Voorbereiding motor EcoShell

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 20/03/11, 23:55

ggdorm schreef:...Hoe zal de winning van de olie plaatsvinden? Via een simpele leiding in de onderste motor en een evacuatie door druk/zwaartekracht met daaronder een tank geplaatst?
Waarom niet? :?
Verbeelding aan de macht, maak het eenvoudig en licht. :P
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 21/03/11, 00:11

Ik heb zojuist de voorschriften van 2008 met betrekking tot uitlaatgasrecycling opnieuw gelezen en ik vind dit:
Evenzo hebben de luchtinlaatkanalen geen brandstofreserve
of "blowby" gas* wanneer het voertuig op de startlijn staat voor de
beginnen. Het recyclen van blowby-gassen tijdens de race is verboden.

Artikel 67: Hulpenergieën
Voor alle energieklassen, geaccumuleerde elektrische of pneumatische energie niet
vervangen tijdens de wedstrijd door de motor of door de brandstofcel, kan dat niet
alleen worden gebruikt voor automatisch starten, voor het ontstekingssysteem,
de injector en de meet- en regelapparatuurcircuits. energie voor
Mechanische injectiesystemen moeten door de motor worden geleverd. Voor elke andere
gebruik dient schriftelijke toestemming te worden aangevraagd bij de Organisatie.
Hulpenergieën (chemisch, latente toestandsverandering, enz.) zijn verboden.
Als de motortemperatuur wordt geregeld, kan dit alleen met water
zuiver als de warmteoverdrachtsvloeistof en dit watercircuit mag niet onder druk staan. Daar
externe motorbesturingstemperatuur moet vervolgens worden beperkt tot 100
°C (voor motoren die met deze apparaten zijn uitgerust).
Het is verboden om een ​​elektrische pomp continu aangedreven door een batterij te gebruiken
circulatie van olie en water in de motor. Het gebruik van zo'n pomp is
hoe dan ook getolereerd als het uitsluitend tijdens de opstartfase werkt,
motor ontkoppeld. Als het wordt gebruikt tijdens normale werking van de motor, is het
werking moet worden aangedreven door de motor (mechanische overbrenging).

Artikel 60: Uitlaat
De uitlaatgassen moeten buiten het voertuig worden afgevoerd.
De uitlaatpijpen mogen in geen geval het achterste punt van de
lichaam. De technische inspecteurs zullen een aanpassing eisen, zie de ontmanteling,
als de uitrusting als gevaarlijk wordt beschouwd voor de veiligheid van andere deelnemers. Hun
beslissing zal soeverein zijn.


Ik begrijp dat uitlaatgasrecirculatie om een ​​oliecircuit onder druk te zetten zou zijn toegestaan? Het zou dan mogelijk zijn om een ​​extern oliebad te creëren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 21/03/11, 00:17

Ik denk niet dat ik alles heb begrepen, kunt u de verticale positie van de cilinder en de in olie badende distributieriem bevestigen?
Als dit het geval is, maak het dan simpel, doe de minimale hoeveelheid olie erbij zodat het spatten genoeg stuurt om de topmotor te smeren.
Kijkend naar de vorm van het onderste carter kunnen we al zeggen dat het ter hoogte van de krukas een dry sump is.
jlg
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 21/03/11, 00:21

Inderdaad, verticale cilinder met de riem die in de olie passeert. De olie zou langs het in de tanden stijgen. In het beschermende omhulsel van de riem zit een klein kanaaltje dat de olie naar het ventiel brengt... Daar zitten ook de twee lepeltjes in.
Ik denk dat het oliepeil gedaan is met 80 ml...
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 21/03/11, 00:39

Nou, aan deze kant zul je niet veel winnen.
Aan de zijkant van het verdeelschema zag ik maar één nok die de twee tuimelaars activeert en ook ben je begrensd. Als je een waarde onafhankelijk van de andere wilt variëren, moet je spelen op de vorm van de tuimelaar ter hoogte van de steun op de nok, zodat deze deze aanvalt en vroeg of laat weer verlaat.

jlg
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 21/03/11, 10:21

De motor bestaat inderdaad uit een nok en twee tuimelaars. Ik zou deze verbetering voor de komende jaren laten staan.

Het probleem met de E100 is dat het starten onder de 14°C moeilijk gaat. Dus ik dacht eraan om de toevoerleiding een paar spiralen rond de uitlaatpijp te laten lopen. Ik zal dit aantal spiralen berekenen in de thermodynamica, om het een opwarming te laten ondergaan. Het probleem waar ik bang voor ben, is het creëren van Vapor Lock in de injectie, wat resulteert in een moeilijke start. Wat raden jullie mij aan op dit niveau?
De t° zou ideaal zijn tijdens gebruik, maar kan dalen tijdens stilstand van de motor
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 21/03/11, 21:30

Hallo,

U hebt een stabiele temperatuur nodig voor uw brandstofinlaat en de uitlaatpijp. zal te veel variëren.Er kan meer stabiliteit zijn tegen de cilinderkop of onder het oliecarter.
Ik heb de korte presentatievideo van de schakeling gezien, er lijkt geen hoogteverschil te zijn en in dit geval denk ik dat een continue werking van de motor beter is.
Heb je er info over?

jlg
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 21/03/11, 21:54

Hallo,

Het circuit is inderdaad erg vlak. Het doel van de race is om een ​​gemiddelde snelheid van 30 km/u te behalen. Een ingenieur ontwikkelt een racestrategie voor ons. Ik ken de precieze waarden niet, maar het zou volledige acceleratie (volledige belasting voor prestaties) tot 45 km / u zijn (waarde niet eerlijk), daarna motoruitschakeling tot 20 km / u en herstel. Het geheel nauwkeuriger volgend op de doorgang naar de testbank van de motor...
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 21/03/11, 23:22

Instinctief zal ik, nadat ik naar de bank ben gegaan om het beste koppel of prestatieregime te vinden, de transmissie hebben berekend voor de snelheid van 30 tot 35 km / u.
Probeer op de bank te zien in welk snelheidsbereik we de beste prestaties leveren, als het erg klein is, kun je geen amplitude van 25 km / u hebben.
De strategie in de race zal zijn om de snelheid constant te houden met kleine correcties afhankelijk van de hoogte (een beetje hoger bergafwaarts en progressieve vertraging op een vals plat stijging).
Als je tijd hebt, probeer dan beide methoden.


jlg
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 21/03/11, 23:29

We hebben een modelleringsprogramma ontworpen voor de racestrategie die zal worden afgerond na de testbank...
Het beste specifieke verbruik van een motor is bij vollast, met de gashendel volledig open. Wat niet het laagste verbruik betekent.
Wat mij betreft heeft het niet veel voordeel om een ​​motor de hele race op volle snelheid met 30 km / u te laten draaien als je deze motor 20 seconden op volle snelheid zou kunnen laten draaien, en uitrollen met de dubbele motor uit. Wat normaal gesproken voor prototypes in races 40 starts in totaal maakt, d.w.z. 15 motorminuten voor +- 45 minuten racen
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten