Water en diesel in mengsel?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
eric27
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/08/09, 16:30
Plaats: Normandië

Water en diesel in mengsel?




par eric27 » 21/08/09, 16:54

Hallo iedereen.
Ik heb zojuist veel posts gelezen over de verschillende voorstellen om minder te verbruiken/vervuilen. Een van de problemen met het water/dieselmengsel is de mengbare kant van het geheel. Voor de verspaning van mechanische onderdelen smeren we met "snijolie" in waardes van rond de 5%.
Mijn vraag is: als we een mengsel van zeg 80% diesel, 20% water met deze snijolie gebruiken, krijgen we dan een homogeen mengsel?
Heeft iemand dit geprobeerd of blijf ik erbij?
:?
A+

Eric
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79130
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 21/08/09, 17:01

Laat het brandstofmengsel vallen; de oliemaatschappijen hebben daar economisch en technologisch hun tanden gebroken (aquazol, gekam...) het water moet onafhankelijk van de brandstof worden ingespoten.

Hier is een gloednieuw bericht erover: waterdoping in het stadhuis van Cahors
0 x
eric27
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/08/09, 16:30
Plaats: Normandië

water doping




par eric27 » 21/08/09, 17:11

Christophe
Ik heb net een telefoongesprek gehad met een bedrijf dat water "dopers" monteert Samengevat en als ik alles goed begrepen heb, voor een juiste reactie moet de motor belast worden, dit lijkt essentieel, behalve dat ik een grote (zeer grote) 4.2L motor heb die niet met 2000 tpm draait op de snelweg dus a priori niet erg geschikt.
Aan de andere kant, als je zegt dat de tankers hun tanden braken bij elk mengsel... als ze het hadden, denk ik niet dat ze het op de markt zouden brengen :P we doden de kip niet....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79130
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 21/08/09, 17:19

Ah goed en pkoi waar ze last van zouden hebben? Denk je niet dat oliemaatschappijen voor 1 gewonnen vat niet graag 1.1 willen verkopen?

Kortom, verkoop water tegen de prijs van olie.

Wie was het bedrijf? De informatie die ze je hebben gegeven is vrijwel correct... Wil je niet van auto wisselen? : Cheesy:
0 x
eric27
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 21/08/09, 16:30
Plaats: Normandië

veranderen




par eric27 » 21/08/09, 17:31

Voor het bedrijf is het:

http://www.brtec.fr/index.php?option=co ... &Itemid=29

link gevonden op deze site

Wat betreft het wisselen van voertuig ..... sorry maar ik ben "boven" en ik blijf daar, (grote 4x4 vervuiler) Ik ging verschillende keren naar beneden, uiteindelijk ga ik weer omhoog

Door de economische overwegingen weg te laten, blijft mijn vraag op technisch vlak open.....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79130
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 21/08/09, 17:32

Ok, koppel dan 1 van de 2 cilinders los : Cheesy:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/08/09, 19:17

Dag

Water in de brandstof is een probleem
Gewoon lopen met frituurolie wat een beetje water in emulsie bevat (witachtige olie) na een tijdje blijven de injectoren hard op hun schuif staan ​​en zijn ze moeilijk aan de pomp te tarreren, je zult sporen van roest opmerken op de afstandhouders en op de veren.

het water goed gedoseerd in de motor ja, maar niet via het injectiecircuit..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 21/08/09, 20:39

De water/diesel emulsie heb ik inderdaad al geprobeerd. Het is niet gemakkelijk omdat het de neiging heeft om te bezinken. Dus als je je mix doet (niet meer dan 5%!) En je doet 500 km, oké.
Aan de andere kant, als u 10 km rijdt en uw auto 3 dagen op de parkeerplaats laat staan, krijgt u problemen... Zelfs met verschillende oppervlakteactieve stoffen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 21/08/09, 20:55

20%!
Ik had het niet gezien, ben je gek?
De "snijolie" waar je het over hebt, moet ricinusolie zijn die buitengewone eigenschappen heeft, vooral in combinatie met alcohol, geloof ik. Maar het is nog steeds riskant en ricinusolie is ERG duur. Dus misschien vind je het uiteindelijk niet.
Nu kun je beginnen met lijnolie (niet zo erg, hoewel het de castorolie niet waard is). En onberispelijk voor alcohol.
En een advies: probeer eerst "in vitro", zoals een mengsel van 5% - 10% - 15% - 20% in een fles die je een week met rust laat om te zien of het mengsel valt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6462
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 24/08/09, 09:36

De oliemaatschappijen hebben hun tanden daar niet gebroken...De oliemaatschappijen lieten de truc simpelweg varen omdat de fiscus weigerde het aandeel water dat in de dieselbrandstof zit belastingvrij te maken en wilde dat dit water net als de rest gewoon voor 80% werd belast...Aquazole zou dus hogere productiekosten hebben gehad dan de kosten van gewone dieselbrandstof en zou daarom aan de pomp veel duurder zijn geweest....

Water verkopen voor de prijs van olie....supermarkten doen het zonder dat iemand ze op het hoofd slaat...

Op een liter diesel aan 1€... Vergeet niet dat er ongeveer 80% taksen zijn... dat levert je een liter diesel goedkoper op dan badoit...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten