Trigeneratie met frituurolie

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 23/11/13, 16:53

Oké, maar in een hete motor is het water dat uit de radiator terugkeert niet koud, met de terugkeer uit de tank is het anders.

Dus ik denk dat het beter is als de thermostaat bij de ingang (onderaan) staat, zoals bij veel automotoren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/11/13, 21:29

fidele bever schreef:Wat betreft het risico op corrosie, geef ik aan dat zowel mijn tanks als de wisselaars in gegolfde buizen met hun bevestiging volledig in roestvrij staal zijn (oude melktanks, dan champagnetanks!)

Blijkbaar riskeren uw roestvrijstalen tanks niet veel, aan de andere kant het aluminium van de cilinderkop ....

Een paar decennia geleden circuleerde ik (voor 2 jaar?) Met een 4L met kraanwater als koelvloeistof (ik was aan het tanken in plaats van de lekkende waterpomp te vervangen .. .: Mrgreen: ) ..... de waterdoorgangen in de cilinderkop werden opgeblazen op bepaalde plaatsen van enkele mm .... Toen ik ontmantelde (voor iets anders) was er een plaats (calorstat zijde?) die zou gaan doorboren naar buiten.

Daarnaast worden de aansluitingen met de motor en de ketel gemaakt van flexibele slang type slang met een binnendiameter van 1 ".
Ik heb deze buis nog niet gekocht, dus als je een soort buis hebt die je tegen een redelijke prijs aan mij kunt voorstellen, ben ik geïnteresseerd.


Herstel van een verwoeste scheepswerf. Je hebt zelfs de juiste elleboog om op de juiste plaats te zetten. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/11/13, 21:34

dede2002 schreef:Oké, maar in een hete motor is het water dat uit de radiator terugkeert niet koud, met de terugkeer uit de tank is het anders.

Dus ik denk dat het beter is als de thermostaat bij de ingang staat (Onder), zoals veel automotoren.


AMHA het algemene geval, het is boven op de wateruitlaat van de cilinderkop.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/11/13, 03:33

het maakt niet uit waar de thermostaat is geplaatst, het water in de tank keert terug naar de motor waar het nodig is om te mengen met het water dat in een gesloten circuit in de motor loopt

zolang de retour van de tank koud is, beweegt de thermostaat naar een positie waarbij de stroming in de tank lager is dan de stroming in de motor ... alleen wanneer de retour van de tank heet genoeg is dat de thermostaat alle stroom in de tank moet sturen en niets meer in een gesloten circuit
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 24/11/13, 08:25

Flytox schreef:
dede2002 schreef:Oké, maar in een hete motor is het water dat uit de radiator terugkeert niet koud, met de terugkeer uit de tank is het anders.

Dus ik denk dat het beter is als de thermostaat bij de ingang staat (Onder), zoals veel automotoren.


AMHA het algemene geval, het is boven op de wateruitlaat van de cilinderkop.


Op BMW- en VW-motoren is het bijvoorbeeld als input (onder) geplaatst voor 40- of 50-jaren.

Het gedraagt ​​zich als een mixer, het expandeerbare element wordt verwarmd door de interne lus en onmiddellijk in contact met het water dat binnenkomt.

Bij het verlaten van het koude water moet rond de motor gaan voordat het de thermostaat bereikt, die voor een korte tijd blijft openen.

Het zou leuk zijn om gedetailleerde foto's te hebben om te zien waar het is geplaatst.

Er zijn externe thermostaten, bevestigd op drie slangen, de derde is de lus bij de uitgang van de cilinderkop. Het is gemakkelijk aan te passen aan de behuizing.

A+
0 x
trouwe bever
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 23/10/13, 22:58

enkele foto's




par trouwe bever » 14/01/14, 09:43

Hier zijn enkele foto's die de voortgang van mijn werk tonen.


Hier is de elektrische boiler zonder been van 12kw (hetzelfde vermogen als de generator). Het is uitgerust met 3-weerstanden per fase die afzonderlijk kunnen worden bestuurd en die ik volgens de behoeften van het huis zou ontladen.

Beeld

Ik moest een metalen stoel bouwen om de ingang van de oude ketel op het hoogtepunt van de groepsuitlaat te zetten!

Beeld

De bovenkant van de tanks is nu geïsoleerd met twee of drie lagen gelijmd matrasschuim.

Beeld

De temperaturen van de tanks worden gemeten met behulp van 6 DS18B20-sondes verdeeld over de hoogte.

Beeld
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 305-gasten