TF1 20-uren: revolutionaire economische kaarsen

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 23/01/07, 19:22

Bon : Lol: Christophe ging me voor, ik zou het artikel ook gaan publiceren.
Aan de ene kant baal ik ervan dat het niet werkt en aan de andere kant ben ik gerustgesteld omdat ik vanaf het begin dacht dat de oplossing voor me lag en ik niets had gezien.
Je ziet wat ik bedoel ??
Ik weet niet of het je dezelfde indruk gaf... Toen ik deze video zag, zei ik tegen mezelf:
"Verdorie, het is zo simpel als taart, waarom heeft niemand er eerder aan gedacht?"
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 23/01/07, 19:48

Ik heb dit weekend 250 km gereden, met de bougies doorboord.

Geen verbetering !
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/01/07, 20:18

Andre schreef:[...] Het verbaast me dat ze alleen het brandstofverbruik hebben gemeten, niet het koppel, niet stationair draaien, niet de vervuiling? of mis ik delen van het artikel.[...]
Autoplus meet bijna nooit vermogen, koppel en vervuiling, behalve voor heel specifieke artikelen (o.a. elektronische chips...).

U moet zich realiseren dat dit geen wetenschappelijke en ontlede test is, maar slechts een test van het type "product van de week" die niet al te veel tijd of geld mag kosten...

Het is waar dat het misschien jammer is, maar om te kunnen inschatten of die "20%" er zijn of niet, lijkt me de aanpak voldoende.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 23/01/07, 22:00

NLC schreef:Ik heb dit weekend 250 km gereden, met de bougies doorboord.

Geen verbetering !


Te laat... TF1 heeft al een verdomd goede nepadvertentie voor hem gemaakt... nogmaals, wat doet de politie?
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 24/01/07, 10:48

Ik hoorde op France nympho (het populaire nieuwsradiostation : Mrgreen: ) gisteravond bij terugkomst een onderwerp waarop de man van autoPlus werd geïnterviewd en zei dat volgens hem het protocol van het gerechtsdeurwaardersrapport in twijfel zou worden getrokken. De monteur uit Nice, van zijn kant, verklaarde te goeder trouw te zijn, maar gaf nog steeds lippendienst toe dat de aangekondigde winst alleen kon worden behaald op oude apparatuur die niet echt door elektronica was geoptimaliseerd.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 28/01/07, 17:54

henryII schreef:Aandacht :!: :!: :!: :!: :!:

In het rapport wordt melding gemaakt van 2 (TWEE) te boren gaten in de bougie-elektrode...
TF1 liet niet de hele modificatie zien!!!!!
Wat u probeert te reproduceren door 1 (ÉÉN) gat in de elektrode te boren, lijkt dus niet dezelfde manipulatie te zijn als die van de monteur.

De kans is groot dat u geen resultaat bereikt door een deel van het proces over te slaan :onheil: :onheil: :onheil:


welkom
Kan iemand verduidelijken hoe de bougies precies worden aangepast?
Het lijkt voor de hand liggend dat de monteur ook niet op tv zou laten zien hoe hij de modificatie moest doen.
Ik heb de wijziging aangebracht aan de bougie van mijn mini-chopper.
Door een gaatje in de elektrode te maken zie ik een verandering in de vonk.
Oorspronkelijk was de vonk wit, nu is hij blauw.

Ik heb de video vóór mod op Google geüpload omdat deze in AVS-indeling is en ik hem niet kan converteren (bug).
vonk voor mod
vonk na mod
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 28/01/07, 20:14

Voor de AutoPlus-test twijfel ik er niet aan. Bij recente voertuigen (elektronische injectie, enz.) lijkt de conson-winst moeilijk te bereiken.

Aan de andere kant op oude kratten?

Ik dacht in ieder geval dat de belangrijkste gaten die "onder de draad" waren omdat ze het gasmengsel zouden laten passeren en daarom aanwezig zijn tussen de 2 centrale elektroden.

QQn geprobeerd met deze gaten daar en op een oude auto?
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 28/01/07, 21:05

Het is bijna duidelijk dat al onze kleine manipulaties steeds minder effectief zullen zijn:

streven naar de prestaties van de nieuwe Renault 2.0 DCI-motor met voorverbrandingskamers
Beeld

175 pk en 360 Nm bij 1750 tpm!!!!!!! :schok: ofwel dezelfde prestaties als de huidige 3.0 DCi of de V6
en een verbruik van 7l/100 voor een Espace!!
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/01/07, 21:15

welkom

met een stel als dit regime, gezien de vaardigheden van de gemiddelde bestuurder, zal het kauwgom verbranden, je moet snel Michelin-aandelen kopen :P :P :P

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/01/07, 21:19

Hallo,
We beginnen te begrijpen waarom het panton weinig interesse heeft in hun ogen, ze hadden lang aan iets consistenters gewerkt.
Maar er zijn nog steeds de oude motoren die nog een paar decennia kunnen draaien,

Met een mooi vlak koppelverloop van 2000 tot 3000 tpm
het zou de ideale motor zijn om in kleine vliegtuigen te plaatsen, het juiste toerental voor een propeller, ik denk dat het allemaal elektronisch is en alleen werkt met de juiste vloeistof die ze ons voor hun prijs zullen leveren ...

Andre
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten