Voorbereiding motor EcoShell

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 23/03/11, 12:59

as


Verbruiks-/vermogensrecords worden gemaakt door grote motoren, een hele kleine RC-motor heeft bijvoorbeeld geen goede verbruiksverhouding, het is een kwestie van vlamtemperatuur en thermodynamica!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 23/03/11, 13:19

Zo kunnen wij het ook zien, echter de keuze van de motor was helaas niet onze verantwoordelijkheid. Om onze motorisering te verdedigen, verzet de huidige beweging van downsizing zich tegen het principe van grote motoriseringen met het profiel van een motor met een kleinere cilinderinhoud, die op volle snelheid draait en turbocompressor heeft...
Ik begrijp wat je bedoelt en ik had een vergelijkingsbestand gemaakt tussen 3 Honda motoren. Omdat de bedrijfstijd extreem korter was, kreeg ik een lager verbruik...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 23/03/11, 14:06

OK voor downsizing, een te krachtige motor die stationair draait, verbruikt beslist meer, dat is de reden voor de economie van een hybride, wat jammer is, is dat ze nog nooit een motor hebben uitgebracht die de andere cilinders volledig ontkoppelt.

Voorbeeld Chrysler, de uitvinder van dit principe, heeft een grote 8-cilinder die op 4 kan lopen als het gevraagde vermogen lager is maar ze zijn nog steeds mechanisch gekoppeld, Honda heeft het principe op een 6-cilinder gekopieerd van hun Odyssey minivan met dezelfde probleem.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 23/03/11, 14:21

Ik denk dat Citro het had over het uitschakelen van de motor bij het vertragen door elektrische systemen onafhankelijk van de motor te monteren die ook kunnen worden aangedreven door energieterugwinning tijdens het remmen... Redelijk verstandig en niet per se heel moeilijk te bereiken met een paar computercommando's! Moeilijk moeilijk om het ene deel van de motor los te koppelen van het andere! Met name op het niveau van de spelingen die zouden ontstaan ​​in het verbindingssysteem en dus van de faseverschuivingen tussen de eerste 4 zuigers en de laatste 4. Afgezien van het plaatsen van een decompressor, denk ik niet dat er een al te grote oplossing is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 23/03/11, 22:01

Bonjour à tous,
Alain, bedoel je dat er een minimale hoeveelheid brandstof is voor een explosie bij voldoende temperatuur?
Voor de lol zou je gemakkelijk kunnen sleutelen aan 2 een- of tweecilindermotoren die met elkaar zijn verbonden met een eenvoudige centrifugaalkoppeling en er is geen evenwichts- of synchronisatieprobleem. Met een belastings- (of koppel-)sensor op de transmissie start de tweede motor indien nodig. In de reeksen van micro-utility-voertuigen kan het interessant zijn.

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/03/11, 22:58

Zeer kleine motoren hebben een verschrikkelijk thermisch rendement, een groot deel van de energie ontsnapt door de wanden (cilinderkop, cilinder, zuiger). Om het fenomeen te verminderen, zou je een thermische barrière op de dop van de zuiger kunnen proberen (Genus zirconate of Yttrium). Motorfabrikanten proberen dit al jaren in het laboratorium en in de competitie. Je motor draait niet erg snel, heeft een matige belasting en je doet niet aan uithoudingsvermogen... het kan werken. Het probleem is dat het moeilijk is om betrouwbaar te deponeren zonder testen / metallurgische studie en dat het erg kwetsbaar is.

Het voordeel dat de huidtemperatuur van de dop langer warmer blijft, hierdoor wordt een groot deel van de warmteverliezen verminderd. (stroomafwaarts kan de zuiger-/cilinderspeling worden verkleind voor een betere afdichting/compressie)

http://www.achats-industriels.com/dossiers/411.asp

Ik kan de link niet meer vinden, maar er is er een die spreekt over een Diesel-applicatie in ontwikkeling. De opbrengst is zelfs beter dan de coating dik is, gebrek aan pot, als het dik is (0.5 tot 1 mm) houdt het niet meer vast.... : Cry: Uit het geheugen is de hechting 0.02 tot 0.05 mm Nikkel/Alu en daar bovenop deponeren we een laag van ongeveer 0.10 tot 0.15 mm Yttrium zirkonaat). Het is een plasmastorting, er is een winkel in Zwitserland die dit soort storting doet voor wedstrijdvoertuigen (naam?) :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 23/03/11, 23:28

Hallo,
Het is inderdaad een track die veel ecoshell-mensen gebruiken. Ze maken het eenvoudiger, gewoon glaswol tussen de vinnen en rond de motor...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/03/11, 23:31

Nee, het is niet hetzelfde, door isolatie tussen de vinnen te plaatsen, wordt er weinig temperatuur gewonnen voordat de motor strakker wordt..... hier is het een kwestie van een normale bedrijfstemperatuur op het cilinder-zuigercontactniveau houden zodat het probleemloos werkt, maar dat de gasvormige lading langer heter blijft (50 tot 150°?) om een ​​efficiëntere expansie te verlengen (meer druk en minder onverbrande materie). :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/03/11, 00:13

Flytox schreef:Nee, het is niet hetzelfde, door isolatie tussen de vinnen te plaatsen, wordt er weinig temperatuur gewonnen voordat de motor strakker wordt..... hier is het een kwestie van een normale bedrijfstemperatuur op het cilinder-zuigercontactniveau houden zodat het probleemloos werkt, maar dat de gasvormige lading langer heter blijft (50 tot 150°?) om een ​​efficiëntere expansie te verlengen (meer druk en minder onverbrande materie). :P
Raden jullie aan om de koelribben te verwijderen? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 26/03/11, 09:51

Hallo,

In het geval van deze discontinue operaties moeten ze de balans vinden om de beste t° te hebben zonder krap te worden.
Het valt nog te bezien of tijdens de stoptijd de motor voldoende afkoelt om de volgende cyclus te hervatten. Zou een verwijderbare en manoeuvreerbare isolator van de piloot iets kunnen brengen?
Ik werk een beetje op deze manier in de winter met mijn AX die cursussen van 8 km aflegt. De motor is opgewarmd voor de ochtendstart, hij is gekit en ik heb 1.5 liter olie verwijderd.
We hebben het al heel lang over keramische onderdelen voor motoren, maar ik heb geen toepassingen gezien, gebruiken ze die in deze wedstrijden?

jlg
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten