Trigeneratie met frituurolie

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
trouwe bever
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 23/10/13, 22:58




par trouwe bever » 12/11/13, 22:13

Macro schreef:De radiator moet worden verwijderd en vervangen door een buisvormige water-naar-waterwisselaar. in het ene deel van de wisselaar passeert u de LDR, in het andere laat u het te verwarmen water circuleren. Let op: dit water moet een temperatuur hebben die lager is dan die van uw LDR. Als de delta tussen het koelwater en de LDR belangrijk is, zult u wees verbaasd over de grootte van de wisselaar die nodig is als de delta 20 ° is ... Nou, je hebt een vrij grote nodig ...


Pardon, maar ik zie het nut niet in van een uitwisseling???
Waarom laat ik het water uit de tanks niet rechtstreeks in het motorblok stromen, wetende dat het een circuit is waar dit water in een lus zal roteren en dat ik de motorthermostaat zo houd dat hij niet onder de bedrijfstemperatuur daalt (77° VS)?
Bovendien is mijn hele pand vorstvrij, dus antivries is niet nodig.
Mijn montage is behoorlijk ingewikkeld, want als ik een wisselaar kan vermijden...

@vliegtox
Als ik de originele waterpomp verwijder, zal ik deze vervangen door een circulatiepomp die wordt aangedreven door de generator en wordt bestuurd door een verstandige delta-T-aansluiting.
Ik ben niet van plan genoegen te nemen met een eenvoudige thermosifon om dezelfde redenen die u noemde.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/11/13, 22:34

fidele bever schreef:Pardon, maar ik zie het nut niet in van een uitwisseling???
Waarom laat ik het water uit de tanks niet rechtstreeks in het motorblok stromen, wetende dat het een circuit is waar dit water in een lus zal roteren en dat ik de motorthermostaat zo houd dat hij niet onder de bedrijfstemperatuur daalt (77° VS)?
Bovendien is mijn hele pand vorstvrij, dus antivries is niet nodig.
Mijn montage is behoorlijk ingewikkeld, want als ik een wisselaar kan vermijden...


Als u de watertemperatuur effectief in de gaten houdt, kunt u het proberen. Ik weet niet zeker of de thermostaat het leuk vindt om lange tijd met tussenpozen te werken. Meestal opent en sluit deze volledig binnen een relatief smal temperatuurbereik en loop je het risico dat je hem iets te ver van de openingstemperatuur met water voedt. Het zal de hele tijd openen en sluiten in plaats van een evenwichtspositie tussen open te vinden.

Meestal krijg je met antivries een hele reeks corrosieremmers. Als je er geen plaatst, zal je cilinderkop / waterpomp / radiateur enz., afhankelijk van het constructiemateriaal, binnen een paar maanden of jaren door corrosie opvreten.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/11/13, 22:53

geen wisselaar nodig: water uit een centrale verwarming kan rechtstreeks in de motor circuleren

we plaatsen een wisselaar in de scheepsmotoren om te koelen met zeewater vol zout... hierdoor kan niet-corrosief water in de motor circuleren

Als er enige twijfel bestaat over de kwaliteit van het CV-water, is het mogelijk om een ​​beetje antivries toe te voegen, ook al vriest het nooit, maar gewoon om te profiteren van de anticorrosieadditieven.

Hoewel ik achterdochtig ben, weet ik niet zeker of er een anticorrosieadditief in goedkope antivries zit

in andere gevallen plaatsen we een warmtewisselaar tussen de motor en het CV-circuit omdat het CV-circuit onder hoge druk staat en we de motor met zijn rubberen slangen niet aan deze druk willen onderwerpen

dat zal een andere vraag zijn die moet worden opgelost: welk eenvoudig anticorrosieadditief moet je toevoegen aan een verwarmingscircuit als je geen antivries nodig hebt?
0 x
trouwe bever
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 23/10/13, 22:58




par trouwe bever » 12/11/13, 23:12

Het is duidelijk dat ik nog niet weet hoe ik tegen redelijke kosten een volume van 5300 liter water ga neutraliseren.
De pH meten en neutraliseren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/11/13, 23:57

u moet geen product gebruiken dat nauwkeurig gedoseerd is om te neutraliseren
bijvoorbeeld bijtende soda, die, als je teveel toevoegt, de aluminiumdelen opvreet

Je hebt eerder een product nodig dat je zonder gevaar in overmaat kunt gebruiken, bijvoorbeeld natriumcarbonaat (sodakristallen), je kunt er zonder gevaar zoveel in doen als je wilt, noch voor de handen, noch voor het aluminium. dat het een goed anticorrosiemiddel is, het is in ieder geval een antizuurmiddel

het is een beetje hetzelfde probleem als anti-modderproducten bij vloerverwarming: de plastic buizen in de grond laten zuurstof in het water, dat is niet de directe oorzaak van de modder, maar de zuurstof eet schroot uit de ketel en maakt slib

een goed anti-corrosie additief vermijdt dit probleem
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 13/11/13, 08:34

Om verschillende redenen raad ik het koelen met water direct in je motor ten zeerste af:
-het kalksteengehalte dat onvermijdelijk rond de hete plekken in de cilinderkop wordt afgezet
-door het gebrek aan temperatuurstabiliteit zal het relatief gemakkelijk koken in de heetste delen van uw motor, vooral als het niet onder een lichte druk wordt gehouden, kan het een probleem zijn om uw reserves op 0.1 bar (minimaal) te houden
Bij mij op het werk hadden we brandweerwagens (403 Peugeot-benzinemotor) zo gekoeld, de cilinderkoppen hielden niet op met opblazen vanaf de dag dat we ze op conventionele koeling schakelden, dat was het einde.
Tot welke temperatuur bent u van plan uw opslagtanks te verwarmen??? Ik denk dat je niet heel hoog wilt gaan als je wilt dat je zonnepanelen een nut hebben.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
trouwe bever
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 23/10/13, 22:58




par trouwe bever » 13/11/13, 10:15

@macro
Ik was van plan om regenwater uit mijn reserve te gebruiken om mijn tanks te vullen en het is daarom de zuurgraad van deze laatste die ik een beetje zal moeten neutraliseren. Van dat laatste zou ik een pH-metermeting doen om te kijken wat het geeft.

Bovendien hebben mijn tanks een waterhoogte van ongeveer 1,5 m, waardoor op het hoogste punt van de motor een druk van 0,1 bar ontstaat, gegeven de respectievelijke positie van de verschillende elementen.
In de motorhandleiding staat dat de openingsdruk van de radiateurdopklep van het huidige koelcircuit 0,7 bar bedraagt, dus ik denk dat ik niet te ver buiten het bedrijfsbereik zou zitten.

Een snelle berekening doet me vermoeden dat de watertemperatuur in mijn tanks aan het eind van de dag, en wanneer de groep gedurende een dag of tien in bedrijf is geweest, maximaal 60°C zal bereiken (rode periode van het Tempo-tarief).
'S Nachts ben ik van plan de groep te stoppen en de calorieën uit de tanks via de warmtewisselaar in de verwarmde vloer te sturen, veiligheid boven alles!

Tankisolatie vordert langzaam:
Beeld
Het blauw per leiding is voor het automatisch vullen van regenwater via een vlotterkraan.

Hier, in zijn oorspronkelijke vorm, is de olieketel die zal dienen als mijn uitlaatgaswisselaar:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 13/11/13, 10:32

Zuur regenwater....Het mijne is nogal basisch...ondanks dat het zich in een ondergrondse plastic tank bevindt...

Een ander fenomeen als we verschillende metalen hebben waarin water circuleert....Oxidoreductie en elektrolyse (vooral bij een motor met mantel). Ik zal koppig overkomen, maar je plaatst een water-waterwisselaar of je dompelt de radiateur van je motor erin een van je tanks... Maar laat de LDR van je prachtige motor gescheiden van je bouillon...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/11/13, 11:42

Zuiver water heeft een pH die zeer sterk varieert bij het geringste spoor zuur: daarom is de C02 in de lucht voldoende om een ​​zure pH te creëren... door de CO2-bladeren te verwarmen

als macro zijn regenwater basaal vindt, kan het zijn dat het groen, algen en gezelschap is: er is niet langer het probleem van te zuiver water

Het nadeel van te zuiver water, zoals gedestilleerd water, is dat het geringste spoortje zuur al corrosie veroorzaakt: niets anders dan het CO2 in de lucht werkt als zuur.

met natriumcarbonaat in water wordt elk zuur verbruikt door dit natriumcarbonaat... de ph beweegt alleen als je meer zuur toevoegt dan er natriumcarbonaat is

ook al ben ik er niet zeker van dat natriumcarbonaat de beste corrosiebescherming is, het is beslist beter dan niets gebruiken

en voor degenen die echt gierig zijn is er kaliumcarbonaat, precies hetzelfde, wat eenvoudigweg het meest oplosbare product van houtas is: het is daarom voldoende om heet water door houtas te laten gaan en te filteren om alleen datgene vast te houden wat goed opgelost is om te hebben vrij zuivere potas

normaal gesproken maakt het gewone potas, dus kaliumcarbonaat... in bepaalde gevallen van houtbranden bij hoge temperaturen kan het een beetje bijtende potas maken: kaliumhydroxide, gevaarlijk voor aluminium

Normaal gesproken wordt het kleine kaliumhydroxide in de fijne as snel omgezet in kaliumcarbonaat met het CO2 in de lucht... je hoeft alleen maar de pH te meten om te controleren of deze niet te basisch is
0 x
electronono27
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 18/11/04, 00:07




par electronono27 » 21/11/13, 17:43

welkom
voor het koelcircuit van je motor moet je een lada calorsta gebruiken
omdat hij een retour heeft
koude motor het circuit is van de motor naar de waterpomp dan de thermostaat dicht en dan de motor terug

motor warm het circuit wordt gemaakt van de motor naar de waterpomp, dan de calorstat open, dan de tank en dan de motor terug

als tussenpersoon regelt de calorstat de motortemperatuur zo dicht mogelijk bij het optimum

Was ik duidelijk in mijn uitleg?
meer
Nee nee : Lol:
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten