Meer informatie: het maken van een hybride auto

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

Meer informatie: het maken van een hybride auto




par Lamure » 06/06/09, 11:52

Hallo allemaal en bravo voor deze site.
Hier heb ik een aantal vragen waarop ik graag antwoord zou willen hebben:
Ik heb een 15 kW generatorset en ik zou graag een 12 kW elektromotor rechtstreeks van stroom willen voorzien om een ​​auto te laten rijden zonder rijbewijs (de oude thermische motor wordt verwijderd) en zonder batterijen te gebruiken! wetende dat mijn groep heel weinig brandstof verbruikt.
Ik zou graag willen weten of ik een wisselstroom- of gelijkstroommotor moet gebruiken?
Ik wou dat ik mijn motorsnelheid kon verhogen en neuken, wat heb ik nodig?
Ik zou graag willen weten wat er nodig is aan elektrische apparatuur tussen de motor en de generator.
Mijn snelheid die ik zou willen bereiken is 100km / u. Gelooft u dat dit mogelijk is met een 12kw motor (als u een verkoopsite in het Frans heeft en het ideale type motor zou ik graag willen dat u mij het adres ).
Bedankt allemaal voor deze informatie die me erg dierbaar zal zijn omdat ik toegeef dat ik in elektriciteit zwem lol.
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 06/06/09, 12:04

hallo
je zult veel verlies lijden, de output zal echt rot zijn en je zult het gewicht van de motor bijna verdubbelen.

uw consso zal noodzakelijkerwijs belangrijker zijn dan de oorspronkelijke.
je kunt net zo goed de warmtemotor direct op de auto plaatsen ...
0 x
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

Bedankt voor je antwoord




par Lamure » 06/06/09, 12:08

Kun je me uitleggen hoe ik stroom zou verliezen als mijn generator 15 kW levert en mijn motor slechts 12 kW verbruikt, kan hij niet draaien?
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 06/06/09, 12:50

het zal werken, maar het zal veel meer verbruiken.
Ik sprak niet over macht maar over prestatie ...
0 x
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

OK




par Lamure » 06/06/09, 12:53

aangezien ik heel nieuw ben met elektriciteit, kun je me uitleggen wat je bedoelt met opbrengst? , mijn groep kan op stookolie rijden, dus prijsniveau vergeleken met diesel Ik ben een winnaar, welke verliezen zal ik precies lijden? kan ik mijn motor indien nodig op batterijen laten werken?
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 06/06/09, 13:11

als u een verkoopsite in het Frans heeft en het ideale type motor, zou ik graag willen dat u mij het adres geeft).
Bedankt allemaal voor deze informatie die me erg dierbaar zal zijn omdat ik toegeef dat ik in elektriciteit zwem lol.


gezien de prijs van de elektromotor + uitrusting en gezien de complexiteit van het project voor een matig resultaat raad ik je liever aan om je 15 kw groep (mooi stuk) door te verkopen en een originele warmtemotor te kopen die je eventueel zou kunnen opblazen of zelfs een kar te kopen d af en toe compleet.

een dieselgroep van 15 kW is het geld al waard ...

Bovendien heeft u niet het recht om met een zo aangepast voertuig te rijden

Het spijt me uw vragen niet te beantwoorden, maar ik vermijd tijd te verspillen aan een dergelijk niet-duurzaam project.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 06/06/09, 14:13

Lamure

Welk budget heb je?

Kunt u mij het model van uw generator geven?

Zoals boudka al zei, zal het een beetje ingewikkeld zijn om dit allemaal te transformeren.

Als je accu's gebruikt, wordt het erg ingewikkeld, je moet zowel een DC-oplader en -controller als een DC-motor gebruiken, dus we vergeten deze oplossing die te duur wordt snel.

Bij direct gebruik in AC is het relatief eenvoudig als je generator driefasig is, je gebruikt een AC-besturing die direct is gekoppeld aan de generator, die direct is gekoppeld aan de motor.

Hier is een link van motor en controller:

http://www.leroy-somer.com/index_fr.php

U kunt ze uw gebruik, het voltage en het vermogen geven dat u wilt en zij zullen u adviseren over de bediening en de te gebruiken motor, zij zullen u de prijs en de verdeler voor uw regio geven.

Vergeet niet dat je een controller moet gebruiken die krachtiger is dan de motor vanwege de zeer variabele belasting van je project, 20 Kw voor een 12 Kw motor.

Aarzel niet om vragen te stellen, ik zal proberen deze naar mijn beste weten te beantwoorden.
:D
0 x
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

re




par Lamure » 06/06/09, 16:37

dankjewel voor je uitleg, ik stuur je het technisch rapport van mijn fractie:
Frequentie (Hz) 50
Continu vermogen (VA) 12000
Max. Vermogen, piek, (VA) 15000
Nominaal vermogen (V) 2x 230VAC
Db105

Verplaatsing: 1105ccm
Rotaties per minuut 3000
Elektrische starter
Motorolie type SAE 10W / 30 Winter / Zomer
Tankinhoud (l) 14
Duur van gebruik met een volle tank, 7 uur
380VAC controledisplay, 1x 12VDC, 1x voltmeter, FI-schakelaar, overspanningsbeveiliging.
Geluid: 105 dB (A)
Brutogewicht 310 kg
Afmetingen in cm 1400 x 720 x 1100

Kan ik een AC-motor laten draaien met deze generator, kun je de gelijkstroom transformeren, want als ik me niet vergis, komt de DC uit een generator? in driefasige wisselstroom bedankt voor je antwoord en als je het materiaal kent dat nodig is voor deze transformatie, kun je me dan de details bedanken.
0 x
Lamure
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 06/06/09, 10:56

re




par Lamure » 06/06/09, 16:44

Ik ben terug met blijkbaar details over mijn generator.
Ik kan het laten werken met driefasig, zoals de informatieve verklaring van het apparaat zegt, ik stuur je de link en je vertelt me ​​wat je ervan vindt.
http://www.bc-elec.com/GENERATEURS-ELEC ... ,4140.html


Denk je dat ik mijn motor van 12 kW kan laten draaien? en is dat mijn driefasige motor er rechtstreeks op zal werken?
bedankt voor je antwoord voor een onwetende persoon die probeert om duidelijker te zien.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 06/06/09, 19:34

Hallo lamure!

Je hebt een 380 volt 20 ampère variabele snelheidsregeling nodig die voldoende zou moeten zijn en deze rechtstreeks aan de generator moet koppelen, de uitgang is rechtstreeks verbonden met de motor.


Merk op dat ik de zuinigheid betwijfel in vergelijking met een krachtige dieselmotor van vandaag, maar het is mogelijk dat de efficiëntie een beetje is verbeterd, maar dat het maximaal beschikbare vermogen tijdens de klim veel lager zal zijn dan een normale auto. met name aan de ene kant.

Moet je zien.

U moet een adapter maken voor de transmissie en een montageplaat, die beide kunnen worden gedaan bij een machinewerkplaats bij u in de buurt.
Het pedaal moet worden aangepast om een ​​potentiometer te ontvangen die normaal bij de bediening wordt geleverd, u kunt deze ook aan het uiteinde van de gaskabel bevestigen, wat gemakkelijker te vervaardigen is.

Informeer voor de controle bij een elektromotorenleverancier bij u in de buurt.

Het is tenslotte vrij eenvoudig te vervaardigen maar u moet wel enige kennis hebben van mechanica, voor het programmeren van de besturing kunt u zich laten bijstaan ​​door de besturingsverkoper, u hoeft alleen te betalen voor de besturing die kan variëren tussen 400 en 800 euro.
:D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 233-gasten