Voorverwarming van de motor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
groar
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 02/11/08, 17:53
Plaats: Toulouse

Voorverwarming van de motor




par groar » 03/11/08, 09:11

Hallo,

Ik ben een beetje geïnteresseerd in ecologie en als ik op internet zocht, kon ik hier vaak informatie vinden :) Ik heb meerdere keren tegen mezelf gezegd dat ik me hier ging registreren...

Vandaag ben ik op zoek naar wat informatie en omdat ik het niet kan vinden, zei ik tegen mezelf dat sommige mensen hier misschien de informatie hebben...

Het onderwerp dat voor mij vandaag de dag het belangrijkst is, is het minimaliseren van mijn gasverbruik. Sinds de temperaturen zijn gedaald, heb ik grote moeite gehad om mijn goede verbruik van deze zomer vast te houden :(

Op verschillende Noord-Amerikaanse locaties zijn systemen beschreven waarmee de motor kan worden voorverwarmd, waardoor overmatig verbruik als gevolg van kou tot een minimum wordt beperkt.

Het systeem is elektrisch. Je steekt hem 1 tot 2 uur voordat je je auto gebruikt in het stopcontact. De motor bereikt dan 2 tot 3 keer sneller zijn kruistemperatuur dan zonder voorverwarmen.

Na verschillende zoekpogingen op Franstalige sites heb ik niets gevonden :(

Heb jij ooit zo’n systeem gezien?

Merci d'avance,

Denis.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 03/11/08, 20:25

Persoonlijk heb ik dit alleen gezien tijdens een reis naar Canada. In Frankrijk, of het nu in Lotharingen is (waar ik mijn jeugd heb doorgebracht en waar ik elke winter terugkeer) of in de Elzas, heb ik nog nooit zoiets gezien.

Onze motoren zijn zeer compact; het zou behoorlijk complex moeten zijn om een ​​weerstand in het oliecarter te plaatsen om de motor te verwarmen. Misschien zouden we met het watercircuit kunnen werken, door een elektrische waterpomp toe te voegen om de koelvloeistof te laten circuleren die hier als verwarmingsvloeistof zou worden gebruikt...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/11/08, 20:48

Ik zie dit systeem voor noodgeneratoren 24 uur per dag op de juiste temperatuur worden gehouden om direct op volle kracht te kunnen starten: het doel is echt niet zuinigheid


Ik geloof niet dat elektrisch voorverwarmen veel brandstof zal besparen: in koude landen is het doel vooral om makkelijker te starten, en warm te zijn in de auto
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/11/08, 21:21

Op elke "Noordse" Saab- of Volvo-auto is er een systeem dat de motor helpt snel te starten en op te warmen. Het is een soort kleine platte weerstand die elektrisch verwarmd wordt en die zich in het inlaatkanaal bevindt.

Het bevindt zich tegenover de enkelpuntsinjector en onderschept de benzinestraal om deze te verwarmen. Een groter deel van de benzine wordt omgezet in gas in plaats van dat het door de leidingen stroomt, en dit zou een veel betere start moeten geven en de behoefte aan rijkdom tijdens het verwarmen verminderen.
A +.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
groar
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 02/11/08, 17:53
Plaats: Toulouse




par groar » 04/11/08, 10:41

Dankjewel voor je antwoorden. Dit is precies waar ik bang voor was: we leven niet in een klimaat dat koud genoeg is om dit soort accessoires te hebben.

Op een andere site registreert iemand gedurende meer dan een jaar bij elke rit een reeks parameters, waaronder de watertemperatuur, de buitentemperatuur en het verbruik. Er is een duidelijk verband: hoe groter het temperatuurverschil, hoe hoger het verbruik:
http://ecomodder.com/forum/showthread.php/starting-get-cold-5767.html#post69865
Omdat hij niet in een koude winterregio (Texas) woont, beschikt hij niet over een dergelijk systeem, maar zijn gegevens laten nog steeds een aanzienlijke impact zien.
Opmerking: 55 mpg = 4.3 l/100 - 75 mpg = 3.1 l/100

Het is duidelijk dat de motor meer verbruikt als hij koud is. Als het kan worden voorverwarmd, is het sneller op temperatuur en verbruikt het dus minder. Wanneer sommige mensen tests doen om de impact van een wijziging te zien, doen ze eerst 22 tot 25 mijl (35 tot 40 km) om de auto op te warmen: motor en transmissie.

Mijn dagelijkse reis bedraagt ​​30 km enkele reis, waarvan de eerste 5 in de stad zijn. Bij elke rit noteer ik mijn verbruik en maak ik dagsommen. Op mijn vorige volle tank haalde ik 4.76l/100. Met mijn huidige volle tank heb ik slechts 2 dagen onder dit gemiddelde gereden en het huidige gemiddelde is 5.08 l/100.

Ik heb de onderste grille van de auto al geblokkeerd en merk nog steeds een kortere opwarmtijd, zonder enige oververhitting :) Misschien zal het de zaken verbeteren als je bovenstaande ook blokkeert, ook al is het heel klein op een podium. Als laatste moet ik echt rokken voor de achterwielen bouwen, dit verbetert de aerodynamica en dus het brandstofverbruik. :)

Denis.
0 x
ecodriver en ecomodder:
megane 1.9 dT 1997: 3.8 L / 100 in plaats van 6.7
schilderachtige 1.9 dCi 2001: 4.9 L / 100 in plaats van 5.9
Avatar de l'utilisateur
groar
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 02/11/08, 17:53
Plaats: Toulouse




par groar » 04/11/08, 10:45

voormalige oceanische schreef:Misschien zouden we met het watercircuit kunnen werken, door een elektrische waterpomp toe te voegen om de koelvloeistof te laten circuleren die hier als verwarmingsvloeistof zou worden gebruikt...


Dit is iets wat bij de Prius gebeurt: aan het einde van een rit wordt een bepaalde hoeveelheid koelvloeistof in een thermoskan gedaan en dient als motorverwarmingsvloeistof bij de volgende start.

Denis.
0 x
ecodriver en ecomodder:

megane 1.9 dT 1997: 3.8 L / 100 in plaats van 6.7

schilderachtige 1.9 dCi 2001: 4.9 L / 100 in plaats van 5.9
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/11/08, 12:55

als je echt de laatste besparing wilt opzoeken, plaats dan een stopcontact op de centrale verwarming in je garage: als de auto warm binnenkomt is er 10 liter water van bijna 100° om terug te winnen en in de verwarming van het huis te zetten

Omkeren bij een koude start vult u eenvoudigweg het koelcircuit met water uit de centrale verwarming...

Om beter een watertank in de auto te plaatsen, lijkt dit een beetje op warmtekrachtkoppeling: een deel van de warmte die verloren gaat door de motor wordt teruggewonnen om het huis te verwarmen, maar pas op dat het gewicht van de tank geen verlies veroorzaakt dat groter is dan winst
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 04/11/08, 14:09

hello,
ja, het terugwinnen van de energie van een auto tijdens een rit kan interessant zijn, zowel de elektriciteit uit de accu als het warme water uit het koelcircuit;
voor het koelcircuit, op welk circuit moet je parallel schakelen? het verwarmingscircuit van het interieur? het is degene die meestal het snelst opwarmt, nou ja, het snelst, maar als de motor eenmaal is uitgeschakeld? hetzelfde denk ik.
ook: bestaan ​​er 3-wegkranen (zoals T) met snelkoppeling?
weet je dat?
heb je ook een elektrische circulatiepomp nodig... of een thermosifon?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/11/08, 06:01

Dag


Op verschillende Noord-Amerikaanse locaties zijn systemen beschreven waarmee de motor kan worden voorverwarmd, waardoor overmatig verbruik als gevolg van kou tot een minimum wordt beperkt.

Het systeem is elektrisch. Je steekt hem 1 tot 2 uur voordat je je auto gebruikt in het stopcontact. De motor bereikt dan 2 tot 3 keer sneller zijn kruistemperatuur dan zonder voorverwarmen.


De meeste auto's hebben dit verwarmingselement, het wordt standaard geleverd op Gulf WV, Jetta, Mercedes enz. Voor bepaalde fabrikanten is het optioneel te koop, het is een klein element van 450 watt dat wordt geïnstalleerd in plaats van een zandstraaltablet, in de cilinderkop zit het een O-ring en een spanschroef,
We pluggen de auto's 's avonds in en een timer rond 4 uur zorgt ervoor dat je hem een ​​paar uur voordat je naar je werk vertrekt, in actie kunt zetten.
sommige mensen laten het de hele nacht staan. Als het -20 is, zal het niet erg hoog stijgen

Het belangrijkste voordeel is het startgemak. Als de reis kort is, heeft u sneller verwarming van de cabine. Sommigen installeren een kleine elektrische verwarming van 500 W met geforceerde lucht in de auto om de stoelen en het passagierscompartiment te verwarmen.

Je kunt brandstof besparen als je ritten van 10 km maakt met lange tussenstops, maar in de winter verbruikt het bij extreme kou meer, van 50% tot het dubbele als de ritten erg kort zijn

Dit artikel is verkrijgbaar in de meeste autowinkels (bekijk de CANADIAN TIRE-catalogus)
Motorblokverwarming er zijn modellen die je in serie op een kachelslang monteert
Maar het zal moeilijk zijn om een ​​220 volt-element te vinden, de meeste zijn gemaakt voor de 110 volt Noord-Amerikaanse markt.

Als zoon gedaan op zijn Jetta diesel hij heeft twee 450watt elementen gemonteerd je moet ze nog in serie aansluiten voor 220volt
In tegenstelling tot wat je zou denken, is het beter om 1000 watt te hebben en slechts één uur te verwarmen dan 500 watt en 3 uur te verwarmen. Het enige probleem is dat het stopcontact buiten beperkt is tot 15 ampère, dus als je een verwarming toevoegt 500 Watt in de cabine is wel wat beperkend.

Andre
Dernière édition par Andre de 06 / 11 / 08, 05: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
groar
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 02/11/08, 17:53
Plaats: Toulouse




par groar » 05/11/08, 22:54

Merci pour vos réponses :)

Als onze auto's in de garage zouden slapen, zou de temperatuurdaling minder impact hebben. Nu de temperatuur 's ochtends daalt van 15 naar 5°C, consumeer ik 20% meer :(

Ik heb eergisteren de bovenste grille geblokkeerd nadat ik de onderste had geblokkeerd (behalve het gedeelte richting turbo). Ik heb de afgelopen twee ochtenden slechts 12% meer geconsumeerd, maar dit moet nog worden bevestigd. Omdat het vanochtend behoorlijk heeft geregend, is dit bemoedigend :)

Wat de motorblokverwarming betreft, ik ga dit aan mijn monteur vragen tijdens mijn volgende onderhoudsbeurt (over 1000 km IIRC). Omdat ik in Toulouse woon, weet ik niet of het economisch en/of ecologisch echt "rendabel" zou zijn.

Ik ga kijken of er problemen zijn met oververhitting van mijn bovenste en onderste roostervergrendelingen, en concentreer me op andere aerodynamische aanpassingen... wordt vervolgd :) in een ander draadje ;)

Denis.
0 x
ecodriver en ecomodder:

megane 1.9 dT 1997: 3.8 L / 100 in plaats van 6.7

schilderachtige 1.9 dCi 2001: 4.9 L / 100 in plaats van 5.9

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 230-gasten