TF1 20-uren: revolutionaire economische kaarsen

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/01/07, 01:03

zac schreef:welkom

met een stel als dit regime, gezien de vaardigheden van de gemiddelde bestuurder, zal het kauwgom verbranden, je moet snel Michelin-aandelen kopen :P :P :P

@+
Denk je !!! Er is geen model uitgerust met deze molen die geen ESP heeft... : Roll:


Voor de goede orde, dezelfde motor in de 150 pk (340 Nm) versie wordt gegeven voor een gemengd verbruik van 4.6 l in een Mégane...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/01/07, 05:12

Hallo,
Het rijden met krachtige motoren is gewoon een kwestie van wennen
je moet leren het gaspedaal te vleien, vooral als je op een hoek van de straat wegrijdt, anders spin je.
In de politiekaartjes zit een doos (piep de banden)
Degenen die de banden laten piepen, vooral in de stad, lopen het risico vast te lopen, dit is al jaren een praktijk, van tijd tot tijd zien we op een afgelegen weg mooie S-vormige tekeningen op de weg, sporen van opwinding (zoals bij de ingang van de landingsbanen, helemaal zwart) (de rookshows zijn er nog steeds
niet alleen met Harleys..)

Andre
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 29/01/07, 09:06

hallo, ik heb de informatie over deze motor niet gevonden (buitenlandse sites!!)
op papier is het goed, maar de realiteit??? :D consumptie? en vooral betrouwbaarheid, en dat is niet de sterkste kant van renault! sommige fabrikanten geven 7 jaar garantie op hun auto!!! wanneer renault??? : Lol:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 29/01/07, 10:58

Houthakker schreef:Denk je !!! Er is geen model uitgerust met deze molen die geen ESP heeft... : Roll:


Ik weet niet hoe ESP werkt, maar ik had de gelegenheid om het vorige week te testen met de sneeuwval in het zuidwesten en het gedrag is in mijn ogen nogal esoterisch:
  • Bij stilstand kunnen de 2 aangedreven wielen volledig doordraaien zonder dat het ESP wordt geactiveerd,
  • bij het vooruit rijden treedt het ESP in werking wanneer een van de wielen grip verliest.


Misschien dat bij Citroën het ESP pas vanaf een bepaalde snelheid in werking treedt?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/01/07, 19:34

Bij het wegrijden komt niet het ESP in het spel, maar de tractiecontrole.
Het ESP remt de wielen min of meer onafhankelijk van elkaar af om de koers zo goed mogelijk te houden.
De antislip (ASR) Ik veronderstel dat deze het vermogen beperkt dat op de wielen wordt overgebracht door in te werken op de injectie. Het is de aanvulling van ESP.
http://martinique.renault.fr/vehicules/ ... op_up6.htm
Het is een beetje achterwaarts ABS.

Anders moet je, om terug te komen op de wonderkaarsen, in feite ook gaten in de basis maken (misschien is het al in het onderwerp gezegd).
Ik ga dit testen en ik zal een wat duidelijkere video maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/01/07, 20:45

Targol schreef:[...] Ik weet niet hoe ESP werkt, maar ik had de gelegenheid om het vorige week te testen met de sneeuwval in het zuidwesten en het gedrag is in mijn ogen nogal esoterisch:
  • Bij stilstand kunnen de 2 aangedreven wielen volledig doordraaien zonder dat het ESP wordt geactiveerd,
  • bij het vooruit rijden treedt het ESP in werking wanneer een van de wielen grip verliest.

Misschien dat bij Citroën het ESP pas vanaf een bepaalde snelheid in werking treedt?
Ik denk dat de computer in de maling wordt genomen omdat hij geen informatie van de achterwielen ontvangt.

Ik zei dat ESP niet in details moest treden, maar in ieder geval is het nu allemaal hetzelfde commando...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 29/01/07, 22:41

Capt_Maloche schreef:175 pk en 360 Nm bij 1750 tpm!!!!!!! :schok: ofwel dezelfde prestaties als de huidige 3.0 DCi of de V6
en een verbruik van 7l/100 voor een Espace!!


Het is BEKLEINEN maar niet echt in de "goede" zin ... zie je Bucheron ... opnieuw is het de zoektocht naar macht die voorrang heeft ...

Ik bewonder nog steeds de "vlakheid" van de koppelcurve ... het lijkt zelfs alsof deze "beperkt" is tussen de 2 regimes ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/01/07, 00:45

Christophe schreef:[...] Ik bewonder nog steeds de "vlakheid" van de koppelcurve...het lijkt zelfs "beperkt" te zijn tussen de 2 snelheden...
Voor het vermogen, ja dat is zeker, maar tegelijkertijd produceert Renault een 1460 cm3 van 106 pk...

Voor klemmen is het ja ook, anders ontploffen de dozen...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 30/01/07, 08:55

Oké voor de klemming vanwege mechanische breuk, het is de turbo die vastgeklemd zit.

Wanneer is de 500cm3 van 100pk?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 30/01/07, 13:33

denis schreef: en vooral betrouwbaarheid, en dat is niet de sterkste kant van renault!


het is de japanner niet waard, maar vergeleken met bmw of volwaguen is het 10 keer sterker, gelooft in een monteur: in wezen zijn renault en honda de sterkste molens ter wereld; in diesel toyota, nissan mazda en psa : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten