Stop & Start-systeem (SST) voor elke auto?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 17/07/13, 14:51

het verbruik van een pomp is rechtstreeks gekoppeld aan het debiet, zelfs als de persdruk +/-=0 is.

Voor mij geen probleem om je DA pomp te verwijderen
http://wilblogmeca.blogspot.fr/2012/05/ ... voici.html
de originele montage
Beeld

de wijziging
Beeld

Om de lengte van uw nieuwe riem te bepalen rolde er een meter naaister over het nieuwe traject
het moeten 6 strepen zijn op oscarrotte die je direct typt in referentie 6pkX (X is het aantal mm spanner volledig ontspannen en hop en zou : Cheesy: : Cheesy:
Dernière édition par Macro de 17 / 07 / 13, 14: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/07/13, 14:52

eh ja! een dynamostarter in plaats van het vliegwiel

je hebt een vliegwiel nodig om een ​​motor goed te laten werken, en het is een beetje steriel gewicht: als hetzelfde gewicht de rotor is van een dynamo in de vorm van een vliegwiel, kunnen we zeggen dat de helft van het gewicht van deze dynamo het wiel vervangt

de volgende stap is het plaatsen van de koppeling tussen de motor en het vliegwiel van de dynamo: plotseling kan dit vliegwiel van de dynamo de auto vooruit laten rijden met de motor uit.

als de motor nodig is, schakelen we hem in en vindt hij zijn stuur

maar dit is geen doe-het-zelf meer... het is het ontwerp van een hybride auto
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 17/07/13, 15:01

Sinds vanochtend ben ik overal op internet foto's van PSA-riemen aan het schrapen om te beseffen dat de opstelling van de rollen en uitrusting op al hun motoren vrijwel hetzelfde is...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 17/07/13, 15:11

chatelot16 schreef:eh ja! een dynamostarter in plaats van het vliegwiel

je hebt een vliegwiel nodig om een ​​motor goed te laten werken, en het is een beetje steriel gewicht: als hetzelfde gewicht de rotor is van een dynamo in de vorm van een vliegwiel, kunnen we zeggen dat de helft van het gewicht van deze dynamo het wiel vervangt



Ik heb er zelfs één op voorraad die wacht om te worden geënt in een orgelaanvrager met twee stuurwielen... een versnellingsbakzijde en een dynamozijde, maar ja, het is een prototype met 2 cilinders
https://www.econologie.com/forums/j-ai-trouv ... 12441.html
http://www.oliomobile.org/fr/forum/down ... &mode=view

Ter informatie... Alle recente auto's waar ik onlangs aan heb gesleuteld, hebben dynamo's die worden aangedreven door vrijloop... Waarom... ik weet het niet... Maar als ze in beslag worden genomen, veroorzaakt dit helse trillingen.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/07/13, 16:17

Ik heb dit soort vrijloop op een alternatorpoelie al opgemerkt toen ik onderdelen bij een recycler zag: het verraste me en ik begrijp het nut ervan niet
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 18/07/13, 13:31

Macro schreef:het verbruik van een pomp is rechtstreeks gekoppeld aan het debiet, zelfs als de persdruk +/-=0 is.


Oeps, dat kan ik niet laten zeggen zonder te reageren.

het hydraulische vermogen van een pomp is een exacte combinatie van het debiet en de druk.
P (kW) = (debiet (l/min) x druk (bar))/600
het mechanische vermogen zal een beetje afhangen van het type pomp, maar als de druk nul is, is het vermogen bijna NUL, alleen de verliezen.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/07/13, 13:45

het nuttige vermogen van een hydraulische pomp is inderdaad de vermenigvuldiging van de druk met de stroom: als de druk nul is, is het theoretische vermogen nul

maar niets is perfect, er is drukverlies in de leidingen en vermogensverlies in de pomp, en het stroomverbruik in een nuldrukpomp is verre van nul!

erger nog, dit verloren vermogen is sterk afhankelijk van de snelheid

de pomp is berekend om voldoende debiet te hebben bij een laag motortoerental: dus een veel te hoog debiet bij een hoog motortoerental... en verlies aan vermogen dat toeneemt met de derde macht van het toerental!

vandaar het grote voordeel van de elektrische stuurpomp die precies op de nuttige snelheid draait en nooit meer, wat betekent dat we ondanks het wegvallen van de elektrische doorgang winnen!

volgens de getoonde afbeelding is het noodzakelijk om een ​​riem van de juiste lengte te vinden zodat deze niet meer over de pomp gaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 18/07/13, 15:51

Een stuurbekrachtigingsriem begint te piepen als je aan het stuur draait en de pomp kreunt op dit moment en dat komt door de stroming...
Ik heb enkele tientallen pompen die de hele dag in mijn oren suizen, ze zijn centrifugaal, de curve is zeker anders, maar op volumetrische pompen met interne bypass zijn er overeenkomsten...

uit het geheugen van degene die we het meest inspecteren bij 240 m3/u en 5,8 bar, ze zijn op 170 A bij 120 m3 uur en 6.3 bar zijn ze bij 100 A. En bij ontlading bij 1.5 bar stijgt het debiet tot ongeveer 440 m3 uur... En daar hebben we zitten in de 240A, we moeten het "ziften", anders springt de thermiek van de motor...

De DA-pomp met zijn vrije terugkeer naar de kom zal in precies dezelfde soort configuratie zijn...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 18/07/13, 16:10

Macro schreef:uit het geheugen van degene die we het meest inspecteren bij 240 m3/u en 5,8 bar, ze zijn op 170 A bij 120 m3 uur en 6.3 bar zijn ze bij 100 A. En bij ontlading bij 1.5 bar stijgt het debiet tot ongeveer 440 m3 uur... En daar hebben we zitten in de 240A, we moeten het "ziften", anders springt de thermiek van de motor...
.


240000x60x5.8/600=139kW hydrau
120000x60x6.3/600=76kW
440000x60x1.5/600=66kW

in het laatste geval moet een andere factor ingrijpen, zoals verliezen als gevolg van te hoge snelheid, zodat het elektrische vermogen toeneemt terwijl het hydraulische vermogen laag is.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/07/13, 16:49

waarom piept hij als het stuur tot stilstand komt?

wanneer je het stuur niet aanraakt, laat de verdeler de olie met de minimale druk terug naar de tank: minimaal vermogen

als je aan het stuur draait, wordt de olie naar de cilinder gestuurd: de druk is iets sterker en het vermogen ook

wanneer de cilinder het einde van zijn slag bereikt, oefent hij maximale druk uit: maximale kracht, hij opent een veiligheidsklep en bepaalde kleppen fluiten

vaak slipt de riem ook voordat de klep opengaat... vaak weten we het niet echt, er zijn beide tegelijkertijd, geluid van de klep en geluid van de riem

niets te maken met centrifugaalpompen die zich anders gedragen: wanneer de stroom wordt verminderd door het circuit te blokkeren, neemt de druk niet veel toe en neemt het vermogen af
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten