Verbeterde ontsteking

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 20/09/05, 14:25

Ik bied je een verbetering aan die ik twee keer op motorfietsen heb getest. De ontstekingskabels (HT) evenals de onderdrukkers of zelfs de bougies zijn vaak elektrisch resistent om de stroom en dus de parasieten te verminderen. Ik ontdekte dat door de weerstandsdraden te vervangen door met siliconen geïsoleerde HV-draden met een koperen kern en de ontstoringsdraden (2 of 2 kohm) door strakke koperen doppen, ik het verbruik met ongeveer 3% verminderde. Ik deed het op een Gilera 10 mono uit 500 (daar was het meer omdat de Bosch-interferentieonderdrukker 1994 Mohm was!) en op een BMW F1 mono uit 650 (dubbele ontsteking).
Er is ook de mogelijkheid om de HT-draden te omhullen met een metalen omvlechting om een ​​afscherming en een HT-condensator te creëren die ook de ontsteking verbetert. Dit is het US:Nology-proces. Ik heb deze draden in het lab geprobeerd in frequentie etc. dit zijn alleen afgeschermde draden, dus met een kleine capaciteit tussen HV en aarde... De omvlechting moet verplicht aan één uiteinde worden geaard, anders bestaat er gevaar voor inductie en elektrische schokken!
Een vriend testte Nology-draden op 2 motorfietsen (996 Ducati en 125 cross) met een winst in flexibiliteit.
NGK-vermogenscurve ter ondersteuning is van mening dat er niets te winnen valt bij het verwijderen van resistente onderdrukkers, ik ben het niet eens met hen voor consumptie.
Wordt vervolgd Ik zal een 900 Triumph uit 1994 passen waarvan de originele ontsteking mij wat krap lijkt...
Michel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/09/05, 14:34

In hetzelfde genre is er de vonkbrug ... een zelfgemaakte "condensator" (2 platen dicht bij elkaar) in serie geplaatst op de ontstekingsdraad (misschien is het de condensator waar je het over hebt?) die de elektronen door "lucht" laat gaan wat hun eigendom zou veranderen ... Blijkbaar verbetert het het ontstekingsvermogen van de vonk.

Ik denk dat het in competitie wordt gebruikt, maar weet het niet zeker...
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 20/09/05, 15:19

Op mijn R21 denk ik dat ik mijn verbruik met ongeveer 0,4 l/100 km (7,6 l in plaats van 8 l/100 km) heb verminderd door het gebruik van NGK-bougies en Beru-siliconen bougiekabels...

De NGK's zijn ingesteld op 5000 Ohm, het lijkt mij dat andere merken, vooral de goedkope dingen, gemakkelijk 25000 Ohm kunnen doen ....

Met de extra béru kabels heb ik de indruk dat de motor meer lineair is qua vermogen.

Goed om te genieten dat met bijna 200 km mijn originele bougiekabels een beetje dood waren;) het kon alleen maar goed zijn;)

Op mijn 125cc heb ik zojuist een iridiumbougie met fijne punt van NGK geplaatst... Ik heb meer vermogen gewonnen in vergelijking met mijn originele bougie die tijdens het inrijden vuil werd, nu vergeleken met een originele nieuwe bougie, ik denk niet dat ik zou enig verschil hebben gehad... het enige is dat de bougie met fijne punt zichzelf gemakkelijker reinigt, dus ik behoud altijd topprestaties;)
Ik heb niets gewonnen aan het verbruik van mijn 125cc... Maar hoe dan ook, hij rijdt aan/uit, dus dat is normaal... Ik zou graag de ontstekingskabel van mijn 125cc willen vervangen, maar het moet prutsen dan bof...

SixK
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/09/05, 18:43

Hallo,
Elektronische ontsteking of ontsteking met hoge energie.
Wat u moet weten: weerstandsdraden of weerstanden in bougies
zijn er alleen om te voorkomen dat de metalen bougiekabel zich gedraagt ​​als een antenne en een breedspectrumgolf uitstraalt in radio's, dit was het principe van de eerste radio's. Deze weerstand met betrekking tot hoogspanning en milliampère is zeer verwaarloosbaar,
Als we het over bougiekabels hebben, is het vooral de isolatie van de draden die een probleem vormen en de lekken.
Op ontstekingsdraden van vliegtuigen zijn de draden gemaakt van siliconen, de binnendraad is spiraalvormig als een veer en de draad is afgeschermd (afscherming) kopervlechtwerk, de bougies zijn ook allemaal van metaal, het porselein zit erin.
Bij het aanpassen van een systeem op een vliegtuig om het te vervangen door een hoge energie (illegaal behalve experimentele constructie) is het noodzakelijk om de bedrading en de bougies te veranderen omdat het deze hoge spanning van 30000 volt en meer niet ondersteunt. behalve tijdens de vlucht op grote hoogte vereist het gebrek aan lucht (wat een isolator is) speciale kaarsen op de vliegtuigen zonder welke de vonken in de vaten van de kaarsen springen...
Waarom de hoogenergetische ontsteking een besparing mogelijk maakt, het maakt het mogelijk om lange vonken van 1 mm en meer te maken, een trein van hetere vonken
hierdoor is het mogelijk om een ​​armer mengsel aan te steken zonder dat er iets aan ontbreekt.
Dit verlaagt de verbrandingssnelheid, dus de vervroeging,
om de efficiëntie van een motor te verhogen, is het belangrijk om de verbrandingssnelheid te verhogen, zonder enige ontploffing, het is geen explosief.
Voor de klusser, die geen wetenschapper is, is dit te zien wanneer je de ontstekingsvervroeging kunt verminderen zonder vermogen te verliezen, dit betekent dat de verbrandingssnelheid is toegenomen. De turbulentiegenerator werkt ook op de verbrandingssnelheid.
Momenteel is het relatief eenvoudig om een ​​oude platina schroefmotor uit te rusten met dit systeem, ik heb het op verschillende 8 liter V6,6 boten geïnstalleerd
Het verschil is het flagrante vermogen, we hebben het niet over besparingen op dergelijke boten, het drinkt bijna niet.
Om zeer hoge spanning te gebruiken kun je de verdeler niet meer gebruiken, de isolatie is niet meer voldoende, je moet een montage maken met meerdere spoelen
die twee cilinders tegelijkertijd voedt, één in compressie, de andere in uitlaat, of één spoel per cilinder, met een zeer korte draad die verliezen door lekkage vermijdt.
Vaak snijdt de oude koolstofdraad binnenin, maar het is de isolatie die het probleem is.
Andre
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 21/09/05, 09:58

Deze resistente elementen (draden enz.) zijn er inderdaad om de stroom en de uitgezonden golf te verminderen, dus de parasieten. Voor de afscherming (zoals vliegtuig- en Nology-draden) is er (gelukkig) geen laars tussen deze en de HV omdat deze equivalente condensator parallel staat met de bougie. Het lijkt erop dat deze condensator de duur van de vonk verbetert (LC oscillerend circuit bobine condo aan de secundaire ...?) maar ik heb het nog niet gemeten op een motor.
Ik heb blijkbaar ook een montage gezien (VS) met een echte HT-condensator gemonteerd aan de bougie.
Voor pre-vonkbruggen in serie, in feite bestaat dit al in de oude koppen van Delco (de distributeur), het verhoogt de spanningsstijging tot het moment van uitval, op voorwaarde dat de isolatoren het vasthouden...
Ik realiseerde ook voor een oude (1970) Mercedes 280SEL 3,5l (V8 200CV) Bosch elektronische injectie en ontsteking een hoogenergetische condensatorontlading elektronische ontsteking (40kV max en 120mJ tot 6500 tpm) waardoor hij perfect werkte op gas (LPG, omdat gas een isolator is in vergelijking met lucht plus benzine) en een lager verbruik (test gedurende een jaar en ongeveer 30 km) met ongeveer 000 tot 5% maar bovenal haalde de motor het maximale toerental zelfs door de speling op de elektroden te vergroten in tegenstelling tot de oorsprong waar het moest worden verkleind voor een min of meer correcte werking...
Terloops veel tijd besteed aan de ontwikkeling ervan (power MOSFET-transistors, 80 VA-transformator, regelcircuit, etc. om de 1,5 microF condo op te laden in 1,5 ms bij 400V). De vergaderingen of kits van de handel in Frankrijk waren verre van deze uitvoeringen.
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 21/09/05, 18:06

Hallo !
hoeveel kost deze ontsteking je, michelm?
iridium bougievraag, motormagazine of motorjournaal deed een vergelijkende test met de originele bougies: de resultaten zijn niet verschrikkelijk, bijna allemaal
motorfietsen uitgerust met iridium hebben een verbruikstoename voor niet veel meer op de vermogenscurve, maar iridium bougies gaan langer mee (gezien de prijs...)!
@ + en veel geluk!
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 21/09/05, 23:14

Wat me het meest kostte was de transformator (80VA 6/220 V ringkern) 22 euro, de waterdichte aluminium doos 22 euro, en na de 1,5 microF 400 tot 500 V condo 2,5 euro minimaal , de rest is te verwaarlozen (2 MOSFET's voor 1,6 euro maximaal) enz. Dus het apparaat ongeveer 60 euro en veel tijd voor ontwikkeling, testen, verbrande of ongeschikte componenten!
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 28/09/05, 17:57

HALLO !
heb je een schema van je systeem?
voor het activeren van de vonk, hergebruikt u de platina schroeven (als die er zijn)?
of heb je een hall-effect sensor?
@ + en veel geluk!
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 29/09/05, 07:06

Ja, natuurlijk, ik heb mijn diagram dat niet definitief is naarmate de technologie evolueert, en je moet je aanpassen aan de kenmerken van de motor (aantal spoelen, maximale snelheid, enz.). Maar ik bewaar het! Ik gebruik platina schroeven of andere systemen, het is alleen een kwestie van het ingangssignaal vormgeven, maar ik kom niet toe aan de variabele vervroeging die specifiek is voor elke motor. Ik ben nominaal vermogen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 251-gasten