Ecologische wereldreis?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/03/09, 11:27

amaury schrijft:SVO, en agrobrandstoffen als geheel, veroorzaken veel problemen over de hele wereld, je kent vast de geschiedenis van de prijs van tortilla's in Mexico, de voedselrellen overal...

Een wereld die draait op agrobrandstoffen is een wereld waar olie wordt vervangen door granen of andere, maar het is nog steeds een wereld van speculatie, waar geld zeer belangrijk op het spel staat.[. ..]
Dit is waar je het niet begreep: de olie frituren is een bijproduct dat na gebruik niet gewaardeerd wordt, het is NIET MEER een landbouwbron bron van spanning, nuance...

Daarnaast raad ik je aan om meer te "kruipen" over de problemen met betrekking tot agrobrandstoffen voordat je er direct op uit gaat "het verhaal van de prijs van tortilla's in Mexico, de voedselrellen overal...", het is heel erg licht als een reflectie..

Kortom, je hebt nog een kleine weg te gaan om je eigen ideeën te hebben, en ik zeg je: goede weg.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Amaury
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 19/03/09, 14:11




par Amaury » 20/03/09, 11:37

Ik stel het op prijs om antwoorden te hebben, en ik vind het cool dat er wederzijdse hulp is forum, maar aan de andere kant heb ik de indruk dat je me voor een licht type houdt:

http://www.legrandsoir.info/spip.php?article5099

frituurolie wordt niet gewaardeerd, dat weet ik, maar vraag je eens af waar deze frituurolie van gemaakt is.

Ik legde in mijn vorige bericht uit dat mijn benadering deel uitmaakte van een meer globaal iets, en het idee is zeker niet om benzine te ruilen voor nog een even beperkte energie... Zie je? :D
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/03/09, 11:38

Hier begreep je het niet: frituurolie is een bijproduct dat na gebruik niet gewaardeerd wordt, het is NIET MEER een landbouwgrondstof bron van spanning, nuance...

Bedankt Woodcutter.. voor het wijzen op de fout.
Maar je doet geen kant : Cheesy: (Belgische uitdrukking)
grote bullebak : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/03/09, 12:04

Ik sta mezelf een beetje reflectie op de titel toe:
Ecologische wereldreis…
Een kleine vrachtwagen die +-15 liter per 100km maakt
En +- 50.000km gepland, met diesel
Zelfs gepantomiseerd Gillier, het is...7500 liter diesel... uit de diepten van de aarde gehaald.Om te beweren dat je wereldreis ecologisch is, wat bied je aan in ruil voor je 7500 liter?
Mijn doel is niet om je belachelijk te maken of zo, ik vraag het me gewoon af hoe wil je je titel onderschrijven.Zeker niet met 7500 liter pantomized diesel.
Ik had liever een titel gehad als: "Ga de wereld rond en vervuil zo min mogelijk".
nu wat is je echte doel?Mensen informeren over de technologische oplossingen die er zijn op het gebied van ecologie?
Of gewoon een leuke tijd in je leven hebben, met een klein ecologisch speeltje als paspoort...
Mijn antwoord is misschien een beetje direct, maar je praat niet genoeg over je project.
Ik herhaal je, mijn doel is niet om voor niets kwaad te doen.
Uw project kan zeer prijzenswaardig zijn... het is aan u om het ons te bewijzen.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 20/03/09, 12:20

Laat uw berekeningen concreet zijn, zo reist u de wereld rond zonder een druppel gas uit te geven:

https://www.econologie.com/forums/street-vie ... t7332.html

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Amaury
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 19/03/09, 14:11




par Amaury » 20/03/09, 21:10

Ecologische wereldreis? Neen! Ecologisch!!!

En ik heb ervoor gezorgd dat ik een "?"!!!

Ik pretendeer niet een wereldtournee 0 show te doen, en het begint omslachtig te worden om een ​​project uit te leggen dat per definitie (project) nog niet af is.
Ik ben op zoek naar een alternatieve vorm van voortstuwing voor een vrachtwagen/busje, niet met het idee om mezelf schuldig te laten voelen of de technologie elders te gaan promoten, maar gewoon om in te stemmen met een project dat rekening houdt met respect voor mensen en dus van de planeet.

luister, ik ben een beetje moe om mezelf te moeten rechtvaardigen, je moet er om lachen, heel goed. Ik kwam met één zekerheid: je kunt heel gemakkelijk een beetje sociaal comfort opofferen om een ​​verrijkende ervaring te gaan beleven, met mensen die ervoor zorgen dat je jezelf wilt investeren voor een betere wereld, en in deze benadering blijft respect de kern van het project.

Vertel me dat het je kwaad maakt, zeg dat ik een waardeloze idealist ben, stop met er omheen te draaien, alleen omdat je 500000 berichten plaatst, krijg je nog geen label "Ik heb het recht om iets nieuws te lachen", en dat deed ik niet heb helemaal niet de indruk dat het de gemoedstoestand was bij het lezen van andere posts!

Dus of je bent op zoek naar het kleine beest en in dit geval zal ik mezelf investeren om zelf antwoorden te vinden, of je helpt me om mijn project vooruit te helpen terwijl ik correct blijf.

Ik vraag je niet om 4 uur te besteden aan het documenteren van jezelf voor mij, ik vraag alleen om een ​​aanwijzing, om te weten of het haalbaar is, of het technisch mogelijk is, wat ik kan verwachten als het me lukt om te pantoniseren, of er andere manieren zijn enz.
Ik heb geen zin om te discussiëren over de prijs van olie of frituurolie, het initiatief is interessant, maar ik denk dat je begint te begrijpen dat het helemaal niet mijn oorspronkelijke idee is en dat het niet past bij mijn project.

Wat is nu je echte doel: mensen informeren over de technologische oplossingen die er zijn op het gebied van ecologie?
Of gewoon een leuke tijd in je leven hebben, met een klein ecologisch speeltje als paspoort...


Ik zie het verband niet eerlijk gezegd. Als je meer wilt weten over mijn project, stuur ik je het adres van de site, maar dat is totaal niet relevant.
Uw project kan zeer prijzenswaardig zijn... het is aan u om het ons te bewijzen.

Weer heb ik moeite met begrijpen. Beschouw je jezelf als ouders, als goeroes? Ik vind het niet erg om je over mijn project te vertellen, ik zou er uren aan kunnen besteden, maar waarom zou ik je bewijzen dat het goed is? In welke eer zou je jezelf toestaan ​​iets te beoordelen wat je niet doet? Dit is waanzin!
Je zegt dat je geen zinloze boosaardigheid wilt, ik wil er ook geen, maar mag geen misbruik maken van mijn onwetendheid over mechanica om de lat voor "ik geef advies" hoger te leggen.


Nou, ik hoop dat ik dit keer duidelijk was, ik wil hier in ieder geval niet bij stilstaan forum als ik er geen duidelijke antwoorden uit kan halen. Lijkt je dat gewaagd? Het zijn al twee of drie berichten dat je grapjes maakt over wat ik schrijf, ik zeg niets maar mag ook geen misbruik maken. Wat is het probleem? is het een origineel idee? En de uitvinder van pantone, hij was niet origineel? Hij ging niet naar een asiel voor zijn geesteskind?

Maar trouwens, als ik al je berichten over mijn onderwerp lees, heb ik een vraag: Waar begint econologie voor jou?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/03/09, 09:52

amaury schrijft:[...] maar aan de andere kant heb ik de indruk dat je me voor een licht type houdt:

http://www.legrandsoir.info/spip.php?article5099

frituurolie wordt niet gewaardeerd, dat weet ik, maar vraag je eens af waar deze frituurolie van gemaakt is.[...]
Ik zei niet "TU"is licht, zei ik"UW REFLECTIE"is licht, er is een bepaalde nuance...
En het is niet door zulke artikelen te slingeren dat u mij zult laten zien dat uw denken succesvoller is met betrekking tot dit complexe probleem "grondstoffen tegen brandstoffen".

Je begreep de nuance niet tussen a afval en hulpbron ?


lejustemilieu schreef:
Hier begreep je het niet: frituurolie is een bijproduct dat na gebruik niet gewaardeerd wordt, het is NIET MEER een landbouwgrondstof bron van spanning, nuance...

Bedankt Woodcutter.. voor het wijzen op de fout.
Maar je doet geen kant : Cheesy: (Belgische uitdrukking)
grote bullebak : Cheesy:
Heb je mijn avatar gezien? : Cheesy:

Maar wie had het dan over frituren, Amaury of lejuste? :?


amaury schrijft:[...]
het begint omslachtig te worden om jezelf uit te leggen over een project
[...]
luister, ik ben een beetje moe om mezelf te moeten rechtvaardigen, je moet erom lachen,
[...]
Zeg me dat het je kwaad maakt, noem me een waardeloze idealist, stop met rond de pot draaien,
[...]
Beschouw je jezelf als ouders, als goeroes?
[...]
Het zijn al twee of drie berichten dat je grapjes maakt over wat ik schrijf, [...]
:schok: :schok: :schok:
Wauw...
Je ziet er slecht uit, jongeman...

Als je niet tegen tegenspraak kunt, heb je het verkeerde pad gekozen:
- 1 door betrokken te raken bij een project waardoor je heel veel mensen zult ontmoeten die heel erg ver van jouw manier van denken staan,
- 2 door dit project openbaar te maken op een forum publiek...

Zie je ... : Wink:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 23/03/09, 10:45

Beeld
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 23/03/09, 10:59

Christophe schreef:Beeld

Ik gaf op...Beeld volle bollen :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Amaury
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 19/03/09, 14:11




par Amaury » 23/03/09, 15:12

Ik zei niet dat "JIJ" licht is, ik zei dat "TA REFLECTION" licht is, er is een bepaalde nuance...


Ik snap niet waar je nuance zit...

Wat is dit absolute verlangen om gelijk te hebben, waar zijn we? Jij bent het die dit onderwerp over frituurolie ter sprake brengt, ik had het over HVB, ik begrijp niet zo goed waarom je zo bent afgeweken.

Frituurolie: IK BEN GEEN INTERESSE, om verschillende redenen: omdat miljoenen auto's in frituurolie rijden niet haalbaar is, omdat het niet het begin van een oplossing is, maar eerder een basis neus, omdat de olie waar je over spreekt moet worden gefilterd (en de vervuiling komt op een of andere plaats terecht), omdat de verbranding van dierlijke vetten schadelijk is voor je gezondheid ... Kortom, de lichtheid verandert van kant: als je beweert een ‘econoloog’ te zijn, heb je het mis: frituurolie is een economisch argument, maar ecologisch zeker niet opgewassen tegen de wereld.


Als je niet tegen tegenspraak kunt, heb je het verkeerde pad gekozen:
- 1 door betrokken te raken bij een project waardoor je heel veel mensen zult ontmoeten die heel erg ver van jouw manier van denken staan,
- 2 door dit project openbaar te maken op een forum publiek...


Het probleem wanneer men bezig is met het realiseren van kinderdromen, is dat mensen er vaak jaloers van worden. Het ergste zijn waarschijnlijk de mensen die je droom proberen te slopen door obstakels voor je op te werpen die ze opwerpen om je weerstand te testen. Bijvoorbeeld de "en je vrouw?", "en je baan", etc...

Als jij ook zo'n project hebt gebouwd, ken je deze categorie mensen die liever je hoofd onder water willen steken dan er samen met jou uit te komen, en dat moet je accepteren. Het realiseren van je dromen is veel meer waard: het is een voorwaarde voor vooruitgang. Na een bepaalde leeftijd ontstaat er een routine in het leven, en we proberen dit zo goed mogelijk te overwinnen door onze passies elke dag te beoefenen. Maar er ontbreekt iets, en hoe verder je gaat, hoe meer dit gemis wordt gevoeld. Je hebt een project nodig.

Als je een project hebt, dat het in de voortgangsfase zit, dat je gelanceerd wordt, dan weet je dat het goed komt. Niet noodzakelijkerwijs "zoals je had verwacht", maar in de zin dat je sterker bent dan deze zogenaamde obstakels die je zouden kunnen afschrikken, door naar bepaalde mensen te luisteren. Je beseft dat het belangrijkste de wil is: met de wil gaan we naar het einde van de wereld (zo niet naar de maan...)

Ik hoop dat je op een bepaald moment in je leven deze vlucht voorwaarts hebt gevoeld (anders ontbreekt er misschien iets in je leven).

Mijn project heeft niets privé of openbaar, het is de vervulling van een lang denkwerk dat meerdere jaren heeft geduurd, het is het hoogtepunt van een droom, niet van een heel leven, maar van een cyclus. Het heeft geen zin om dromen te hebben als je jezelf niet de middelen geeft om ze te verwezenlijken of er op zijn minst iets uit te halen.
Ik vraag om advies om verder te gaan met mijn project, ik informeer en ik lees veel, nu ben ik hier voor EEN vraag en ik zou graag antwoorden willen. Als u uw monoloog over frituurolie liever voortzet, is dat aan u. Maar zeg het. Omdat ik nog steeds dit soort ironie voel als "je droomt mijn man", en ik geef toe dat ik het niet op zijn plaats vind op een forum wat precies spreekt van een prachtige droom, waarvan ik dacht dat je eraan werkte om die waar te maken.

Pantone is zeker meerdere keren gek geworden, voor en na zijn publicaties. Maar in wiens naam of wat zou hij afstand hebben gedaan? Je denkt dat als hij was gekomen op een forum zou hij zich zo geholpen hebben gevoeld? Creativiteit, verbeeldingskracht, de actie om je dromen waar te maken, dat is wat je huid en die van de planeet kan redden, en ik dacht oprecht dat jij de eerste was die het begreep...

Econologie, een mix van economie en ecologie, balans, respect voor de portemonnee met respect voor de planeet, is dat niet de toekomst op lange termijn?
Lid zijn van zo'n forum, Ik vraag me af hoe je zo'n grote kloof kunt hebben tussen het idee en het principe van de forum en wat je schrijft!
Moet je mensen niet aanzetten tot experimenteren?????

Un forum met zo'n titel veel verantwoordelijkheden met zich meebrengen, en de plichten die daarbij horen: als je zelf veel papers, plannen en wetenschappelijke uitleg nodig hebt voor elk thema en voor elk onderwerp, zoals al dat beleid en die lobby's waardoor er beweegt macro-ecologisch niets, hoe wil je dat deze droom van een betere wereld, waarvan geen geldige wetenschappelijke theorie en geen wereldwijd project aantoont, werkelijkheid wordt?
Je hebt de plicht om mensen te vertellen dat ze in hun dromen moeten geloven, je hebt de plicht om ze te laten zien dat het inderdaad door hun paden en ambities te volgen is dat ze deze vernieuwing toestaan ​​die zo ontbreekt...


Trek jezelf bij elkaar, geloof een beetje in wat je verdomme doet!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten