Voorbeeld van poging tot internetzwendel

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Voorbeeld van poging tot internetzwendel




par bobono » 09/12/10, 18:50

Ik reageerde op een advertentie om een ​​vrachtwagen vol brandhout te kopen. Voordat u mij de lading stuurt, is dit wat deze heer mij vraagt.

Het lijkt erop dat dit soort pogingen vrij gebruikelijk is op internet.

Bonsoir,
Om uw situatie beter te verduidelijken, gaat u na ons telefonisch interview met € 1500 naar het postkantoor en vraagt ​​u om een ​​dringende contante postwissel, inclusief verzendkosten, naar het volgende adres:

REFERENTIES VOOR HET DRINGENDE KAS MANDAAT VAN € 1280:

Naam: AYADI

Voornaam: NYZAR

de postbode geeft u als tegenprestatie een ontvangstbewijs waarop de gegevens voor de ophaling staan ​​vermeld en dat u na het lossen van uw bestelling aan de chauffeur overhandigt van 50 steres opgeteld bij de bonus van 5 steres.

Let op: om te voorkomen dat wij extra kosten moeten betalen bij het opnemen, moet u hen tijdens de transactie niet vertellen dat het om een ​​aankoop gaat. Vertel het hen als zij u vragen geld naar een vriend of een lid van uw familie te sturen.
Neem contact met mij op zodra u terugkomt van het postkantoor om het vertrek van de vrachtwagen te bevestigen.
Merci.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/12/10, 18:55

Bedankt voor de feedback.

a) Nou, het is oplichterij, het is zo groot dat je echt stom moet zijn om erin te trappen...

I hou van de :

Let op: om te voorkomen dat wij extra kosten moeten betalen bij het opnemen, moet u hen tijdens de transactie niet vertellen dat het om een ​​aankoop gaat. Vertel het hen als zij u vragen geld naar een vriend of een lid van uw familie te sturen.


b) Neem contact op met de beheerders van de site waarop de advertentie is geplaatst.

Ik verwijder ze regelmatig van de AP's van de site...

Ik heb er vandaag eentje ontslagen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/12/10, 19:08

Er is geen tekort aan oplichters op internet.

Nog een voorbeeld: jongens die de auto's kopen en aanbieden om via Western Union te betalen. U ontvangt het geld op uw rekening (dat gaat heel snel), u levert het voertuig af, maar uw bank merkt enkele dagen later dat zij het geld niet van WU ontvangt en schrijft op legitieme wijze uw rekening af.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/12/10, 19:10

Hoe dan ook, het is heel simpel:

Western Union et cie + internet + Advertentie = 99% kans dat het oplichterij is.

Het is niet zo moeilijk om als vergelijking te onthouden.
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 382-gasten