Voorbereiding motor EcoShell

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique

Voorbereiding motor EcoShell




par ggdorm » 14/03/11, 11:28

Hallo allemaal. Ik ben momenteel verantwoordelijk voor het voorbereiden van de EcoMotion-teamengine voor de marathonschelp eind mei. Via dit onderwerp had ik graag uw indrukken, kritiek en advies gehad. Het is duidelijk dat dit ons eerste jaar van deelname is en dat we minder dan 4 maanden hebben om iets de moeite waard te maken.

Mijn rol is de aanpassing aan bio-ethanol E100-motorisering. Het enige dat starter en koppeling is, doet mij niets.

Ik moet daarom de compressieverhouding verhogen door het ontwerp en de bewerking van een nieuwe drijfstang, een elektronische doos en de voeding aanpassen om injectie en ontsteking te beheren, de cyclus enigszins optimaliseren, de uitlaat maken en het elektrische circuit.

De motor kiest voor een 4 Honda GX 25-tijd waarvan hier het gegevensblad is
Beeld
en de vermogenscurves
Beeld

Om onze compressieverhouding te vergroten (de E100 maakt dit mogelijk met een hogere octaangetal), hebben we ervoor gekozen om de verbindingsstang uit te breiden. Waarom? Omdat op de Honda GX 25, de cilinderkop, de cilinder en een halve carter een enkel blok vertegenwoordigen. Om in eerste instantie niet in ingewikkelder details te komen, zijn alle andere oplossingen verlaten. Na een scan 3D zal ik de precieze waarden hebben.

Om al deze mooie wereld te beheren, kochten we een elektronische doos MegaSquirt 2 zichtbaar op deze link http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... p-171.html

En een injectie die we op maat (drukgolf) hebben gemaakt door FCdesign (Japans bedrijf waarvan ik hoop dat we het op een dag zullen afleveren) en al injecties hebben gemaakt voor het chique caroleteam.
Beeld
De brandstof wordt onder druk gezet door een fles coca en 2-begrenzers waarin ik de dop heb verzegeld met een speciale hars
Beeld

Waar de Romeinen zich aan vastklampen is voor de plaatsing van de hall-effect ontstekingssensor en de magneet. Inderdaad, ik heb niet de mogelijkheid om mezelf op het koppelings- / startonderdeel te fixeren.

Dus overwoog ik om de sensor in het oliecarter te plaatsen (weerstand 150 °) en de magneet in de lepels deze olie te roeren (weerstand tegen 120 ° c). Deze oplossing maakt me een beetje bang.
Beeld
Beeld
Beeld
Dat is alles, ik wou dat ik je mening had

Jérôme Appeldoorn
team ecomotion
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 16/03/11, 23:41

Hier is een stuk met een magneet die voor de hallsensor passeert en die de elektronische doos op elk moment de positie van de motor geeft. Op basis van deze informatie beheert de box de injectie en ontsteking via een kaart. De toevoeging van een module voor het verzamelen van gegevens en de opslag ervan op een SD-kaart is mogelijk.
We hebben de munt in een blok aluminium geschoten.
Beeld
[Img] https://www.econologie.com/fichiers/partager2/1300315146JhWbW1.jpg [/ img
Beeld
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/03/11, 00:51

Hallo ggdorm!

Waarom de verbindingsstang verlengen?

Meestal vegen we het hoofd af!


Uit nieuwsgierigheid, waar wordt deze motor voor gebruikt?

Ik moet iets gemist hebben!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 17/03/11, 09:21

Het is een motor die zal dienen om een ​​prototype EcoShell Marathon te verplaatsen. Het doel van deze wedstrijd is om de maximale afstand af te leggen met een liter brandstof ...
We wenden ons tot E100 bio-ethanol. Deze brandstof is 1.5 maal minder calorisch dan benzine en het verbruik stijgt met 30%. Niettemin heeft het een voordeel, het hogere octaangetal ervan maakt het mogelijk de compressie te verhogen voordat de ratel (zelfontbranding zeer schadelijke brandstof) niet arriveert. Als gevolg hiervan is het mogelijk om van de uitvoering te herstellen
We gaan van een compressieverhouding van 8: 0 naar 14: 0 gaat de PMH van 1.8 mm omhoog (waarde die wordt gegeven door 3D-scanning).

We moesten overwegen om de staaf te ruimen door de as te verschuiven, maar het gebrek aan materiaal maakt de dingen een beetje gevaarlijk.

Het vergroten van de afstand tussen de as van de verbindingsstang en de as van de krukas is ook overwogen, maar de toename in verplaatsing is aangetast door de toename in wrijving die wordt veroorzaakt door een radiale kracht op de grotere cilinder (schuinte van de verbindingsstang). .

Het bereiken van een nieuwe zuiger met een dikkere kop of het opnieuw laden van het materiaal is ook niet ideaal in termen van prestaties.

We hebben ook gedacht om de halve basis van het carter te plannen en de lagers te boren, maar we hadden een riemspanner moeten toevoegen en we hebben die plek niet.

We zijn uitgerust met CNC 5 freesmachines en draaimachines en conventionele freesmachines, om van te genieten!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/03/11, 12:30

Bedankt voor deze antwoorden!

Ik begrijp nu waarom je de drijfstang wilt verlengen, wat de eenvoudigste oplossing is!


Hoeveel km verwacht je te maken met deze liter?


Wat is het gewicht van het voertuig zonder en met de bestuurder?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 17/03/11, 13:28

Alain G schreef:Hoeveel km verwacht je te maken met deze liter?
Ik ken de reglementen en de eco-marathon op het EuroSpeedway-circuit van Lausitz niet, maar toen het in Nogaro in Frankrijk plaatsvond, moest je een 7-rondleiding maken, ongeveer 25km.

Concurrenten hadden recht op 3-pogingen.

Vervolgens berekenen we het verbruik uitgedrukt in aantal kilometers voor 1-liter brandstof.
In de loop der jaren zijn nieuwe "brandstoffen" in concurrentie gekomen (diesel, LPG, synthetische brandstoffen van verschillende oorsprong, waterstof, elektriciteit en zonne-energie).

In wezen zijn de records meer dan 3000km voor 1 liter.
Deze waarden zijn zeer relatief, ze zijn afhankelijk van de opgelegde minimumsnelheid, het reliëf van het circuit, de lay-out, de fraude van de concurrenten ...
In Nogaro duurde de ontstekingstijd van de motor enkele tientallen seconden niet op 3600m ...

Ik heb vorig jaar deelgenomen aan de organisatie van de Challenge EducEco die het Shell Eco-Marathon-feest in Duitsland heeft overgenomen.
Inderdaad heeft Shell haar evenementen op verschillende continenten gereorganiseerd.
Een aantal EducEco-deelnemers (degenen die het kunnen betalen) nemen ook deel aan de Eco-Marathon.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/03/11, 14:18

Citro

Bedankt voor deze verduidelijkingen!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 17/03/11, 15:36

Inderdaad, citro heeft volkomen gelijk. Voor de prototypecategorie is de race 8-ronden (3200-meters) of 25.6 km-totaal bij de gemiddelde snelheid van 30 kmh. Voor geïnteresseerden, hier is de link naar de site: http://www.shell.com/home/content/ecomarathon/europe/
Beeld
Het lage vermogen van onze motor geeft ons een acceleratietijd van meer dan een paar seconden. Technische studenten ontwikkelen een programma voor het project om de motoruitvaltijd en looptijd te beheren volgens het raceprofiel, de externe omstandigheden en de kenmerken van het voertuig
De massa van het voertuig moet ongeveer 30 kg bedragen (ik geef er niet om).

Onze originaliteit in de race is de creatie van een stalen chassis. Deze keuze is te danken aan de sponsoring van Arcelor voor ons project (de materialen aanbieden) en hun steun voor twee van onze studenten voor de TFE. Het gebruikte staal zijn 0.65 mm platen met hoge sterkte die op onze eigen manier zijn gevouwen en door Arcelor zijn ontwikkeld voor de auto. A priori lachwekkend, de staalkeuze wordt meteen minder als we merken dat ons ontwerp dichterbij en soms nog lager is dan bij veel aluminium chassis.
In tegenstelling tot veel, zit ons prototype niet vast op de grond maar verhoogd om wrijving te voorkomen van de rol die zich onder vormt. Niettemin creëert het een handicap op hellende hellingen van het velodrome type.

We ontwerpen ook een koolstoflichaam.

Onder de andere kenmerken, kan ik citeren:

* driewieler: 2-voorwielen en een achtersturing
* Voorste nummer: 615 mm
* Hoogte boven aan de rolbalk: 770 mm
* Lengte: 2m45

Heb je tips over hoeveel geld ik kan verdienen aan de motor? Recirculatie van uitlaatgassen is niet toegestaan.
We hebben ook uw advies nodig over het maken van de mal van de carrosserie
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/03/11, 16:47

Maakt ultraheldere olie (5w-20) met dit antifrictie-additief in olie:

http://www.wynns.fr/produits/additifs-huiles/gold-f1

Deze fles 350 ml wordt gegeven voor 4 liters olie, doet de berekening voor de hoeveelheid olie in uw motor.

Het is geen show, het werkt echt!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 17/03/11, 17:42

Dankjewel! Ik zal de regelgeving over dit onderwerp raadplegen. Ik heb gelezen dat de toevoeging van wrijvingsmodifier verboden is (paragraaf 64).

Ik heb de 2008-regels in het Frans geüpload naar dit adres: http://pdfcast.org/pdf/r-glement-2008-ecoshell-marathon

Bedankt voor je hulp!
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 212-gasten