Stop & Start-systeem (SST) voor elke auto?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 12/07/13, 10:20

Voor uw cilinder... Kapotte automatische koppelingscilinder Alfa Fiat op Selespeed versnellingsbak. Ze werken op hydraulische olie van het dextron-type met een maximumdruk van 50 bar. daarom compatibel met uw DA-pomp of andere industriële cilinders. U moet de persdruk van uw pomp kennen om de maat ervan te berekenen, evenals de kracht die nodig is om de koppelingshendel te bewegen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/07/13, 11:50

Mijn stuurhuis werkt met Dexron II olie zoals alle hydraulische stuurbekrachtigingssystemen (behalve de oude Citroëns met hydraulische vering).
Deze olie is dezelfde als die van automatische versnellingsbakken.

De elektro-hydraulische pomp die ik heb en die ik wil installeren ter vervanging van de door een riem op de motor aangedreven pomp, zal alleen gebruikt worden voor de besturing.

Het monteren van een pilotkoppeling (waar ik ooit veel van droomde) is niet essentieel, en als ik dat wel zou doen, zou ik liever een elektrische actuator of een pneumatische actuator gebruiken...
Ik heb zojuist een pneumatische koppelingsset gevonden, zoals degene die door fabrikanten van apparatuur voor gehandicapten worden verkocht.
In dit geval zou ik mijn elektrische vacuümpomp installeren die voor vacuüm zou zorgen bij het remmen EN de bediening van de gestuurde koppeling, zelfs als de motor uitstaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/07/13, 13:14

vacuüm is goed voor de koppelingscontrole omdat alles goedkoper is dan hydrauliek

de enige interesse in hydrauliek gaat uit naar volledig hydraulische Citroenen... maar ik ben bang dat de C5 de laatste hydraulische Citroen zal zijn

De hydrauliek van Citroen is eenvoudig, constante druk in een accu, je kunt er alle gewenste accessoires op aansluiten

De hydrauliek van de stuurbekrachtiging is meer een constante stroom, die de stuurbekrachtigingsverdeler vrij doorlaat als het stuur niet wordt aangeraakt, of die deze verdeler naar de cilinder stuurt als er hulp nodig is.

elektrische koppelingbediening? je zult aan de veiligheid moeten denken, zorgen voor een snelle herkoppeling bij het minste pedaal

tussenoplossing: een elektrisch bediende pal die de koppeling volledig ontkoppeld houdt zonder dat u uw voet erop hoeft te laten staan, met alleen de elektrische bediening van de klik kan het systeem niet worden uitgeschakeld om de motor uit te schakelen: het is de bestuurder die het moet doen

Probleem: als u de pal ontgrendelt zodra u een pedaal aanraakt, bestaat het risico dat de koppeling te brutaal wordt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 15/07/13, 10:39

Philippe Schutt schreef:op de C5 2.0 hdi automaat, met volledig neutraal taxiën, win ik + - 1 L / 100, dwz ik ga van 6.5 naar 5.5. En dat zonder de motor af te zetten!


Dit weekend heb ik een rondrit gemaakt vanuit Tours/Toulouse met onze nieuwe auto (Passat tdi 140) altijd zo snel mogelijk, regelaar 3 tot 6 km/u boven het toegestane maximum en airconditioning aan... Gemiddeld verbruik op de heenreis rendement 5.4 l/100 bij 101 km/u gemiddeld zonder neutraal te gebruiken, sterker nog bij het afdalen op de snelweg in de 6e versnelling gaat het verbruik heel gemakkelijk naar 0, als je de koppeling intrapt begint het stationair te lopen op 0.4 l/100. Omdat mijn stoptijden op zo'n reis belachelijk waren, hoefde ik de motor niet uit te zetten, bovendien ben ik op mijn hoede voor de werking van de automatische parkeerrem, die vanzelf wordt geactiveerd wanneer de auto stopt... Hij mag niet blokkeren op 130 omdat het de auto blokkeert (maar het mag alleen worden geactiveerd als de auto stilstaat)...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/07/13, 10:57

op de snelweg zijn fasen waarin de motor nutteloos is echt zeldzaam!

het is in de stad of onderweg met veel op en neer dat het handig is om de motor uit te zetten

de verbruiksindicator is een valstrik, omdat deze geen rekening houdt met de variatie in snelheid

neutraal verbruikspunt 0.4l/100
in de 6e verbruik 0/100 maar de snelheid neemt meer af dan in neutraal vanwege het vermogen dat verloren gaat bij het draaien van de motor

de bestuurder moet weten wat hij wil: om zijn snelheid te behouden bij een lichte afdaling is het beter om in neutraal te staan... als het de bedoeling is om te vertragen is het beter om de motor in een versnelling te laten staan ​​om het verbruik bij stationair draaien te besparen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 15/07/13, 11:20

de verbruiksindicator houdt rekening met de snelheid. bij stilstand is het 0.6 l/ha 130 in vrijloop geeft het 0.4 l/100 aan... Het probleem met vrijloop is dat een auto die bij 130 aankomt op de top van een afdaling van 5 km naar 5% als je dat niet doet gebruik de motorrem onderaan je komt er op 145/150...En daar wacht de mickey op je...

Gisteravond op het avondjournaal hadden ze het over het gevaar van snelheidsregelaars... Ik denk eerder dat de autoriteiten het zien als een tekort qua boetes... Op de A20 vreemd glad zaterdagochtend de 3 flitsers die ik zagen waren op de afdalingen...En de onderscheppende motorrijders verborgen zich verder weg in de schaduw, hun helmen afgezet omdat hun zaken zo goed gingen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/07/13, 13:17

Een handvol jaren elektrisch rijden hebben mijn gedrag veranderd, vooral toen ik merkte dat het rijden met een gestabiliseerde snelheid van 75 km/u op de ringweg gelijk staat aan het rijden met een piek van 90 km/u met krachtig optrekken en remmen, evenals het nemen van aanzienlijke risico's en aanzienlijke verspilling. Brandstof is niet nodig, aangezien ik vaak de ringweg verlaat voor degenen die mij hebben ingehaald en als gekken hebben gereden.

Op lange ritten, ook op de snelweg, zet ik mijn cruise control nu op 110 km/u, de verbruikswinst bedraagt ​​al snel 25%... Deze winter heb ik de reis Bordeaux - Pyreneeën + plus toeristische ritten en skigebied + retour gemaakt op één tank brandstof als we met 7 personen in de minivan + bagage + een beladen aanhanger zaten... of meer dan 900 km op 1 tank. Op weg naar buiten overhandigde ik het stuur aan mijn zwager die 130 km/u reed, maar we moesten ons aan een aankomsttijd houden...

Door onder de limiet te reguleren, kan ik bergafwaarts wat snelheid winnen en tegelijkertijd het risico op afpersing op de weg verkleinen. Dit zorgt voor extra gemoedsrust.
Dit is waar we de voordelen van hybridisatie en energieterugwinning meten, wat onmogelijk is met een conventionele motor...

Ah, als ik de middelen had om de TESLA S te betalen... Ik had het voorrecht om het te proberen, ik kan je vertellen dat de toekomst van olieauto's nu vergelijkbaar is met de toekomst van postkoetsen 100 jaar geleden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 15/07/13, 13:24

Citro schreef:
Ah, als ik de middelen had om de TESLA S te betalen... Ik had het voorrecht om het te proberen, ik kan je vertellen dat de toekomst van olieauto's nu vergelijkbaar is met de toekomst van postkoetsen 100 jaar geleden...


Ik weet het niet zeker... zolang een Tesla S meer dan 100 maanden minimumloon waard is. en dat een gelijkwaardig thermisch apparaat (slechts) 35 euro kost... :schok:

vergeleken met het postkoetstijdperk kostte een Ford T 825 dollar of acht maandensalaris van een Amerikaanse leraar uit die tijd in 1908... in 1921 kostte hij slechts 260...

De Tesla S (of zelfs de kleine X denk ik) voor € 16000, wanneer komt hij???
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/07/13, 09:56

: Arrowu: Wat ik bedoelde was dat de TESLA S bewijst dat je voor minder geld dan veel high-end Duitse sedans een elektrische sedan kunt hebben met 500 km autonomie en vooral uitzonderlijke prestaties (vermogen en acceleratie veel hoger dan een thermische auto).
In tien jaar tijd ging TESLA van een tweezitscoupé van € 10 voor 2 km autonomie naar een 100.000+300-zits sedan van € 5 voor 2 km autonomie. 8)
De vooruitgang is enorm in beide richtingen (prijs en prestatie).

Ten slotte kunt u voor een democratisch en gemakkelijk ‘afschrijfbaar’ budget nu een MIA 4 biedt plaats aan 12 kWh voor minder dan € 13.000 in volledige eigendom (voertuig + accu's).
Het is tot nu toe het goedkoopste nieuwe voertuig en het meest relevant voor degenen wier gebruik overeenkomt met de mogelijkheden van het voertuig. : Idee:
Alleen al op het energiebudget (tegen de huidige olie- en elektriciteitsprijzen) bedraagt ​​de brandstofbesparing per 100.000 km ongeveer € 6000. :schok:
We kunnen er dus van uitgaan dat het kopen van een MIA voor € 13.000,- voordeliger is dan het kopen van een thermische auto voor € 6.000,- als “tweede auto”.
Ik zet aanhalingstekens omdat ik altijd herhaal dat het elektrische voertuig qua kilometerstand gemakkelijk het eerste voertuig in een huishouden kan worden, zoals ik in mijn huishouden opmerkte waar onze twee elektrische voertuigen elk tot 2 km per jaar reden, terwijl onze thermisch zou slechts 15.000 km/jaar kunnen worden gedekt (verzekerd per kilometer).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 16/07/13, 10:44

Ik merk ook op dat een kleine EV het eerste voertuig in een huishouden kan worden; de mijne heeft 9500 km afgelegd in 10 maanden, maar in ieder geval (wat de genoemde oude generatie EV betreft) ten koste van opofferingen op het gebied van comfort. /h maximaal, anders is de autonomie sterk verminderd) anticipeer altijd op uw bewegingen en rijd altijd met het oog op de meter en de ampèremeter... Wat betreft betrouwbaarheid... Nu weten we de relatieve betrouwbaarheid van nicad, het valt nog te bezien hoe de Lithim-batterijen van huidige voertuigen gedragen zich. Dat is een grote onbekende...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 203-gasten