Verbetering Rendement / verbranding Motoren Explosie

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
brenamanf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 03/05/13, 11:36




par brenamanf » 11/05/13, 15:02

Het artikel begint een beetje gedateerd?

De prestaties van de cel zijn verbeterd, bovendien maakt de cel die ik hierboven heb gekoppeld gebruik bij hogere temperaturen mogelijk, waardoor de uitlaatgassen kunnen worden benut.

Maar ik sta open voor elke andere oplossing om deze energie terug te winnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/05/13, 17:10

het eenvoudigste wat u voor de dynamo kunt doen, is hem de opdracht geven deze als prioriteit te activeren in de vertragingsfase waarin de motorrem nuttig is: dus wanneer de mechanische en vrije energie, want als de dynamo deze niet opneemt, zal dit niet het geval zijn nodig om te remmen

het is een beetje de hybride van de arme man: in plaats van een grote batterij en een echte elektromotor te hebben, doen we gewoon wat we kunnen met een kleine batterij

Peter module? het kost een fortuin om niet veel te produceren... en pas op dat het bij de minste oververhitting kapot gaat
0 x
brenamanf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 03/05/13, 11:36




par brenamanf » 11/05/13, 19:48

Wat het starten tijdens het vertragen betreft, is het mogelijk dankzij a mijn Arduino begonnen.
    Het regelt al de ontsteking, het motortoerental, de piëzogenerator, de uitlaatgastemperatuur, de voertuigsnelheid, het batterijniveau en de gecodeerde startonderbreker.


Hoe een vertraging detecteren? :schok:

Voor de oververhitting van de Peltier-cel werkt de gekozen cel tot 350°.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/05/13, 20:33

het is geen kwestie van detecteren: het is eerder een kwestie van gehoorzamen aan de bevelen van de chauffeur

één mogelijkheid: de slag van het gaspedaal verlengen

Dankzij de eerste cm beweging van het gaspedaal kan de bestuurder bepalen of hij wil vertragen of niet

wanneer u uw voet volledig optilt, of wanneer u remt, werkt de dynamo op volle kracht

wanneer u het gaspedaal tot de eerste stand intrapt, betekent dit dat u niet wilt vertragen, dus wordt de dynamo uitgeschakeld

als je meer drukt, versnelt het echt

de dynamo werkt alleen als het gaspedaal helemaal is ingetrapt tenzij dat niet genoeg is...uiteraard alleen op de hoofdweg als je niet vaak je voet optilt, en 's nachts met de koplampen zul je de dynamo vaker moeten laten draaien

maar ik denk dat in de stad de vertragingsfase, waarin je je voet helemaal loslaat, voldoende zou moeten zijn om de batterij altijd vol te houden
0 x
brenamanf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 03/05/13, 11:36




par brenamanf » 11/05/13, 20:33

Ik dacht aan toelating tot een absorptie koelkast met de beschikbare calorieën in het koelcircuit.
0 x
mop44
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 22/02/10, 14:19
Plaats: rendier

Hallo en sorry




par mop44 » 18/06/13, 15:54

Ik heb net je project gelezen en ik heb hetzelfde,
door uw project te lezen kan ik u vertellen dat een partij die u voorstelt de opbrengst niet optimaliseert en een andere partij deze zelfs kan laten dalen!
zoals rijden op ethanol: ecologisch ja, maar niet goed voor de motorprestaties aangezien de calorische waarde van ethanol veel lager is dan die van benzine!
na verbetering is de koeling ook slecht, aangezien een zeer groot deel van het prestatieverlies juist het warmteverlies van de motor is. Om een ​​voorbeeld te geven: de racewagen die hoofdzakelijk op de prestaties inspeelt, laat zijn motor tussen de 110 en 150 graden draaien.
voor jouw idee om de dynamo te vervangen door thermo-elektrische generatoren, het idee is goed aangezien BMW dat al heeft gedaan op de 530, ze hebben 2% bespaard op het verbruik
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/06/13, 16:19

het koelen van de inlaatlucht is een manier om de prestaties te verbeteren, op voorwaarde dat je de andere motorparameters wijzigt om er volledig voordeel uit te halen: in het genre van het verhogen van de compressieverhouding... of eenvoudiger gezegd het vergroten van de voortgang bij de ontsteking

maar de absorptiekoeling zal te zwaar zijn, gezien de vrij enorme stroom aan te koelen inlaatlucht

het is veel interessanter om de inlaatlucht te koelen na een eerste deel van de compressie: maar het is al uitgevonden! het heet turbo-intercooler!

een enkele turbo verhoogt het vermogen, maar verhoogt de efficiëntie niet

een turbo-intercooler verhoogt zowel het vermogen als de efficiëntie

en het wordt mogelijk om de relaxatie uit te breiden met nog een turbine in de uitlaat, en deze extra relaxatie levert een zeer interessante totale prestatie op

gezien het hoge toerental is het handig om deze turbine alleen voor elektriciteit te gebruiken... een mechanische overbrenging zou te ingewikkeld zijn

dit soort dingen bestaat al voor grote motoren en we naderen een efficiëntie van 50%, en dat verdubbelt bijna het vermogen van een motor met dezelfde cilinderinhoud ... dus je zou een motor nodig hebben die half zo groot is

eindelijk is het niet langer doe-het-zelf, het is het echte ontwerp van een motor van de toekomst

Helaas, als je het intellectuele niveau van de Franse autoreclame ziet, heb ik niet veel hoop dat dit soort oplossing zal komen
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2

Re: Hallo en sorry




par BobFuck » 18/06/13, 22:44

mope44 schreef:zoals rijden op ethanol: ecologisch ja, maar niet goed voor de motorprestaties


Ethanol is een ecologische ramp.

Anders hou ik van het idee van de elektrische turbo.

http://www.aeristech.co.uk/technology-- ... es-it-work
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15994
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 19/06/13, 22:11

De technische discussies over het polijsten van de ondermotor, boosterpomp en ander lager verbruik gaan over dit onderwerp:
https://www.econologie.com/forums/polissage- ... 12590.html
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 19/06/13, 22:33

Het lijkt mij ook dat een langzaam lopende motor betere prestaties zal hebben dan een snel lopende motor, hoewel dit in de praktijk niet lijkt te worden geverifieerd ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten