Voorbereiding motor EcoShell

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 21/03/11, 23:52

Ik heb nooit zulke gedetailleerde berekeningen geleerd, daarom zeg ik "instinctief", maar in wat je antwoordt concludeer ik dat als de motoren maar een derde van de tijd werken, dat ze drie keer te groot zijn en dat ze worden gebruikt voor acceleratie, wat ik denken is energie-intensiever dan het handhaven van een constante snelheid.
Maar als iedereen dit al jaren doet, is daar een goede reden voor.

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/03/11, 09:06

AXEAU schreef:Instinctief zal ik, nadat ik naar de bank ben gegaan om het beste koppel of prestatieregime te vinden, de transmissie hebben berekend voor de snelheid van 30 tot 35 km / u.
Mijn dagelijks gebruik van elektrische voertuigen heeft mij geleerd dat wanneer een voertuig leeg rijdt, het vaak een nul- of negatieve lading heeft...
Tijdens onze "economy rally's" streven we ernaar om de minimale Ampère te verbruiken, het moeilijkste deel is om niet weinig te verbruiken, het moeilijkste deel is om voldoende te anticiperen op de vertragingen om niet in de regeneratiefase te gaan, weinig winstgevend in EV (en onmogelijk in thermisch).

Als de deelnemers aan de eco-marathon en de EducEco Challenge al zoveel jaren intermitterend opereren, is dat om goede redenen...
:?
De besturing van de elektromotoren werkt op dezelfde manier (de huidige helikopters), de besturing van de raketten ook, en de verplichte transitie van onze auto’s naar hybridisatie is onderdeel van dezelfde strategie (maar dat mag niet gezegd worden)
De start&stop die de thermische motoren uitschakelt bij het stoppen bij rood licht (het is zuiniger dan de motor na 15 seconden stoppen te laten draaien). Deze start&stop breidt zich uit tot de vertragingsfasen, net als bij de Prius, en dan alleen tijdens de fasen van het stroomverbruik zoals op een Chevrolet VOLT die niet langer een hybride is, maar een elektrische auto, ondersteund door een thermische motor...
: Mrgreen:
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 22/03/11, 09:15

AXEAU schreef:als de motoren maar een derde van de tijd werken, zijn ze drie keer te groot

We bevinden ons in een extreem laag vermogensbereik. Ter herinnering: 1 nm en 1 pk. Een motor met een lager vermogen gaat gepaard met onderdelen met een lagere mechanische weerstand. De beperkingen voor de krukas zijn echter bijvoorbeeld die van het trekken van een massa van 100 kg. [/citaat]
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 22/03/11, 18:53

Hallo,

Citro, ik ben het met je eens wat betreft het anticiperen op het profiel of de obstakels van het parcours, maar ik mis iets om de winst van deze discontinue operatie te begrijpen.

GG weet jij wat het minimale motorvermogen was dat bij eerdere evenementen werd gebruikt?


jlg
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 22/03/11, 18:55

Wij beheren meer dan alleen anticiperen op het profiel, ook klimatologische omstandigheden, zoals wind etc. worden in aanmerking genomen.
Er is geen minimale cilinderinhoud, maar onder de 25 cc beginnen de motoronderdelen te klein te worden voor de beperkingen die eraan worden opgelegd...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/03/11, 21:21

AXEAU schreef:Citro, ik ben het met je eens wat betreft het anticiperen op het profiel of de obstakels van het parcours, maar ik mis iets om de winst van deze discontinue operatie te begrijpen.
Zoals ik heb uitgelegd, zijn we bij discontinu bedrijf op volle belasting, dus optimaliseren we de efficiëntie.
Zodra we de snelheidsdoelstelling hebben bereikt, zetten we de motor af, dus nul verbruik in plaats van efficiëntieverlies tot 100% als het voertuig bergafwaarts gaat, zelfs bij stationair toerental...

Als alle auto's hun motor zouden afzetten en zouden gaan freewheelen zodra je je voet van het gaspedaal haalt, zou het verbruik gemakkelijk met 50% dalen... Helaas is dit niet mogelijk zolang niet alle hulporganen niet elektrisch zijn (stuurbekrachtiging , remhulppomp, enz.)
Er waren echter enkele schuchtere precedenten, zoals de Volkswagen "Formel E", die een vrijlooppositie had.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/03/11, 21:39

ggdorm schreef:Wij beheren meer dan alleen anticiperen op het profiel, ook klimatologische omstandigheden, zoals wind etc. worden in aanmerking genomen.
Evenals de trajecten, de passagetijden... Precies zoals in de F1. 8)
De leidende ploegen laten niets aan het toeval over.
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 22/03/11, 22:07

Het geheim komt simpelweg voort uit het feit dat we met heel wat mensen zijn (vijf op het prototype), twee op het gebied van data-acquisitie, één op de racestrategie en twee op een testbank.
In 4 maanden tijd is het echter lastig om een ​​prototype van A tot Z in elkaar te zetten, we hopen op tijd klaar te zijn en een betrouwbaar prototype te bemachtigen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 22/03/11, 23:06

Ah, ik ben een koppig persoon, oké voor de volledige belasting van de motor, maar als het voertuig hierdoor een veel hogere snelheid kan halen dan gevraagd in de test, komt dat omdat hij te...groot is. : Lol:
Lang geleden heb ik off-road gereden, maar het doel was precies het tegenovergestelde.
Hoe is uw team samengesteld en wat is uw evenementenprogramma?


jlg
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 22/03/11, 23:17

En ik blijf volhouden dat de componenten, hoe kleiner ook, de vereiste inspanningen niet zullen ondersteunen!:cheesy: We kunnen langzamer gaan met een kortere transmissie. Elke motor kan elke machine op de gewenste snelheid brengen, als de transmissie voldoende is. Simpelweg: de tijd om daar te komen zal toenemen.
Het is een schoolproject. In het eerste deel van het jaar creëerden groepen van elk 5 studenten een chassis. En hier in het tweede deel van het jaar wordt een groep gekozen (ik in dit geval) die als onderdeel van een afstudeerproject verder gaat met de bouw. Helaas was het werk dat tijdens het eerste deel van het jaar werd uitgevoerd nutteloos voor ons, omdat de leraar de ontworpen prototypes wilde verlagen en de breedte ervan verkleinen...
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten