Voorverwarming van de motor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/11/08, 05:29

Dag

verschillende redenen zorgen ervoor dat de consumptie bij kou toeneemt

eerst is de motortemperatuurstijging soms 5 km langer (een koude motor verbruikt meer)
De olietemperatuur duurt nog langer om te stijgen
de temperatuur van de brandstof daalt en die van de toegevoerde lucht ook, wat meer vermogen maar slechtere prestaties geeft.
Bij erg koud weer
het kost meer energie om de transmissie aan te drijven, de olie wordt dikker en de tandwielen werken als oliepompen
banden verliezen hun flexibiliteit en zijn moeilijker te draaien, net als alle wielkogellagers.

Bij -30 als je start kun je de koppeling niet naar neutraal laten gaan zonder de motor te versnellen, en als je gaat rijden duurt het 10 km voordat de wielen beginnen te draaien (de parkeerplaat blijft in het rubber gedrukt als de druk erop staat. lucht in de banden neemt af bij kou.

Andre
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 06/11/08, 11:21

er is een mini-boilersysteem dat diesel verbruikt en het voertuig startklaar vervoert, hete motor als passagiersruimte (LDR), afhankelijk van de in te stellen tijd: "webasto" Ik denk, ik herinner me dat ik het af en toe goedkoop zag op sites ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
groar
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 02/11/08, 17:53
Plaats: Toulouse




par groar » 06/11/08, 22:32

Over ecologische interesse werd ik in het Engels naar dit document verwezen:
VERMINDERDE EMISSIES BIJ KOUDE START DOOR GEBRUIK VAN ELEKTRISCHE MOTORVERWARMERS

Als ik het goed heb begrepen uit mijn snelle lezing, compenseert het de CO2-kant in het slechtste geval (in de zomer), maar de andere kant van vervuilende stoffen is altijd positief geweest :)

Bedankt voor de webasto-referentie. Het is a priori noodzakelijk dat het door een professional wordt geïnstalleerd en het moet zeker een beetje duur zijn (om voor de hand liggende veiligheidsredenen verbiedt mijn DIY-niveau me om zoiets zelf te monteren) :( maar de onafhankelijkheidskant (er is geen elektrische kabel nodig van het huis naar de auto: ik parkeer aan de andere kant van de straat ...) Ik vind het erg leuk, net als de timer, ook de HF-afstandsbediening gadget voor mij.

Denis.
0 x
ecodriver en ecomodder:
megane 1.9 dT 1997: 3.8 L / 100 in plaats van 6.7
schilderachtige 1.9 dCi 2001: 4.9 L / 100 in plaats van 5.9
annapurna
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 09/06/09, 15:15




par annapurna » 09/06/09, 15:21

Hallo,

Ik ben ook op zoek naar een verkoper van dit soort producten in Frankrijk.
Ik vond bij een Zweedse fabrikant www.calix.se (in het Engels) en van een Noorse fabrikant www.defa.com, maar wil graag weten of iemand ze naar Frankrijk importeert.

Als u ze vindt, geef dan een teken, anders zal ik proberen ze daar direct te bestellen.

Bonne journee
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 09/06/09, 19:29

Je vindt Webasto dat de motor voorverwarmt onder andere op de 806 Hdi. Beneden 5/6 ° c (ik weet meer precies), zodra je start, start de Webasto en blijft hij een bepaalde tijd in bedrijf, zelfs als je ondertussen de motor hebt gestopt.
U moet hier wat informatie over kunnen vinden.
0 x
annapurna
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 09/06/09, 15:15




par annapurna » 09/06/09, 20:48

Bedankt bham voor de info.
Ik ken de webasto, we hadden een Touran tot niet zo lang geleden ... de horror. De uitlaatgassen kwamen de passagiersruimte binnen, enorme rook rond de auto zodra het een beetje koud werd (we wonen in een skigebied).
Nu hebben we een Caravelle en ik denk dat we gaan investeren in een voorverwarmer voor elektrische motoren.
Sinds mijn laatste bericht heb ik veel sites op het net bezocht en ik vond de modellen (calix en defa) die op onze motor zijn geïnstalleerd. Eén is te vinden in Zwitserland, of ik zal iemand in Zweden vragen om het naar mij te sturen / brengen.

De "Nordics" hebben veel tests en statistieken gedaan over het nut van deze voorverwarmers. Het is goed aangetoond dat we veel minder benzine / diesel verbruiken, de motoren lijden ook veel minder en gaan langer mee.

Ik hou jullie op de hoogte voor de toekomst.
Weldra
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten