eenvoudige truc om brandstof te besparen

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 19/07/07, 14:59

Hallo,

Ik wil het onderwerp hervatten in overeenstemming met wat ik onlangs noemde: de productie van een nieuw voertuig kost zeer veel energie en het is zeer ecologisch om tweedehands goederen tot het einde van hun levensduur te gebruiken. beetje hebzuchtiger.

Ik wilde gewoon weten of iemand enig idee heeft hoeveel energie er nodig is om een ​​all-inclusive auto te produceren (ook de BMW van de fabrieksambtenaar enz., mijnbouw, productie, distributie, transport) en hoeveel liter brandstof dat overeenkomt met dit totaal . Ik vraag me af of het vanuit ecologisch oogpunt de moeite waard is om van auto te wisselen vanwege een verbruiksdaling van bijvoorbeeld 1 liter/100km. Er zijn veel auto's die 300 km kunnen rijden, maar die gooien we weg vanwege de mode. De mijne heeft 000 en is in orde. Zijn deze waarden bekend?
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/07/07, 15:01

Elooi schreef:[...] We kunnen niet zeggen dat ALLE auto's probleemloos overinflatie tolereren als ten minste één auto dat niet doet.
Aan de andere kant kunnen we zeggen: "De meeste auto's tolereren een te hoge inflatie). Dit is alleen waar het geschil lag.[...]
Ik ben het ermee eens, geen generalisaties die te "globaliserend" zijn...

Dat gezegd hebbende, wat je beschrijft verbaast me nog steeds zo... Waarom vragen de aanbevelingen voor het rijden op de snelweg, door iedereen aanvaard en nooit in twijfel getrokken (of anders moet je me vertellen waar en wanneer?) om 0.3 bar te verhogen druk van de fabrikant als dat echt ernstige problemen zou kunnen veroorzaken...

Ik denk dat uw geval meer een op zichzelf staand geval is dan iets anders en het zou interessant zijn om te weten waarom...
Er zijn verschillende opties mogelijk: vermoeide schokdempers, ongeschikte banden (te hard, loadindex te hoog = te stug) of "verouderde" banden, niet gekalibreerde manometer, enz...

Maar dat is niet het onderwerp van dit bericht.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 19/07/07, 17:44

Houthakker, ik wist niet dat we pleitten voor overdruk op de snelweg. de enige aanbevelingen die ik ken zijn het oppompen van warme banden (die meer dan 5 km hebben afgelegd) en het geval van zwaar beladen voertuigen.
Wat uw leads betreft, ik zal er een paar elimineren:
Mijn banden zijn nieuw (in april vervangen), ik merk een verschil in grip met dezelfde schokbrekers dus daar ligt het verschil niet aan.

Olifant, het is geruststellend om te zien dat dit forum wordt ook bezocht door redelijke mensen die zich meer zorgen maken over hun veiligheid dan over hun consumptie.

Gilgamesj, ik heb geen idee wat het kost om een ​​auto te maken in energie, water en vervuiling, maar het lijkt mij dat als je een liter benzine aan de pomp koopt, er nog een liter nodig is om het te extraheren, te verfijnen en te transporteren. (bevestigen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 19/07/07, 22:38

Elooi schreef:PITMIX, ik zal het binnenkort proberen. Ik moet binnenkort de olie verversen en onderweg zal ik de bougies vervangen en de carburateur en het luchtfilter schoonmaken. Doet het veranderen van de straal echt iets?

olifant, ik ben het helemaal met je eens. toen ze me mijn auto gaven, was ik gewend aan een grote diesel (Indenor XD3 2.5L diesel) die op de Peugeot 505 Break van mijn broer was gemonteerd. Toen ik achter het stuur zat van deze zeer kleine auto (780 kg) uitgerust met zijn 1124 cm3 benzinecarburateur, moest ik er even aan wennen. mijn voet was wat zwaar en na verloop van tijd zag ik mijn verbruik enorm dalen: van bijna 9L/100 naar gemiddeld 6.5L/100. Dus ik heb deze besparing gemaakt, ik kan het geen tweede keer doen.Eloi


Ik had een Visa II SuperE uitgerust met de 1124cm3 en een "econometer".
Ik heb mijn verbruiksboekjes al nauwgezet ingevuld (het tijdperk van de gaspi-jacht) en ik ging onder de 6.2L/100km en zelfs 5.8L terwijl ik zeer oplettend was...
Ik deed het alleen maar beter (5.4L) met mijn visa diesel 5-bak.

De econometer was een depressiesensor die op de inlaat was aangesloten en die 2 waarschuwingslampjes op het dashboard liet branden. als je hard op het gaspedaal drukte, viel de depressie weg en ging een geel en vervolgens rood waarschuwingslampje branden. Door heel geleidelijk op te trekken zijn we erin geslaagd om het gele waarschuwingslampje niet te laten branden en een zeer laag verbruik te behalen.
Deze gadget bestond op fiat met getuigen of met naalden, het werd toen ook gevonden op auto's uitgerust met turbo waar het de depressie en vervolgens de boostdruk vertoonde...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 19/07/07, 23:40

Bonjour à tous

Wanneer je hebt geleerd om langzaam/progressief te accelereren zoals bij de economiser die Citro beschrijft, kun je bij carburateurauto's verder gaan en het effect verminderen/de gaspomp uitzetten.

Sommige hebben een aanpassing van de grootte van hun capaciteit of slag van de hendel. Dat moeten we allemaal verminderen. De economie in de stad is erg belangrijk.

Deze pomp is destijds zelfs overgezet naar een 204 Pigeot. Zolang we kalm rijden is het transparant, anders is het het grote gat bij het accelereren. : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/07/07, 00:13

Dag
Citro schreef:
Elooi schreef:PITMIX, ik zal het binnenkort proberen. Ik moet binnenkort de olie verversen en onderweg zal ik de bougies vervangen en de carburateur en het luchtfilter schoonmaken. Doet het veranderen van de straal echt iets?

olifant, ik ben het helemaal met je eens. toen ze me mijn auto gaven, was ik gewend aan een grote diesel (Indenor XD3 2.5L diesel) die op de Peugeot 505 Break van mijn broer was gemonteerd. Toen ik achter het stuur zat van deze zeer kleine auto (780 kg) uitgerust met zijn 1124 cm3 benzinecarburateur, moest ik er even aan wennen. mijn voet was wat zwaar en na verloop van tijd zag ik mijn verbruik enorm dalen: van bijna 9L/100 naar gemiddeld 6.5L/100. Dus ik heb deze besparing gemaakt, ik kan het geen tweede keer doen.Eloi


Ik had een Visa II SuperE uitgerust met de 1124cm3 en een "econometer".
Ik heb mijn verbruiksboekjes al nauwgezet ingevuld (het tijdperk van de gaspi-jacht) en ik ging onder de 6.2L/100km en zelfs 5.8L terwijl ik zeer oplettend was...
Ik deed het alleen maar beter (5.4L) met mijn visa diesel 5-bak.

De econometer was een depressiesensor die op de inlaat was aangesloten en die 2 waarschuwingslampjes op het dashboard liet branden. als je hard op het gaspedaal drukte, viel de depressie weg en ging een geel en vervolgens rood waarschuwingslampje branden. Door heel geleidelijk op te trekken zijn we erin geslaagd om het gele waarschuwingslampje niet te laten branden en een zeer laag verbruik te behalen.
Deze gadget bestond op fiat met getuigen of met naalden, het werd toen ook gevonden op auto's uitgerust met turbo waar het de depressie en vervolgens de boostdruk vertoonde...


Waar denk je dat ik mijn broek mee op de Chevrolet pas?

Als het je lukt om met 100 km / u te rijden met een depressie van minder dan 15 "kwik, wordt het een uitstekende, soms 14" vlakke weg, goede dampstroom in het panton en goed afgestelde lambdasonde (goedkope multimeter voor $ 12 hierboven voor het geval ik ermee zou vliegen voor mij heb ik liever mijn Fluck thuis)
Ik ben geen deurdranger :onheil:
Beeld
Andre
0 x
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 20/07/07, 07:51

Ik heb de records gebroken:
met mijn 1124cm3 zakte ik naar 5L/100km op een volle "zuinige". Ik beperk me tot waardeloze acceleraties. de andere auto's bleven natuurlijk aan me plakken, hun chauffeurs werden boos en begonnen nerveus te rijden, ineens werd de liter die ik bespaarde opgeslokt door de anderen die ik gek maakte met mijn "zachte" rijgedrag.

Bij een vriend die een momentane verbruiksmeter op zijn Megane heeft, merkten we dat we bij een constante snelheid van 90 km/u veel minder verbruiken in de 4e versnelling dan in de 5e versnelling. (Het is een diesel van het type HDI).
Dus onder toeren rijden om minder te verbruiken is niet per se een goed idee.

Eloi
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/07/07, 11:24

Elooi schreef:[..] Bij een vriend die een momentane verbruiksindicator op zijn Megane heeft, merkten we dat we bij een gestabiliseerde snelheid van 90 km/u veel minder verbruiken in de 4e dan in de 5e. (Het is een diesel van het type HDI).
Dus onder toeren rijden om minder te verbruiken is niet per se een goed idee.

Eloi
Op het gerecht?
Bij welk motortoerental?
Wat was het intrappen van het gaspedaal?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 20/07/07, 11:31

Hallo,

Mijn ervaring is dat het verbruik ook afhangt van de opgebouwde kinetische energie van de auto in combinatie met een ideaal motortoerental. Op lange routes kunt u een vrij laag verbruik hebben als u met een constante snelheid rijdt bij een ideaal toerental ~ 4000 tpm voor benzine. Het is juist de opgebouwde kinetische energie die helpt besparen en wat we doen is gewoon een klein beetje versnellen om de constante snelheid te behouden. Met mijn auto met 2000 cc benzine-injectie merk ik bijna geen verschil of ik op 3 of 120 rijd. Als je snel rijdt, is het verspillen van de hoge acceleratie en het constante remmen en niet zozeer de snelheid zelf - op een bergbaan kan dat zelfs voordelig zijn om sneller te gaan, want in de afdalingen zal de geaccumuleerde kinetische energie veel groter zijn en dat is een gratis energiepotentieel dat we later terugwinnen door nieuwe te beklimmen. Eloi gaat zeggen dat het gevaarlijk is - nou ja - als ik thuis blijf kan ik uit bed vallen.
Laten we zeggen dat het een interessante rijstijl is als er niet te veel verkeer is, maar je moet natuurlijk niet overdrijven.
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen



Gilgamesh
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 20/07/07, 17:53

Houthakker: Ja, hij was plat, geen idee van het motortoerental. In beide gevallen werd het pedaal net genoeg ingetrapt om de auto niet te laten vertragen.

Gilgamesh: Ik ben het met je eens: een constante snelheid aanhouden kost heel weinig, terwijl het verhogen van de snelheid veel kost.
Wat betreft het opvoeren van snelheid in de afdalingen om daarna weer beter omhoog te komen, ik ben er niet tegen zolang je geen risico's neemt.
Als u thuis blijft, kunt u inderdaad uit bed vallen, maar u loopt niet het risico iemand anders te verwonden bij uw val.

Op een route die ik goed ken (175 km tussen mijn huis en die van mijn ouders) bestaande uit autosnelweg, nationale en bochtige bergweg, merkte ik het volgende op: als ik met vrij lage snelheid rijd, wil dat zeggen dat ik niet duw de 4e voorbij de 90, ik verbruik meer dan wanneer ik sportiever rijd, dat wil zeggen dat het de 3e is die ik naar de 90 duw, zie de tweede in de passen (ja ja, 90 km/u in seconden), en de 5e versnelling wordt alleen op de snelweg gebruikt.
Mijn beste nuchterheidsrecords waren toen ik me geen zorgen maakte over het toerental, maar mijn acceleratie beperkte, zeg dat ik ongeveer 15 pk moest gebruiken van de 50 pk die mijn auto onder de motorkap heeft.

Eloi
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten