U vervuilt niet met uw olie?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76




par geotrouvetout » 04/07/08, 15:56

Christine schreef:De dood is slechts een stap in het levensproces, er is niets "duister" aan. Integendeel ...


Ja misschien, maar de dood is allemaal hetzelfde, een gebrek aan weten hoe te leven : Cheesy:

Geo;).
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 05/07/08, 12:04

Bonjour à tous,
TE STERK...
Vanmorgen had ik een praatje met een leuke journalist uit Brussel ... met pensioen ...
En toen hij hoorde dat ik 50% restaurantolie in mijn tank had, was zijn ongecompliceerde reactie ...
En ... het vervuilt niet ????
Dus, zoals Troetelbeertjes zo goed zegt, het is een kwestie van onwetendheid. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 05/07/08, 15:49

Ik woonde onlangs een conferentie bij die werd gegeven door het hoofd van het stookolie-experiment bij CDA La Rochelle. De afgelopen twee jaar hebben ze zich tevreden gesteld met een tiental vrachtwagens zonder aanpassingen op 2% "verse" koolzaadolie. Voor "de voortzetting" begonnen ze de olie van de restaurants van de stad te verzamelen, dat mag gezien het toerisme niet ontbreken ...
http://www.civitas-initiative.net/measure_sheet.phtml?lan=fr&id=317

Ze hebben voor / na een vervuilingsanalyse gemaakt. Een IFP-studie (?) Toont aan dat de verbranding van olie schadelijker is dan die van diesel, wat zou kunnen verklaren waarom deze brandstof niet is toegestaan ​​in het openbaar vervoer, maar het grootste transportbudget in de stad ...

Na een of twee jaar experimenteren is het vonnis definitief: "schoongemaakte" motoren (gevonden bij ontmanteling), betere verbranding, minder vervuilende stoffen.

Op de onschuldige vraag: "Wie heeft deze IFP-studie gefinancierd", grote glimlach: Total & co natuurlijk. : Mrgreen:

De meest zichtbare deeltjes (zwarte rook) zijn niet per se de gevaarlijkste, omdat ze door de neus filteren. De tragedie is dat de fabrikanten, om diesel / stookolie "sociaal aanvaardbaar" te maken, zich hebben ingespannen om deeltjes steeds fijner te maken, dicht bij asbest ... :onheil:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 05/07/08, 16:08

Op de onschuldige vraag: "Wie heeft deze IFP-studie gefinancierd", grote glimlach: Total & co natuurlijk.

Ja Crispus, dat verbaast me niet ...
Het is vaak interessant om te weten wie het onderzoek heeft gedaan of gefinancierd.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/07/08, 17:10

Dag

Zijn het niet dezelfde mensen die de studie over houtverwarming hebben gedaan?
als we op brandhout dezelfde belasting betalen als op stookolie, is het schoon geworden.
Een beetje zoals belaste sigaretten en gesmokkelde Mowack-sigaretten, zijn de belaste sigaretten blijkbaar beter voor je gezondheid :?

Andre
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 07/07/08, 02:11

Is dit de gelegenheid voor een informatieavond met videoprojectie en / of debat enz.? :)

Vraag: wat is het verschil in uitstoot tussen olie en diesel?
Wat maakt het rook?
Omdat ik onlangs, op een kat, "aangevallen" werd omdat ik zei dat ik op een 2-takt scooter reed => olie => gif van brandende olie: /

Dankjewel.
dromer
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/07/08, 06:47

dromer schreef:Omdat ik onlangs, op een kat, "aangevallen" werd omdat ik zei dat ik op een 2-takt scooter reed => olie => gif van brandende olie: /

Dankjewel.
dromer

Voorlopig is de enige kritiek op de verbranding van plantaardige olie de productie van acroleïne (irriterend en / of kankerverwekkend product)
Maar ik heb geen kennis van serieuze studies over dit onderwerp.
Het verbranden van hout in uw kachel produceert ook kankerverwekkende stoffen :?
Is uw tweetaktscooter opnieuw benaderd?
Het is geen plantaardige olie die je verbrandt, het is olie gemaakt van petroleum ... het is anders.
Bovendien moet er zeker ‘biologische’ tweetaktolie bestaan.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/07/08, 10:30

mijn mijn mijn ....

de onderste motorolie zit vol verbrandingsroet (vooral diesel) en microdeeltjes van "gescheurd" metaal door wrijving: ja het is extreem minimaal.

men kan een mediahype vermoeden om niet gratis te rijden. goede afvoer het verstopt de filters in de winter, het moet worden gefilterd.

Ik moedig me aan om andere oplossingen te vinden, gnark gnark ...

er zit geen zwavel in de HBV, goed de diesel beginnen ze een nieuwe achter te laten "zonder zwavel maar met chocolade".

alle CO2 die wordt geproduceerd bij de verbranding van plantaardige olie "keert" (gedeeltelijk) terug naar de toekomstige plant die het tijdens de groei zal opnemen: daarom is het hernieuwbaar, niet fossiel en dus niet belastbaar.

we zullen het niet hebben over ecologisch bewijs (transport, raffinage, oorlogen).

Bovendien produceert verbranding deeltjes die 100 tot 1000 keer groter zijn en dus kankerverwekkend.

"de verbranding van een plantaardige olie is altijd minder gevaarlijk dan die van een minerale olie (petroleum)" ... eh, ik denk niet dat je uit de straat hoeft te komen om te begrijpen dat het instinctief is.

de longen hebben moeite met evacueren tussen 1 en 5 µm. Ik denk dat ik hierboven een boek heb en de informatie moet op het net staan.
onder + einde Ik geloof dat het rechtstreeks in het bloed gaat ... met een filter moet het niet in te ademen zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 07/07/08, 15:10

Dag
in hetzelfde genre produceert de verbranding van ethanol in motoren een aanzienlijke hoeveelheid aldehyde en wordt erkend als kankerverwekkend ...
maar E85 "het is biologisch" : Cheesy:
bewerken voor 2t: Castorolie (1% castor met 1% synthetisch) is er niet beter, karting gebruikt alleen dat (zie bijvoorbeeld castrol A747)!
controleer de compatibiliteit met de synthetische stof voor de afzonderlijke smering
Bon moed
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 08/07/08, 02:20

Uiteindelijk is het zo: zolang we verbranden, komen er giftige stoffen vrij.
Een beetje zoals het verschil tussen joint / verdamper (lol)

Biologische 2T olie, ik kan er altijd naar zoeken maar ik betwijfel .... tenzij je een adres hebt?

Dankjewel.
dromer
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten