Voor of tegen de motor te herprogrammeren?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 12/01/14, 10:45

Hihi, bij de jouwe voel je niet of de weg omhoog of omlaag gaat :P

Om op de vraag terug te komen, bij een benzinemotor kan het loskoppelen van de vollastschakelaar geld besparen, omdat het de regeling omzeilt en het mengsel verrijkt. Maar er is een risico dat de motor kapot gaat als je voluit rijdt...
De gemakkelijkste manier is om nooit volledig te accelereren.

Het herprogrammeren van de driver lijkt inderdaad efficiënter dan het herprogrammeren van de computer, om minder te verbruiken!
0 x
alexstorijn
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/10/14, 12:29




par alexstorijn » 10/10/14, 12:41

Hallo,

Na lang twijfelen besloot ik mijn Ford Focus rs 2.5t st te laten herprogrammeren bij BR Performance Marseille en ik ging van 305 pk naar 390 pk, niks dan geluk ;-)

Eerlijk gezegd, als u op zoek bent naar motorherprogrammering in Marseille, aarzel dan niet! [URL'S]www.Om je grote kolf nog sneller te laten rollen.fr[/ Url]

Met vriendelijke groet,
Alex

[Gemodereerd door Flytox (geen commerciële links)]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 10/10/14, 19:00

Hallo alexstorin

Aangezien je het niet lijkt te hebben opgemerkt, kun je opmerken dat het hier een behoorlijk gemarkeerde Ecolo-site is ... het onderwerp van de post spreekt eerder over brandstofverbruik dan over onderzoek naar machtsorgie nutteloos. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/10/14, 21:49

de links naar degenen die weten hoe ze het verkeer moeten vergroten om het vermogen te vergroten zijn niet nutteloos, want degenen die de tijd hebben genomen om het systeem binnen te gaan, kunnen ook nuttig zijn om te programmeren voor een economisch doel ... en niet alleen om te proberen zuiniger te maken als origineel, maar ook gewoon te repareren

het is een beetje jammer dat het degenen zijn die meer macht willen die het geld hebben om het bedrijf te runnen, maar je moet er mee dealen
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/10/14, 10:59

Dit is vooral logisch, want deze bedrijven richten zich tot klanten op zeer oppervlakkige wensen ... om meer (onbruikbare) stroom te krijgen, meer te consumeren en dus meer te verspillen. De prijzen die in rekening worden gebracht voor de doorverkoop van software betekenen aanzienlijke winsten ... Maar dat maakt niet uit wanneer u een cliënteel target op zijn gebrek aan intelligentie, we weten dat het gemakkelijker zal zijn om op te lichten ...

Klanten die op zoek zijn naar zuinigheid zijn pragmatischer en intelligenter, ze beginnen met tellen en berekenen in hoeveel kilometers het aangekondigde brandstofverbruik zal worden afgeschreven ... en vaak is afschrijving onmogelijk ...

Dit is de reden waarom ik niet heb geëxperimenteerd met waterdoping; mijn reizen zouden me er niet van hebben laten profiteren ...

Aan de andere kant bespaarde mijn 6 jaar ervaring in elektrische voertuigen me de aanschafprijs van de nieuwe elektrische auto van de dame die overigens harder accelereert dan een Golf GTI, terwijl hij bijna de helft minder verbruikt. dat onze oude elektrische 106 alleen maar geluk is.

106 elektrisch: 20kWh / 100km <3 € of ongeveer 2 liter / 100km
VW e-up: 12kWh / 100km <1,8 € of ongeveer 1,2 liter / 100km
Met een batterijgarantie van 8 jaar ga ik niet naar intriganten om mijn auto te herprogrammeren.
: Mrgreen:
0 x
julien88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 30/12/14, 21:54




par julien88 » 30/12/14, 22:34

chatelot16 schreef:de links naar degenen die weten hoe ze het verkeer moeten vergroten om het vermogen te vergroten zijn niet nutteloos, want degenen die de tijd hebben genomen om het systeem binnen te gaan, kunnen ook nuttig zijn om te programmeren voor een economisch doel ... en niet alleen om te proberen zuiniger te maken als origineel, maar ook gewoon te repareren

het is een beetje jammer dat het degenen zijn die meer macht willen die het geld hebben om het bedrijf te runnen, maar je moet er mee dealen


Hier is een zeer verstandig en uitgebreid antwoord op een tegengestelde mening;)

Citro schreef:Dit is vooral logisch, want deze bedrijven richten zich tot klanten op zeer oppervlakkige wensen ... om meer (onbruikbare) stroom te krijgen, meer te consumeren en dus meer te verspillen. De prijzen die in rekening worden gebracht voor de doorverkoop van software betekenen aanzienlijke winsten ... Maar dat maakt niet uit wanneer u een cliënteel target op zijn gebrek aan intelligentie, we weten dat het gemakkelijker zal zijn om op te lichten ...

Klanten die op zoek zijn naar zuinigheid zijn pragmatischer en intelligenter, ze beginnen met tellen en berekenen in hoeveel kilometer het geadverteerde brandstofverbruik zal worden afgeschreven ... en vaak is afschrijving onmogelijk ...

Dit is de reden waarom ik niet heb geëxperimenteerd met waterdoping; mijn reizen zouden me er niet van hebben laten profiteren ...

Anderzijds bespaarde mijn 6 jaar ervaring in elektrische voertuigen me de aanschafprijs van de nieuwe elektrische auto van de dame die overigens harder accelereert dan een Golf GTI, terwijl hij bijna de helft minder verbruikt. dat onze oude elektrische 106 alleen maar geluk is.

106 elektrisch: 20kWh / 100km <3 € of ongeveer 2 liter / 100km
VW e-up: 12kWh / 100km <1,8 € of ongeveer 1,2 liter / 100km
Met een batterijgarantie van 8 jaar ga ik niet naar intriganten om mijn auto te herprogrammeren.



Gebrek aan intelligentie is niet proberen anderen te begrijpen ...

Certe Alexstorin lijkt niet het beste voorbeeld te zijn dat de reprog verkoopt voor meer vermogen op een groene site.

Bij sommige motoren biedt reprog meer flexibiliteit en eerder beschikbaar koppel (voor een gelijk bedrag), waardoor het met een lager aantal omwentelingen per minuut kan worden gebruikt en daarom het verbruik voor gelijkmatig rijden (niet noodzakelijk vervuiling) kan worden verminderd. Ik geef het toe, maar minder consumeren is in zekere zin nog steeds ecologisch).

Dus waarom iemand een dwaas noemen die gewoon zijn voertuig wil verbeteren en indien mogelijk zijn kosten wil afschrijven.
Het is waar dat de meeste mensen die een reprog uitvoeren alleen op zoek zijn naar macht en consumptie en vervuiling negeren, maar de meesten bedoelen niet ALLEN. iemand die zijn auto herprogrammeert, is niet per se een Jacky-tunning die alles wat hij heeft aan geld uitgeeft.

We praten ook over prijzen, maar investeren in een elektrische berlinne blijft relatief duur in termen van investeringen, ook al zijn we na verloop van tijd een winnaar. 500 euro is gemakkelijker af te halen om uw voertuig aan te passen dan om het te veranderen. En dan kunt u in veel opzichten tevreden zijn met uw voertuig, maar u wilt een auto die zich beter gedraagt ​​zonder deze te veranderen of in een gasfabriek te veranderen.

Om erop terug te komen, elke motor is anders, het is zeker dat het winnen van 10 pk en 20 Nm aan koppel op een motor die al goede prestaties levert, een stompzinnigheid zonder naam is, om nog maar te zwijgen van de verzwakking van recente motoren. Maar op sommige onderbenutte motoren is de werking economisch redelijk haalbaar (1L / 100) zonder ze dramatisch te verzwakken (bovendien slijt een motor die langzamer loopt minder).

Ter info, ik kwam dit onderwerp tegen tijdens het onderzoeken van de positieve / negatieve aspecten van een reprog op een bepaalde motor, die precies onderbenut is en die met een redelijke reprog 30 pk en 60 nm koppel wint (50 pk en 90 nm als we erover nadenken minder). de modificatie bespaart volgens de getuigenis tussen 0,5 en 1l / 100, en deze getuigen zijn niet echt econologen als je begrijpt wat ik bedoel. Het zorgt ook voor een soepeler en rustig rijgedrag, maar ook om te kunnen verdubbelen dankzij dit beschikbare koppel zonder te schakelen.
de afschrijving is dus tussen de 30 en 000km op sp60000 en dat gaan we naar een eerlijke herprogrammeur.

Ik was best blij dit tegen te komen forum omdat ik dacht daar meer constructieve antwoorden en meningen te vinden, en geen categorische kritiek.


Dus wie is het onderste voorhoofd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/12/14, 23:28

Ja, dat klopt, mijn antwoord was nogal broos ...

Ik heb het verbruik van mijn voertuigen al meer dan 30 jaar nauwgezet gemeten.

Ik reed op benzine, diesel, stookolie, LPG en gedurende 6 jaar op elektriciteit.

Ik heb oude auto's, "stadsauto's", compacte auto's, sedans en high-end sedans en minibusjes gehad.

Ik sprak en reageerde zoals jij, julien88, hier, hierover forum. :?
Ik ben net geëvolueerd en veranderd.
Ik heb ook veel wondersystemen getest, zoals magneten, turbulatoren, additieven...

Ik heb bij sommige verbeteringen kunnen vaststellen, maar nooit iets dat tastbare besparingen oplevert, omdat de aanpassing minder deugdzaam rijden aanmoedigde...

De benzine minibus van 250.000 km die ik gebruik voor gezinsuitstapjes verbruikt 12L / 100 in de handen van de vorige eigenaar en verbruikt nu minder dan 9 liter voor mijn geoptimaliseerde ritten zonder enige wijziging voor het moment van dit jammerlijke mechanisme dat ik zijn erin geslaagd om het verbruik terug te brengen tot 7 liter op een Rijexamen "SST" vergelijkbaar met hybride systemen.

Ja, mijn mening is vrij duidelijk, ik blijf volhouden dat we niet aan verbruik zullen winnen door het vermogen van een voertuig en zijn koppel te vergroten.
Aan de andere kant, het ego van de eigenaar ...
We noemden ook het feit dat de "power boosters" NOOIT vermelden dat het voertuig niet langer voldoet aan de steeds draconischer normen met betrekking tot vervuilende emissies ... in het bijzonder NOx ...

Dat gezegd hebbende, is het aan jou om je weg te vinden en het zelf te zien. Maar zult u de nauwkeurigheid hebben om uw verbruik vóór (op de langst mogelijke termijn) en na de wijziging te meten door elke keer bij te tanken en door uw verklaringen te rapporteren in een spreadsheet of op een smartphone-app zoals sprint-monitor zoals ik al 30 jaar doe ...
:? : Idee:
0 x
julien88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 30/12/14, 21:54




par julien88 » 30/12/14, 23:54

Ik moet toegeven dat als ik er ruim van tevoren achter kom, het ook is om te voorkomen dat ik al mijn vullingen op een notitieboekje schrijf.
om mijn verbruik te "noteren" zet ik de boordcomputer niet op nul die ineens het gemiddelde berekent over duizenden km in plaats van honderden.

we zijn het eens over de vervuiling en ik zou zelfs zeggen over de toename van het vermogen.
Waar ik niet duidelijk genoeg ben geweest, is de verschuiving in de koppelcurve. We kunnen de curve aanpassen om het koppel 500 omwentelingen eerder beschikbaar te hebben. met het eerder beschikbare koppel daalt het verbruik, en als je wilt kun je ook vragen om de maximale waarden van de oorsprong niet te overschrijden. Maar ik moet nogmaals toegeven dat als ik 450 euro betaal voor de reprog, ik de kleine koppelbonus graag accepteer.

het vermogen is rechtstreeks gekoppeld aan het koppel vermenigvuldigd met de omwentelingen / minuten, dit zal ook toenemen, zelfs als het niet wordt beoogd (behalve als men uitdrukkelijk vraagt ​​om de maximale waarden niet te overschrijden).
het vermogen neemt echter minder toe dan het koppel, omdat de maximale waarde van het koppel in het algemeen rond de 3500 tot 5000 tpm ligt en vervolgens afneemt naarmate het pk blijft toenemen met het toerental.
(bewerken: op de turbobenzinemotor die ik bezit)
zonder fangio te spelen, eindigen plezier en zuinigheid bij de beschikbaarheid van koppel (zonder natuurlijk alles uit te buiten).
Achteraf respecteer ik je stappen (en vooral je ijver bij het noteren van je verbruik), je bericht deed me gewoon vrij snel en misschien een beetje te veel op het bord stappen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 31/12/14, 00:29

Zonder meting is het onmogelijk om te weten of we sparen. :|

Let ook op de verschuiving in de koppelcurve.
Als de koppelwaarden op geen enkel punt in de curve afnemen, is dat prima.
Anders worden de optimale specifieke verbruikspunten over het algemeen geplaatst, volgens de verschillende versnellingsbakverhoudingen bij toegestane rijsnelheden (50, 70, 90, 110 en 130 km / u).
Een afname of stagnatie van de koppelwaarden bij zijn snelheden zal niets opleveren in termen van besparing op het verbruik, of zelfs het tegenovergestelde ...

Vanuit algemeen oogpunt lijkt het verrassend dat fabrikanten die miljoenen € besteden aan de ontwikkeling van hun modellen om ze efficiënter en zuiniger te maken dan die van hun concurrenten, niet in staat zijn om de essentie van hun modellen te achterhalen. motorisaties en dat tweederangs bedrijven het met belachelijke middelen beter doen. :| :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/12/14, 01:56

Ja maar dan komen we bij de vraag: is het waar? En in hoeverre?

Omdat we heel goed betere prestaties kunnen hebben, maar die alleen onder bepaalde voorwaarden tot uiting zullen komen (ik zou zeggen ten koste van de algemene prestaties...)

Anders moet je echt op de hoogte zijn om er te komen en het eventueel "beter" doen dan de fabrikant. En hier is het waarschijnlijk nodig om zeer uitgebreide fabrikantspecificaties, toegangssleutels, te hebben. En ik betwijfel of ze ze zullen geven, vandaar mijn twijfel over dit soort manipulatie. Bovendien moet elke garantie komen te vervallen, zodra een distributeur zou opmerken dat de prestaties van een voertuig mogelijk zijn opgeblazen (dit is al het geval voor elk voertuig dat door particulieren is getransformeerd om te racen, door een stal die is iets anders, ze krijgen gratis engines en hebben officiële ondersteuning ...).

Misschien zou een track zijn om te weten hoe de voorbereiders van de voertuigen voor de wedstrijd oefenen, ze moeten de heilige graal hebben om alle trucs te kennen van de boordcomputer die de injectorhelling beheert en de rest (druk van de circuits en alles ...)

Maar nogmaals, ze moeten wel degelijk versterkte concrete contracten hebben met de distributeurs van het merk, een soort geheimhoudingsverklaring, onder zware straffen in geval van overtreding, toch?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten