Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Remundo » 01/10/17, 01:00

ja, dank u Christophe, ik voel me soms een beetje eenzaam over dit onderwerp : Oops:

oh ja, er zijn zeker fijnere parameters in de elektronische ingewanden. : Idee:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Christophe » 01/10/17, 17:47

Ja, hij is een beetje een monoloog, maar maak je geen zorgen, ik volg hem aandachtig... behalve dat ik niet veel meer te zeggen heb!

Voor OBD denk ik dat het de moeite waard is: Torque Pro kost 5 € en je zult heel gemakkelijk ELM327's vinden voor minder dan 10 €...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Remundo » 01/10/17, 21:00

Ik heb vrienden op een andere forum die het kleine obd-bugje hebben. Ze kunnen de batterij-instellingen en andere diverse waarden gaan bekijken.

Aan de andere kant biedt het geen aanvullende informatie over het verbruik.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Christophe » 03/10/17, 15:16

Eh, ik weet niet wat je zou kunnen hebben met een hybride... Ik heb er nog nooit een aangesloten.

Maar op het gebied van de thermiek hebben we toegang tot veel leuke informatie met Torque (de gratis versie is hetzelfde als de betaalde versie, maar beperkt tot een paar uur gebruik...), tenminste met de auto's die ik heb getest:

Enkele voorbeelden die in je opkomen:

- debiet g/s lucht ingeslikt door de motor, erg interessant, vooral op benzine (omdat je hiermee heel gemakkelijk het werkelijke motorvermogen en verbruik kunt inschatten)
- momentaan vermogen (cv) maar hier denk ik dat het een berekening is, afhankelijk van de acceleratie en de massa van het voertuig (geschat)
- turbodruk
- common rail druk (tot 1500 bar!)
- instantaan verbruik (maar dit hebben we ook op de boordcomputer staan, maar hierdoor kunnen we vergelijken...)
- EGR-waarde in realtime
- ...

Met Torque kunt u ook prestatietests uitvoeren, zoals 0 tot 100 km/u, 1000 m DA... waardoor u ook een aantal coole energievergelijkingen kunt maken...

Dit alles voor minder dan € 20. Ik denk dat het niet duur is om te betalen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Remundo » 03/10/17, 21:48

ja, het kan interessant zijn, maar vergeleken met mijn doelstellingen is het nutteloos. :P

de auto ging naar de voorste vermogenstestbank en produceerde tijdens de tuning een piekvermogen van 220 pk, waarvan 165 voor de 1,4 TSI.

Mijn doel is in wezen het monitoren van het gemiddelde verbruik.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Christophe » 04/10/17, 01:32

220 pk ?? Waarvoor? Wil je ermee gaan rallyen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Remundo » 04/10/17, 09:05

oh nee, maar de auto is origineel 204 PK.

Ik ben het ermee eens dat het veel te veel is, maar soms is het praktisch en prettig.

En als je een wat zware caravan trekt, blijft er wat gewicht onder je voeten.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Christophe » 04/10/17, 09:48

Ach ja, Franse CV's zijn niet hetzelfde als Duitse CV's, wat misschien het verschil verklaart...

En bovendien is het een VW, dus je moet op je hoede zijn voor de cijfers die ze aankondigen! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Wat het vermogen om een ​​caravan goed te trekken bepaalt, is de massa van de trekkende auto...meer dan de paarden...althans als hij plat is...

Maar kun je een kink in de kabel zetten? Dit verbaast mij een beetje omdat het bij 100% elektrische auto's verboden is (was?)... en aangezien je een 100% elektrische modus hebt, bevind je je in de omstandigheden van een 100% elektrische...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Remundo » 04/10/17, 10:14

Absoluut, mijn trekhaak is bij de productie van de auto door VW in de fabriek gemonteerd (trekhaakoptie rond de € 1000,-).

wat het mogelijk maakt om te slepen is het vermogen van de motor en de massa op de gemotoriseerde as. Op een in goede staat verkerende weg is de GTE een goede trekker. Op ruige wegen zal een 4X4 beter zijn.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Volkswagen Golf GTE85 MORE: Hybrid multifuel SYCOMOREEN




par Remundo » 08/10/17, 11:19

Retour op selecteerbare 5-10-15A-kabel met EVSE ingebouwd in type 2-aansluiting

Beeld

Het zal bijna een jaar geleden zijn dat Sycomoreen dit vertrouwelijke product heeft getest; uitgerust met een snoer van ongeveer 1 meter (lengte op aanvraag), heeft het de door VW geleverde kabels vervangen (die een omvangrijke EVSE in het midden van de kabel hebben, en vooral die alleen opladen met maximaal 6A). Dit snoer heeft de GTE85+ al ongeveer 1500 kWh geleverd voor ongeveer 10 km, zonder enig probleem, noch op het voertuig, noch op de elektrische installatie, noch uiteraard in het laadapparaat.

Mits je beschikt over een 16A stopcontact in goede staat (duidelijke aansluitingen in het stopcontact) en een kabelleiding bij voorkeur 2,5 mm² met aarddraad, het is een apparaat dat zich gedraagt ​​als een draagbare wallbox en dat goedkoper is.

Een GTE pack (of Audi A3 e-tron) laad je op in 2u20 in plaats van 3u45;
* elke oplaadbeurt bespaart ongeveer 45 km * 6L/100km * 1.39 €/L = 3.75 € van SP95-98,
* het verbruikt 8 kWh bij de socket, ongeveer 1 €
* 100 keer opladen per jaar (4000-4500 km elektrisch) levert een besparing van ongeveer € 275 op.

Ideaal voor mensen die in de stad of woon-werkverkeer reizen, met stopcontacten (thuis- of werkparkeerplaats).

Neem contact met mij op via PM voor meer informatie.
0 x
Beeld

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 252-gasten