van het oliesysteem 100% plantaardige olie
Panton heeft het water gedoteerd (we zien dat de platte watertank naar beneden gaat, het niveau is lager dan dat de carburateur omhoog gaat, het niveau ligt dicht bij de carburateur, dus er wordt meer water verbruikt :D : Mrgreen:

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Afbeeldingengalerij met PicTiger
Andre
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40




par Eric DUPONT » 11/11/07, 17:03

Beeld

Ik berekende dat deze auto met een persluchtmotor gemakkelijk 500 km zou kunnen rijden met 90 km/u en dat hij met een motor van 180 pk een maximale snelheid van 15 km/u zou kunnen halen.

een luchttank van 250 liter bij 200 bar zou ongeveer 15 kW/u kosten en er zou ongeveer anderhalve liter benzine moeten worden toegevoegd om de lucht te verwarmen.
Dit zou dus 0,3 liter benzine en 3 kWh per 100 km kosten, dat is bij de huidige energieprijs 0,7 euro per 100 km.

om 15000 km per jaar af te leggen zou je dus ongeveer 50 liter ethanol nodig hebben.

Zou het een volledig ecologisch voertuig zijn dat geen CO2 uitstoot en competitiever is dan de trein en het openbaar vervoer of zelfs het vliegtuig?

Neen?

een bietenveld van 125 vierkante meter zou genoeg zijn om de benzine te produceren die nodig is voor een jaar! terwijl er in Europa veertig keer meer landbouwgrond nodig is om één persoon te voeden.
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten