Verbetering van de aerodynamica van een auto

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41




par laurent_caen » 24/07/06, 15:00

het verbruik in de stadscyclus van de Aygo-benzine wordt gegeven voor 5.5L (officiële waarden)

wat de aerodynamica betreft, heb ik het natuurlijk over de Scx omdat de waarde van de Cx geen enkel element van een antwoord biedt met betrekking tot de aerodynamica, aangezien deze geen rekening houdt met het frontale oppervlak van het voertuig; Ik heb ook gemerkt dat fabrikanten meer communiceren over de Cx, waardoor mensen geloven dat de aerodynamica voortdurend in ontwikkeling is; het is nogal kleinzielig van hun kant, want als de waarde van de Cx voortdurend verbetert (druppelvormen, sterk hellende voorruit...), blijft het frontoppervlak toenemen, wat de trend volledig omkeert als we de Scx van de nieuwe modellen vergelijken met die van tien jaar geleden. Hoe dan ook...

Ik ga off-topic gaan. Het spijt me, maar ik las net iets op internet dat me schokte :onheil: : de CO2-emissiedrempel om te profiteren van een belastingvermindering voor voertuigen die als schoon worden beschouwd (en daar wringt het schoentje) is verhoogd van 140g/km naar 200g/km!!! bijna 50% meer "schone" vervuiling!!!
dit geldt alleen voor LPG, CNG, elektrische voertuigen (nou ja, die zijn er toch niet) en hybrides
Laten we dus een voorbeeld nemen dat ons de totale absurditeit van deze wet zal laten zien:
de kleine aygo benzine 1l --> 109g/km --> geen belastingvermindering
de lexus rx 400h hybride --> 192g/km --> belastingvermindering van 2000€!!
wat een logica!!! proficiat aan de regering!!!
Ik weet het, ik zie er al een paar die het me zullen vertellen: de aygo is erg klein en niet te vergelijken met de grote lexus dus ik neem nu het voorbeeld van een gezinsauto
renault scénic 1.6l benzine --> ongeveer 170g/km en geen belastingvermindering, zoek de fout!!
waarom de heffingskorting niet gewoon geldt op basis van CO2-uitstoot!!!??? een LPG-voertuig dat 195 g CO2 weigert, zal kunnen profiteren van een belastingvermindering, terwijl een benzine- of dieselvoertuig, zelfs als het 100 g/km weigert, geen recht heeft!! Ik walg van zoveel imbeciliteit!!!
vooral omdat deze wet zal leiden tot totaal ongerijmde situaties met het uiterlijk van het energielabel (wat een goede zaak is), zie in plaats daarvan:
een koper gaat naar een dealer en wil de beroemde zogenaamde schone lexus kopen; hij heeft dan recht op de heffingskorting van de overheid terwijl op het energielabel op de auto de klasse staat aangegeven... E!!!!!!!!!!!!!! wat een logica!!! opnieuw gefeliciteerd!!!
het is triest...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/07/06, 19:01

laurent_caen schreef:het verbruik in de stadscyclus van de Aygo-benzine wordt gegeven voor 5.5L (officiële waarden)[...]
Daarom heb ik duidelijk gemaakt dat het een test was en geen gestandaardiseerde meting, vooral omdat het mij lijkt dat de normen zijn veranderd...
0 x
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41




par laurent_caen » 24/07/06, 19:10

ja, de normen zijn veranderd vanaf 1995 geloof ik
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 01/10/08, 18:29

:pijl: Ben benieuwd of deze aan de eisen voldoet:
Beeld
als het niet om het gewicht en de aerodynamica gaat, lijkt het heel correct.
Beeld
de onderkant is glad...
Beeld
Meer info op axonautomotive. com
.
Zullen we de AXON ooit op de wegen zien? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 02/10/08, 10:52

Crashteststandaarden bedoel je?

Omdat we het daar hadden over testnormen voor consumenten.

Voor de crashtest, met een koolstofstructuur, is het best haalbaar. Maar erg duur...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Mijnheer BOO
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/01/10, 10:36
Plaats: 93




par Mijnheer BOO » 02/01/10, 10:59

Hallo allemaal :D

Ter informatie: op de nieuwste AX's is er de katalysator en het koolstoffilter voor het recyclen van benzinedampen.
En vlakke plek onder de motorkap, je kunt er gemakkelijk veel randapparatuur aan toevoegen. We hebben er veel 1.6l in gedaan : Mrgreen:

Als het niet gaat om aerodynamica, speelt bodemvrijheid dan een rol?
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 02/01/10, 11:57

Macpherson schreef:hi to all,
a ja ik heb een kleine vraag, wat vind je van tdi hdi ..., zijn er anderen die de geur van deze motoren niet lekker vinden?


Hallo en welkom MacPherson,

Ik heb een onderwerp gemaakt over de geur van moderne diesels, directe injectie, turbo, gekatalyseerd,... om te proberen de aard van deze geur te identificeren.

https://www.econologie.com/forums/post153695.html

Wat het brandstofverbruik betreft, ben ik behoorlijk geboeid, met mijn R19 dubbele carburateur, als ik verhuis, of als ik af en toe de auto gebruik (in de stad), ga ik in de winter omhoog naar 8 of 9 liter per 100 km :schok:.
Bij normaal rijden (snelweg en weg, op de limiet rijden, maar niet supernerveus) zit ik rond de 6 liter.

Andre schreef:Hallo,
Dit is niet de opmerking die we maken in een koud land
Dieselverbruik varieert weinig met weg en stad (20% winter)
Op een auto-benzine in de winter rijdende stad is het bijna het dubbele op een motor 3,8 liter op de weg in de zomer daalt het tot 8,2 liter, in de stad in de winter overschrijdt 14 liter en toch verbindt het met de stroom (element verwarming die het motorblok verwarmt) gemakkelijker te starten en snellere verwarming voor de ramen.

Andre


Is het een algemene vaststelling dat diesels niet zo'n groot verschil hebben tussen weg- en stadsverbruik?
Ik ben geïnteresseerd, omdat ik een beetje moe ben om zoveel energie te zuigen om alleen het motorblok en de straat te verwarmen : Cry: .

Aanvullende vraag: heeft iemand feedback over 100% HVB montage op common rail diesel (met secundair brandstofcircuit). Ik vind info, maar in de praktijk zou ik graag de mening van een dagelijkse gebruiker willen hebben.
Ik zou graag iets willen weten over de conso's, betrouwbaarheid en serieuze vervuilingsmetingen (het totaal, zoals een ketel).
Macro loopt met een ZX-injectiepomp denk ik, 100% HVB?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/01/10, 14:17

Citro zei:

zelfs sommige GS hadden een zeer laag brandstofverbruik.


rond de 6,5 liter bij 130 op de lange snelweg. (1980) maar de productie van NOx was veel hoger dan wat we nu doen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 109 gasten