Verbetering van de aerodynamica van een auto

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41




par laurent_caen » 15/07/06, 01:11

wat je zegt is helemaal waar, de normen voor verontreinigende stoffen (CO, dieseldeeltjes, onverbrande koolwaterstoffen ...) leggen een overconsumptie van brandstof op (en dus een toename van de CO2-uitstoot)
Zo heeft de euro4-norm die dit jaar in werking is getreden, bepaalde motoren gedwongen te wijzigen, waardoor ze soms meer verbruikten
dat gezegd hebbende, zal een moderne motor nog steeds efficiënter zijn dan een 20 jaar oude motor, anders zouden we niet hetzelfde verbruik krijgen als voorheen met auto's die 2 keer zwaarder waren
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/07/06, 18:00

Natuurlijk zijn de algehele prestaties verbeterd, maar zoals u zei, verminderen de anti-vervuilingsnormen en de nieuwe comfort- en veiligheidsnormen deze.

Dus 20 jaar geleden verbruikte een redelijk lichte en goed ontworpen auto minder dan een zwaardere huidige auto vanwege het comfort en de veiligheidsuitrusting, maar vooral de normen voor verontreinigingsbeheersing, zoals de katalysator die tot een toename van het verbruik leidde! :onheil:
Mijn vader slaagde erin om met zijn Dsuper8 (een Citroën DS 90 carbu 5-versnellingsbak) naar 21L honderd te gaan met 5 km / u. Het was zeker mogelijk om het beter te doen met de DS "elektronische injectie" :D

Wat mij betreft ga ik proberen mijn katalysator te vervangen door een "pantonekatalysator", de kans is groot dat ik meer ga opruimen door minder te consumeren, toch? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/07/06, 15:07

Citro schreef:[..] Hierdoor kon Citroën destijds een record verbruik (3.8L diesel per 100Km) claimen. [...]
3,6 l!
Het had het Fiesta-record (3,8 l) verbroken, dat zelf de 205 (3,9 l) had onttroond.
Dit had ook aanleiding gegeven tot een "strijd" met postercampagnes ...

Voor Laurent, heb je dit onderwerp daar gelezen: https://www.econologie.com/forums/et-l-aerod ... t1738.html

waarin een forumHeeft eur dezelfde vragen als jij?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/07/06, 15:26

laurent_caen schreef:[..] nu is het mogelijk om er een moderne motor aan toe te voegen zonder de rest aan te raken, ik weet het niet zeker maar a priori ...
Daar zijn tenminste twee problemen mee: de niet-homologatie van het voertuig en de technische moeilijkheid, die alleen voor een individu te overtreffen is door een zeer goede klusser met "zware" uitrusting (put of brug, mechanische werkplaatsuitrusting als toren) of freesmachine, lasmachine, etc.)
Vervolgens komt de toenemende complexiteit en integratie van bewakings- en besturingselektronica in voertuigen van de afgelopen 15 jaar of zo.

Mijn eerste auto (Kadett "B"), 18 jaar oud toen ik hem kocht, kon met een paar aanpassingen (fabricage van aangepaste motorsteunen) een Corsa-motor krijgen die zijn afstammeling was, maar toch vergelijkbaar bleef (motor met vrij eenvoudige koolhydraten).

Ik twijfel sterk aan de mogelijkheid om bijvoorbeeld een kleine HDi 206 in een AX te installeren ...
0 x
Macpherson
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/07/06, 20:50
Plaats: CALVADOS 14




par Macpherson » 17/07/06, 20:01

hi to all,

Ik denk dat het interessant is om de oorzaak van een iets hoger verbruik te verdedigen. Laat me het uitleggen, rustig rijden is goed, het is ontspannend, het vermoeit de auto niet.
Zo min mogelijk verbruiken maakt me bang als je je dat voorstelt bij een alledaagse auto. Bij onder regime gebruikt men de motor met een in brandstof verzadigd mengsel (zonder lucht) van waaruit een onvolledige verbranding leidt tot het afstoten van te veel C0 en niet genoeg co2, zonder de onverbrande koolwaterstofdeeltjes te tellen.
Hoe dan ook, ik ga geen 20-pagina-spreekbeurt voor je maken, ik verdedig gewoon het feit van:
> loop met het optimale toerental van uw motor, u zult hem minder schade berokkenen, niet noodzakelijk + verbruiken en "beter" vervuilen.
en ... gebruik de fiets! : Mrgreen:

Ik las het idee van een lid over het verbeteren van de Cx van zijn sax, ik ben dol op het idee!

a ja ik heb een kleine vraag, wat vind je van tdi hdi ..., zijn er anderen die de geur van deze motoren niet lekker vinden?

zie je snel
(een nieuw item van 14)
0 x
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41




par laurent_caen » 19/07/06, 20:49

om eerlijk te zijn dacht ik eerder aan de kleine benzinemotor met directe injectie van C1, 107 en aygo
4.6l in standaardverbruik voor deze auto's, dus hoeveel in een lichtere en meer aerodynamische Axe ?!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/07/06, 11:08

laurent_caen schreef:om eerlijk te zijn dacht ik eerder aan de kleine benzinemotor met directe injectie van C1, 107 en aygo
4.6l in standaardverbruik voor deze auto's, dus hoeveel in een lichtere en meer aerodynamische Axe ?!
Er zit geen (nog niet?) Direct ingespoten benzinemotor in de 3 verrekijkers en bovendien weet ik niet zeker of de AX echt aerodynamischer is. Voor het gewicht is er geen foto, dat is zeker ... : Wink:

Anders zou het nodig zijn om de cijfers van de AX op dat moment te vinden, maar ik denk dat de "tien" versies of die met de 1124 cc injectiemotoren beter in het verbruik moeten worden geplaatst (maar de meetmethoden zijn sindsdien ook veranderd) .
0 x
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41




par laurent_caen » 20/07/06, 16:17

als de kleine 1l-benzine van Toyota-oorsprong goed is voorzien van directe injectie, bevestig ik u dit
qua aerodynamica:
Bijl: Scx = 0.57
C1: Scx = 0.633
dit komt door het veel grotere frontale oppervlak van de C1
(breedte van 1.63 m en hoogte van 1.47 m tegen respectievelijk 1.56 m en 1.35 m voor de bijl)
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/07/06, 17:21

laurent_caen schreef:als de kleine 1l-benzine van Toyota-oorsprong goed is voorzien van directe injectie, bevestig ik u dit
Alsjeblieft ? Ik heb het nergens genoemd, terwijl de fabrikanten over het algemeen eerder geneigd zijn om het naar voren te brengen.
Zou je een link hebben
Het zou de kleinste motor zijn die met deze technologie is uitgerust.

laurent_caen schreef:qua aerodynamica:
Bijl: Scx = 0.57
C1: Scx = 0.633
dit komt door het veel grotere frontale oppervlak van de C1
(breedte van 1.63 m en hoogte van 1.47 m tegen respectievelijk 1.56 m en 1.35 m voor de bijl)
Ik dacht inderdaad dat je het alleen over de Cx had, die op de nieuwe modellen beter of op zijn minst equivalent moet zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/07/06, 18:33

Houthakker schreef:[...] Anders zou het nodig zijn om de cijfers van de AX op dat moment te vinden, maar ik denk dat de versies "Ten" of die met de motoren 1124 cm3 met injectie beter in conso moeten worden geplaatst (maar de meetmethoden zijn sindsdien ook veranderd).
Ik vond verbruikscijfers van 1997 voor een AX 1,0i (954 cm3) en door vergelijking (krantencijfers) zien we dat het verbruik in 2005 beter is, zelfs met het extra gewicht.
AX in 1997: 7,2 l / 100 (stadstest)
Aygo in 2005: 6,8 l / 100 (stadstest)

Moet zien met consumentenwegen of gestandaardiseerd ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten