Stop & Start-systeem (SST) voor elke auto?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 18/07/13, 17:16

Macro schreef:Een stuurbekrachtigingsriem begint te piepen als je aan het stuur draait en de pomp kreunt op dit moment en dat komt door de stroming...
Ik heb enkele tientallen pompen die de hele dag in mijn oren suizen, ze zijn centrifugaal, de curve is zeker anders, maar op volumetrische pompen met interne bypass zijn er overeenkomsten...

uit het geheugen van degene die we het meest inspecteren bij 240 m3/u en 5,8 bar, ze zijn op 170 A bij 120 m3 uur en 6.3 bar zijn ze bij 100 A. En bij ontlading bij 1.5 bar stijgt het debiet tot ongeveer 440 m3 uur... En daar hebben we zitten in de 240A, we moeten het "ziften", anders springt de thermiek van de motor...

De DA-pomp met zijn vrije terugkeer naar de kom zal in precies dezelfde soort configuratie zijn...


Een centrifugaalpomp vermindert zijn energieverbruik met een lager debiet, maar dit is niet het geval voor een hydraulische pomp die is ontworpen om druk op te bouwen en die zonder de drukregelaar eenvoudigweg zou stoppen met draaien vanwege de afgedichte aard van de pompcompartimenten.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/07/13, 09:37

2e terugkomst van SST-experiment over 624 km inclusief ongeveer 150 km afgelegd door de dame die normaal reed (zonder SST).
Het ging over het bereiken van een bruiloft in de Dordogne met ongeveer 200 km snelweg en de rest secundaire wegen die ik niet kende.
Mijn referentieverbruik sinds ik deze auto heb, is 8.99 l/100 km
Deze werd dit weekend vastgesteld op 7.35 l/100 km : Mrgreen:

De ontwikkeling is bemoedigend, vooral omdat ik het voertuig niet heb aangepast en de besturing niet volledig onder de knie heb, is mij het volgende overkomen:
1 - Zet het contact volledig uit en rijd dus zonder de kilometerteller te verschuiven (elektrisch model)...
2 - Het contact te kort uitzetten en weer aanzetten voordat de motor afsloeg, zodat ik stationair uitliep en niet met de motor uit...
3 - Ik moest de motor opnieuw starten nadat ik meer dan 3 keer hard had geremd terwijl de motor was uitgeschakeld, waardoor de remhulpreserve was uitgeput.

Het wordt duidelijk dat de installatie van mijn 12V stuurbekrachtigings- en rempompen essentieel is.

Ik denk nog steeds na over hoe ik de motoruitschakeling kan regelen:
1 - Vóór de injectiecomputer
2 - Tussen de computer en de injectoren (wat verbruik van de computer en de ontsteking veroorzaakt)...
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 23/07/13, 12:54

Persoonlijk, en zoals we hebben gedaan bij de Ecoshell-marathon, is voor mij de beste oplossing het uitschakelen van de stroomtoevoer naar de elektronische unit, die de ontsteking, de injectie, de stroomtoevoer naar de sensoren en de componenten onderbreekt. ermee verbonden. http://www.ghostproductions.com/medical ... uble01.jpg

Ook heb ik een start-stoptest uitgevoerd, tussen een maximumsnelheidsbereik (70 km/u) en een minimumsnelheidsbereik (50 km/u), op een vlakke weg. Mijn acceleratietijd om 70 km/u te bereiken ligt tussen de 5 en 6 seconden en mijn rijtijd met uitgeschakelde motor ligt tussen de 24.5 en 27.2 seconden. De motor wordt dus voor 1/4 van de rijtijd gebruikt. Om deze cijfers echter enige betekenis te geven, zou ik mijn verbruik bij 60 km/u, bij normaal gebruik, gedurende de 25 + 6 seconden van mijn gewijzigde cyclus moeten weten, en mijn verbruik tijdens de 6 seconden van acceleratie. Om dit te doen zou ik de informatie van de flowmeter moeten halen, maar helaas kan ik niet aan deze auto sleutelen!
Tussen 120 km/u en 100 km/u is de verhouding tussen vrijlooptijd en acceleratietijd veel lager omdat de aerodynamische verliezen zeer aanzienlijk worden. Mijn acceleratietijd was 8 seconden tot 12 seconden uitrollen.
Goededag aan iedereen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/07/13, 20:16

Als uw voertuig een OBD-standaard heeft, is het mogelijk om deze informatie op te halen met een compatibele OBD-eenheid zoals de SCANGAUGE
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/07/13, 20:24

om te weten of je de elektronische box ingeschakeld moet laten of volledig moet uitschakelen, moet je de programmering ervan tot in detail kennen... het is mogelijk dat wanneer de elektronische box ingeschakeld blijft, hij de optimale parameters behoudt, terwijl wanneer je hem volledig uitschakelt het zet alles terug op nul en start opnieuw op met standaardparameters, waarbij het enkele minuten duurt om de juiste parameters te vinden

de ideale oplossing zou zijn om de elektronica specifiek te programmeren om rekening te houden met downtime

Wanneer de motor bijvoorbeeld een minuut stilstaat, koelen de verbrandingskamers af, terwijl de olie in de vibrator erg heet blijft en goed genoeg om het maximale vermogen te ondersteunen: daarom kan opnieuw gestart worden op vol gas en niet zachtjes zoals bij een normale start

nog beter, als de cilinder en cilinderkop een beetje zijn afgekoeld, kunnen we de ontstekingsvervroeging vergroten, wat overeenkomt met een toename van de compressieverhouding voor efficiëntie: daarom zijn de motorprestaties in de eerste minuut beter dan bij constant gebruik

dit is nog een reden voor de moderne autokoper om toegang te eisen tot programmeertools voor de elektronische bazaar

we moeten druk uitoefenen op de fabrikanten! Peugeot Citroen en Renault hebben problemen met het verkopen van hun auto's! door tegen een redelijke prijs te geven of te verkopen wat nodig is om te programmeren, zullen ze de klantenkring winnen van enkele enthousiastelingen die misschien zelfs met nieuwe ideeën komen

vergeet niet dat er veel mooie innovaties zijn gemaakt door amateurs: groot voorbeeld de hydraulische vering, gemaakt door een amateur op de tractie, en vervolgens in serie gemonteerd door Citroën op de tractie H en die als prototype heeft gediend voor de DS


met toegang tot de programmering van de elektronica zal het toevoegen van nog een uitgang om een ​​koppeling te besturen een grap zijn... terwijl het toevoegen van een heleboel dingen om de originele elektronica voor de gek te houden een gedoe zal zijn

nog een opmerking, grote bedrijven willen niet met individuen samenwerken... het bedrijf Chatelot Energie dat ik aan het opbouwen ben, had auto's niet als hoofddoel, maar zou er goed mee aan de slag kunnen gaan als er geïnteresseerden zijn

autofabrikanten zijn geen fans van vrije software, willen op geen enkele manier informatie verspreiden: wees erbij en we zullen in een positie zijn om te verkrijgen wat nodig is en er mogelijk enig voordeel uit te halen
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 23/07/13, 20:26

Bedankt voor de info! Een beetje duur als een doos voor de informatie die ik eruit wil halen. Het liefst koop ik de ODB-kabel voor rond de twintig euro. De software voor koffers van alle grote fabrikanten is op niet bijzonder legale wijze beschikbaar op internet.
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 23/07/13, 20:42

Voor injectie zijn er ook programmeerbare megasquirtboxen die heel goed werken als je het systeem eenmaal begrijpt. Verschillende mensen hebben hun originele hoesje vervangen door dit exemplaar. De motor van ons prototype voor de ecoshell-marathon werd door deze box aangestuurd. In het autotrainingscentrum waar ik mijn TFE deed, werkte een student aan gas- en dieselinjectie op een recente bestelwagen. De gasinjectie werd beheerd door de megasquirt.
Wanneer u het contact uitschakelt, wordt de box uitgeschakeld. Voor zover ik weet zijn er geen programmeerverliezen. Ter vereenvoudiging: een injectiekaart is nooit meer dan een tweedimensionale matrix. Op de Y-as de rotatiesnelheid en op de X-as de motorbelasting die bijvoorbeeld wordt veroorzaakt door het openen van de gasklep of de holte in het inlaatkanaal. Wanneer u het contact weer aanzet, verzamelt het apparaat informatie van de verschillende sensoren en bepaalt op welk werkingspunt het zich bevindt. Vervolgens maken de temperatuursensoren compensatie mogelijk via coëfficiënten in de mapping.
Voor mij is het zeker niet mogelijk om een ​​cilinder via de elektronische kast van een auto aan te sturen. De beste oplossing is om gebruik te maken van de sensoren en een persoonlijk programma te maken om deze te beheren. Het is niet bijzonder moeilijk!
Een interessante auto om een ​​systeem te programmeren zoals ik het me voorstel, is voor mij de kleine Smart Fortwo. Vanaf het moment dat we een robotachtige versnellingsbak hebben, kan een externe automaat hem de impulsen sturen om hem te besturen, denk ik. Hij zou dus automatisch naar neutraal kunnen schakelen en de motor kunnen uitschakelen alvorens opnieuw te starten en de ideale versnelling in te schakelen die overeenkomt met de snelheid van het voertuig en misschien het profiel van het terrein waarop het rijdt. Met een megasquirtbox of andere zou het mogelijk zijn om een ​​optimale mapping te creëren voor de gewenste gebruiksmodus. Dit is iets wat mij fascineert!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/07/13, 11:12

Deze MegaSquirt-box is leuk, ik vind het concept leuk, maar het vereist hoge vaardigheden, veel tijd en een aanzienlijk budget.
Voorlopig ga ik het zo simpel mogelijk houden, in ieder geval duur, zonder softwareaanpassingen.

Mijn doel is om te experimenteren, maar het ontbreekt mij aan tijd en mijn oude voertuig is niet erg gebruikelijk en ook niet erg gewild.

Normaal gesproken zou dit een interessante uitlaatklep zijn voor MégaSquirt als ik in een zeer populaire auto zou rijden (klein, goedkoop benzinemodel).

Mijn droom zou liever zijn om een ​​Prius-aandrijflijn in mijn minivan te enten en een lithiumbatterij onder de vloer toe te voegen (er is ruimte) om Plug In Hybrid te bedienen...
: Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/07/13, 11:45

Ik was een paar jaar geleden geïnteresseerd in de megaskirt: ik vind het een beetje duur, en ik hou niet echt van de Motorola-microcontroller die ze hebben gekozen (motorola is de oude naam, nu denk ik dat het freescale is)

Ik zou het liefst hetzelfde doen met een Atmel, zoals de Arduino Due
http://www.lextronic.fr/P19885-platine-arduino-due.html

Ik vind dat de megaskirt rekencapaciteit en geheugen mist, omdat voor mij een nieuwe elektronische box een grote meet- en registratiecapaciteit moet hebben om de ontwikkeling te vergemakkelijken: hij moet niet alleen het werk doen waarvoor hij wordt gebruikt, maar alles in detail vastleggen om de ontwikkeling te vergemakkelijken debuggen

ook handig om hem als spion op het originele elektronische systeem te kunnen monteren: hij bestuurt niets, maar registreert alleen tot in detail wat de originele elektronica doet als je rijdt

het kan vervolgens worden gemonteerd als spionage op de originele elektronica en controle van het vrijloopsysteem, voordat wordt ontwikkeld wat nodig is om de originele elektronica volledig te vervangen
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/07/13, 13:37

Ja, de door Mega Squirt gekozen basis is minder efficiënt dan de zeer populaire ATMEL, maar ze hebben het voordeel dat ze prioriteit geven aan de motorcomputerapplicatie met voorgemonteerde oplossingen... en de prijs die daarmee gepaard gaat.

Ik ben het eens met het concept, maar ik ben niet van plan erin te investeren... :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten