Radiale turbine aan aseinde

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 31/08/06, 23:07

waarom is bij de luchtinlaat het gasvolume dat beschikbaar is bij de uitlaat veel groter, toch?
Ik begreep niet helemaal wat je bedoelde.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 01/09/06, 11:32

wat ik zeg is alleen voor benzinemotoren en licht rijden.
Ik betwijfel het voordeel van turbo's omdat ze worden gebruikt bij ecorijden. Het inlaatgaspedaal induwen en vervolgens afremmen met de gasklep, lijkt mij een beetje nutteloos.
de inlaatdepressie is groter bij lage motorbelasting. zodat we deze verspilde energie kunnen terugwinnen als we licht rijden.
in de uitlaat is het tegenovergestelde. we hebben energie als we het gaspedaal goed intrappen. Oké, er kan meer zijn, vooral als je goed kunt crushen, maar over het algemeen rijden we cool...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 01/09/06, 23:15

OK ik begrijp het.
In feite is een deel van het belang van de turbo economisch:
In veel landen worden motoren belast op basis van hun cilinderinhoud: lang leve Frankrijk, dat het daadwerkelijke gebruik van het voertuig daadwerkelijk belast via de brandstofprijs (5 tot 10 cent duurder per liter dan in België)
een motor met grote cilinderinhoud en zijn accessoires is zwaarder en omvangrijker en ook duurder dan een kleinere (in feite is de hele auto duurder)
een turbo is ruimtebesparend
we hebben vooral kracht nodig vanaf 100 km / u om weerstand tegen vooruitgang te bestrijden
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 01/09/06, 23:30

Ik kom terug op het economische belang van een turbo:

Belgische prijs (ongeveer):

jaarlijkse wegenbelasting op een 2 liter diesel (turbo of niet): ongeveer 400 euro

op een 3 liter: ruim het dubbele, zozeer zelfs dat de meeste oude tweedehands diesels boven de 2,5 liter worden geëxporteerd omdat mensen die ze willen kopen (dame, een Volvo 740 van 200.000 km voor 3000 euro is geweldig, comfortabel en nog steeds goed voor nog eens 200.000 km) kunnen de belasting niet betalen.

bij een turbo heb je de pk's, niet de belasting (alleen de iets duurdere RC-verzekering)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 02/09/06, 22:07

In het geval van diesel begrijp ik dat het een beetje anders is, er zijn andere factoren van invloed, zoals de moeilijkheid om veel vermogen uit een kleine motor te halen.
mijn verhaal over depressie is ook niet van toepassing op deze motoren, aangezien die er nauwelijks zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 17/09/06, 00:31

Ik heb op internet gevonden dat een turbo tot 25% van de energie uit de uitlaatgassen terugwint. voor een motor met een rendement van 35% en 10% verlies in de wanden van de cilinderkoppen en cilinders, is dat 14% van de initiële energie, meer dan nodig is om een ​​dynamo aan te drijven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 13/01/07, 20:21

In feite kunnen we ons echt de vraag stellen of de turbo interessant is voor personenauto's met benzinemotor.
Als we de turbo verwijderen, kunnen we de compressieverhouding verhogen, wat resulteert in een verbeterde efficiëntie en een betere koppelcurve bij lage toerentallen (<3000 tpm)
Bovendien wordt, zolang u in deellast rijdt, dat wil zeggen 99% van de tijd, de turbodruk opgeheven door het gaspedaal!! :schok: en de turbo bespaart helemaal niets.
Het is daarom noodzakelijkerwijs interessanter om uitlaatenergie te gebruiken om een ​​dynamo te laten draaien. Het valt nog te bezien welke energie daar beschikbaar is voor huidig ​​gebruik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/01/07, 22:09

Nou, ik volg je niet als je zegt dat we 99% van de tijd met verminderde belasting doorbrengen, tenzij je voortdurend in de file staat in de grote steden : Cry: In dat geval heb ik met heel mijn hart medelijden met je.
persoonlijk ben ik 3/4 van de tijd op de snelwegen.

een turbo vergroot de cilinderinhoud kunstmatig, wat voordelen heeft: belasting, voertuiggewicht en inderdaad:

in de stad heb je een kleine motor, behoorlijk zuinig
onderweg: je hebt de paarden die nodig zijn om te vechten tegen de weerstand tegen vooruitgang.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/01/07, 03:06

Dag

een turbo vergroot de cilinderinhoud kunstmatig, wat voordelen heeft: belasting, voertuiggewicht en eigenlijk

Ik denk niet dat bij een benzinemotor een turbo de prestaties verbetert. Het maakt het mogelijk om de motor op hoge snelheid te voeden wanneer deze niet langer kan ademen en het vermogen van een kleine cilinderinhoud te vergroten, maar dit gaat ten koste van slijtage en verbruik.
Belastingheffing op basis van de cilinderinhoud is niet een algemene regel die door alle landen wordt aangenomen; in Amerika is het tenminste het gewicht van het voertuig dat de belastingheffing bepaalt. Zolang ik deze wet zal afschaffen en vervangen door een belasting op basis van het verbruik per 100 km of puur motorvermogen, zie ik niet in waarom we een auto met een 3-liter motor die minder verbruikt dan een 1,6 liter-beperking zouden moeten bestraffen. op zoek naar de beste prestaties, waardoor ze gedwongen worden in een smal kader te werken.
Er is een machtsevenwicht in een auto. Niet krachtig genoeg, de motor wordt intensief gebruikt, het verbruik is hoog en hij slijt snel, hij is interessant voor gebruik in de stad.
Een te krachtige motor wordt nooit gebruikt bij maximaal 1600 tpm bij 100 km/u wordt zuiniger op de snelweg dan de kleine motor, heeft een lange levensduur en weinig onderhoud (sommige verversen nooit de olie tijdens de levensduur van het voertuig) hoog koppel motor weinig gebruik van versnellingen, aan de andere kant in de stad wordt de motor vuil, en hebzuchtiger dan de kleine motor...
De turbo is interessant op een dieselmotor, hij is zuiniger dan zonder turbo als het voertuig op dezelfde manier wordt gebruikt als een atmosferisch exemplaar.
Bij een benzinemotor heeft de turbo alleen zijn plaats om de acceleratie bij hoge toerentallen en sportief rijden te vergroten, persoonlijk denk ik dat als de motor niet krachtig genoeg is, het beter is om een ​​grotere te nemen.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten