Luikse vuilnisbakken bij HVB

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Luikse vuilnisbakken bij HVB




par olifant » 13/09/06, 08:16

Je daam!

De radio kondigde vanmorgen (13/09/2006) aan dat een vuilniswagen uit Luik op koolzaadolie zou gaan rijden. :?
Kleine flat, de stad is er niet zeker van om de 18000 liter per jaar te vinden om de eetlust van de machine te stillen :frons:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 13/09/06, 09:35

Ik hoop dat de Belgische regering minder dom zal zijn dan haar buurman en dat niet hetzelfde ongeluk zal gebeuren als in Villeneuve-sur-Lot :onheil:

voir dit onderwerp voor wie het verhaal niet kent.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Luikse vuilnisbakken bij HVB




par Christophe » 13/09/06, 09:39

elephant schreef:Kleine flat, de stad is er niet zeker van om de 18000 liter per jaar te vinden om de eetlust van de machine te stillen :frons:


En de olietanks van de containerparken? Voor wie is het? We zouden vanmiddag de fotoreportage moeten doen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 13/09/06, 09:40

Targol schreef:Ik hoop dat de Belgische regering minder dom zal zijn dan haar buurman en dat niet hetzelfde ongeluk zal gebeuren als in Villeneuve-sur-Lot :onheil:

voir dit onderwerp voor wie het verhaal niet kent.


Geen risico, sinds begin april is het hier gelegaliseerd...mits je rechtstreeks bij de producent koopt...dus de olifantenopmerking doet zich ook niet meer voor...

ps: door afgelopen weekend op de fiets naar straatsburg te gaan, ben ik zeker een op olie rijdende vrachtwagen (kipper) op de A4 gepasseerd (ruiken) :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/09/06, 09:45

nou, ik denk dat als ze weten waar en als ze het zeggen, dat komt omdat ze weten dat de productie beperkt is: 18000 liter is veel en ze zijn waarschijnlijk niet de enigen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 13/09/06, 10:14

Nou als ze het zeggen moet het waar zijn...pffffffff

Hier is mijn persoonlijke ervaring:

Nou, in mijn oude baan lieten we permanent 20L gebruikte olie GRATIS recupereren (in ruil voor een paar steekpenningen van zogenaamd) en we consumeerden 800 tot 1200 L per dag...

Dus ik denk niet dat 18L/jaar een probleem is...voorlopig.

De vraag rijst niet eens als je nieuwe olie koopt voor 60-70 cts van de producent... je hoeft alleen maar te wachten tot de planten groeien...:D
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 13/09/06, 10:32

Hallo,
Voor de Belgische HVB geloof ik dat de sector enkel nieuwe olie betreft, geen recyclage in dit circuit daar.
Schade, jammer...
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 13/09/06, 11:09

Bibiphoque schreef:Hallo,
Voor de Belgische HVB geloof ik dat de sector enkel nieuwe olie betreft, geen recyclage in dit circuit daar.
Schade, jammer...
@+


Dat zei ik toch? gloednieuw rechtstreeks van de producent...

Voor gerecycleerde olie, aangezien er verbrandingskosten zijn voor België (dat geen verbrandingsoven heeft), denk ik dat het gebruik ervan wordt getolereerd...
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 13/09/06, 13:13

elephant schreef:Kleine flat, de stad is er niet zeker van om de 18000 liter per jaar te vinden om de eetlust van de fronsmachine te stillen


Maak je geen zorgen, ze zullen doen wat ze in Zwitserland doen, ze zullen hun voorraden in Frankrijk gaan halen. SVO is er in overvloed en bovendien mogen de producenten het niet als brandstof in het land verkopen. Exporteren is voor hen dus een uitweg. Iedereen profiteert :P
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 13/09/06, 14:13

abyssin3 schreef:Maak je geen zorgen, ze zullen doen wat ze in Zwitserland doen, ze zullen hun voorraden in Frankrijk gaan halen. SVO is er in overvloed en bovendien mogen de producenten het niet als brandstof in het land verkopen. Exporteren is voor hen dus een uitweg. Iedereen profiteert :P


Ja, behalve de Fransen :onheil:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 343-gasten