Trigeneratie met frituurolie

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
trouwe bever
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 23/10/13, 22:58




par trouwe bever » 21/11/13, 19:27

electronono27 schreef:welkom
voor het koelcircuit van je motor moet je een lada calorsta gebruiken
omdat hij een retour heeft
koude motor het circuit is van de motor naar de waterpomp dan de thermostaat dicht en dan de motor terug

motor warm het circuit wordt gemaakt van de motor naar de waterpomp, dan de calorstat open, dan de tank en dan de motor terug

als tussenpersoon regelt de calorstat de motortemperatuur zo dicht mogelijk bij het optimum

Was ik duidelijk in mijn uitleg?
meer
Nee nee : Lol:


Hallo nee,
Ik geef toe dat ik je uitleg niet helemaal begreep, maar dat komt ook omdat ik nog niet heb onderzocht hoe de calorstat werkt op het huidige circuit.
Uit wat je me zojuist hebt verteld, leid ik af dat ik naar Lada zal moeten kijken als ik daar aankom en dan zal ik bij je terugkomen.
Als je in de tussentijd de mogelijkheid hebt om een ​​schets te publiceren waarin het verschil tussen de twee oplossingen wordt uitgelegd, ben ik geïnteresseerd.
Merci encore!

Vandaag heb ik de kleine ketel blootgelegd die de geluiddemper zal vervangen:
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/11/13, 21:55

het is niet alleen lada ... het zijn alleen heel oude motoren die een thermostaat hadden die bijna volledig sloot als hij koud was en openging als hij warm was

op alle huidige auto's is het een 2-weg: als het koud is, draait alle stroom van de pomp in cirkels in de motor zonder door de radiator te gaan: de circulatie bij volle stroom in de motor maakt de temperatuur gelijk ... en als het warm is, de calorstat verwarmt het circuit en laat de stroom door de radiator stromen

Ik zie dit tweewegsysteem ook op tractoren, zelfs vrij oude

je moet de thermostaat aan laten staan ​​om de motortemperatuur te laten stijgen tot de gewenste temperatuur, vooral als er een enorme tank water moet worden verwarmd: als het circuit vanaf het begin rechtstreeks naar de tank zou lopen, zou de motor te lang te koud draaien

met de calorstat stijgt de temperatuur van de motor, en als deze warm genoeg is, stuurt hij naar de radiator of naar de tank precies de stroom die nodig is om op de juiste temperatuur te blijven
0 x
trouwe bever
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 23/10/13, 22:58




par trouwe bever » 21/11/13, 22:39

@chatelot:
Helemaal eens met je advies.
Het is voor mij uitgesloten om buiten de door de motorfabrikant aanbevolen bedrijfstemperatuurspecificaties te gaan.
Maar ik sta open voor elke suggestie waardoor ik bepaalde installaties kan wijzigen zonder af te wijken van bepaalde fundamentele regels voor de werking van de motor.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/11/13, 23:33

je motor ziet er behoorlijk serieus uit: hij heeft zeker al de juiste calorstaat en de juiste pomp: het enige dat overblijft is de radiator vervangen door de te verwarmen tank
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/11/13, 09:25

+ 1 met Chatelot16, houd de originele waterpomp gepland voor motorkoeling, mechanisch aangedreven, hij zal minder verbruiken dan een elektrische pomp door mechanische/elektrische conversie zonder efficiëntie (10% tot 30%).

idem uw originele calorstat is ontworpen om de motor te verwarmen en vervolgens af te koelen, maar het is waar dat u dit punt in acht moet nemen: dat de calorstat voldoende opent tijdens het koelen om uw tanks te verwarmen.
omdat het hiervoor is ontworpen: verwarm de koude motor, dan moet hij, eenmaal warm, afkoelen ... maar niet meer dan het temperatuurinstelpunt van de calorstat, anders sluit hij en warmt de motor op ... moet het motortoerental verhogen zodat het uw tanks echt verwarmt.
normaal gebruik zou zijn om de motorradiator in een tank onder te dompelen; daar koel je "te veel" Ik kan me alleen maar voorstellen...
eindelijk dat je het zult observeren als de bouzin onderweg is,
in ieder geval duizendmaal gefeliciteerd met dit project waar velen van ons van dromen.

Ik raad ook klassieke koelvloeistof (LDR) aan voor je tanks, tussen de 25% en 50% om te zien, hoe dan ook, zelfs in het geval van een microlek drink je geen warm water, maak je geen zorgen, en voor het geval een warme douche je ruikt snel de geur van LDR.

trouwens: wat ga je met de stroom doen? op aanvraag ?
start de groep zelfstandig volgens de vraag naar elektriciteit?

ga zo door en hou je op de hoogte!
0 x
trouwe bever
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 23/10/13, 22:58




par trouwe bever » 22/11/13, 15:08

Bedankt Jonule voor je interesse in mijn project.
Ik ben des te meer gevleid dat u een referentie voor mij bent.
Inderdaad, ik volg al geruime tijd en met de grootste interesse de vele onderdelen van uw persoonlijke site.

Ik zal niet ingaan op de details van de wijzigingen die ik meteen zal aanbrengen, omdat ik denk dat ze vanzelf zullen worden gedaan wanneer ik voor de op te lossen zaak sta.

Ik reageer op het gebruik dat ik van mijn installatie wil maken:

- Ik ben geabonneerd op het EDF Tempo-tarief en heb er dus belang bij om gedurende de 22 rode dagen en vooral tijdens de piekuren, dat wil zeggen van 6 uur tot 22 uur, volledig autonoom te werken.
- Ik heb gemerkt dat deze rode dagen door EDF worden toegewezen tijdens zeer koude periodes en over het algemeen zonder zon en vaak 5 dagen achter elkaar
Dit zal dus de periode en tijden zijn waarin ik mijn groep zou leiden.
Ik heb niet meteen een automatische start gepland omdat ik aan de ene kant de hele dag thuis ben en aan de andere kant een automatische diesel/olie omschakeling moet maken bij het starten en stoppen.
Dus voorlopig wordt het een handmatige en dagelijkse start met een handmatige omkering van de bronnen.

Wat ga ik doen met de elektriciteit?
- vervang eerst het normale verbruik door rode dagen
- dan waarschijnlijk een elektrische boiler aandrijven, die ik al op voorraad heb, om mijn watervoorziening iets sneller te verwarmen met een middel om de belasting af te schakelen als een andere elektrische behoefte prioriteit heeft.
Het opgeslagen warme water zal inderdaad worden gebruikt om de verwarmde vloer van mijn huis en een toekomstige kas te voorzien.

Als dit alles eenmaal ervaren is, is het niet uitgesloten dat ik steeds meer geautomatiseerde sequenties wil maken.
Maar voordat ik alle gemaakte energieoverdrachten zou meten om te weten wat het beste is om te promoten.

Ah, vergeten: oorspronkelijk had ik ook gepland om mijn tanks te verwarmen met 14m2 thermische zonnepanelen.
Maar ik heb deze installatie een beetje verschoven omdat het duidelijk is dat zonne-energie niet erg efficiënt is in mijn regio tijdens rode dagen.
0 x
electronono27
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 18/11/04, 00:07




par electronono27 » 23/11/13, 01:58

welkom
voor de 2-weg calorstat is het goed
voor jonule draait een generator met een constant toerental van 1500 omwentelingen om 50 hertz te produceren (aantal polen van de generator)
om warmte te produceren met uw motor en goede prestaties te behalen met uw groep, moet deze worden gebruikt met een belasting van 75% of meer tot 100%
voor uw uitlaatboiler moet u deze repareren om verliezen te voorkomen
vergeet niet om frisse lucht naar buiten te halen om uw luchtfilter te voeden
dit voorkomt dat uw kamer in een depressie raakt
Je motor zuigt veel lucht aan.
meer
Nee nee :P
0 x
trouwe bever
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 23/10/13, 22:58




par trouwe bever » 23/11/13, 09:19

Nono schreef:
"voor uw afzuigketel moet u deze repareren om verliezen te voorkomen"

Het was om haar toestand te controleren en dan zal ik haar nog warmer aankleden aangezien ze oorspronkelijk erg schaars gekleed was :D

Voor de aanvoer van verse lucht is een buitenluchtinlaat voorzien. Dit stopcontact zal niet rechtstreeks op het groepsfilter worden aangesloten om alle lucht in de "bunker" te kunnen verversen, eventuele calorieën te verwijderen die zich mogelijk te veel in de ruimte hebben opgehoopt en ook de verbrande gassen in het geval van een accidentele lek uit de uitlaat.
Ik voorzie ook de mogelijkheid om een ​​geluidvanger te installeren tussen de verse luchtinlaat en de aankomst op de bunker.

Wat de belasting betreft, lijkt mij het belang van het aansluiten van de generator op de elektrische boiler met een systeem om deze belasting af te schakelen ook de oplossing die het mogelijk maakt om permanent een belasting te verzekeren die dicht bij het nominale vermogen en de productie ligt. van warmte, dat hoort erbij.

Alleen werkend tijdens piekuren op rode dagen, een snelle berekening vertelde me dat ik genoeg warm water zou moeten kunnen verzamelen om tot de volgende dag van deze energiereserve te leven.

Wat betreft het risico op corrosie, geef ik aan dat zowel mijn tanks als de wisselaars in gegolfde buizen met hun bevestiging volledig in roestvrij staal zijn (oude melktanks, dan champagnetanks!)
Daarnaast worden de aansluitingen met de motor en de ketel gemaakt van flexibele slang type slang met een binnendiameter van 1 ".
Ik heb deze buis nog niet gekocht, dus als je een soort buis hebt die je tegen een redelijke prijs aan mij kunt voorstellen, ben ik geïnteresseerd.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 23/11/13, 11:10

Hallo,

Hierbij is het belangrijk dat de thermostaat (2-weg) de ingang afsluit en niet de motoruitgang.

Anders zal de motor, door het water onder een hoek van 80° te laten ontsnappen, zich vullen met koud water en het risico lopen zeer snel beschadigd te raken!

Wat betreft het antivriesmiddel in het circuit, is een ander voordeel de verhoging van het kookpunt.

Bonne journee :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/11/13, 15:18

het is precies het voordeel van de 2-wegthermostaat wanneer deze de weg naar de radiateur (of de tank) begint te openen, het gesloten circuit in de motor is nog steeds open, dus de kleine stroom koud en verdund water in de hoge stroom van heet water dat in cirkels rondgaat: geen thermische schok! en als het te koud wordt sluit de thermostaat het radiatorcircuit af

pas wanneer de tank warm genoeg is, zal de thermostaat het circuit volledig in cirkels sluiten om alle stroming in het radiatorcircuit door te laten
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 285-gasten