Super Pogue carburateur (Nelson) van 1930

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/09/06, 00:29

Christophe schreef:
elephant schreef:en dan, deze carb, zou het moeten werken met de huidige eurosuper 95, toch?


Nee, omdat lood is vervangen door benzeen ...


Echt waar? Benzene zeg je?

Voor de super "lead" dacht ik dat we de lead hadden vervangen door kalium ...

... Maar voor de SP95 wist ik het niet.

Ik kende al dit spannende nieuws over POGUES, maar ik merkte de gelijkenissen met de pantone niet op, of beter, met de patenten van Jean CHAMBRIN. :P:


Het lijkt er dus op dat de toevoeging van lood in benzine was bedoeld om ons meer te laten consumeren. :? Een groot schandaal meer?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/09/06, 01:05

Dag
Ik denk niet dat de voorsprong is toegevoegd vanwege de Pogue carburateur
is dat op dat moment de brandstof onstabiel was en nogal verschillend, afhankelijk van de toevoerbronnen 80 / 87 octaan
was vliegtuigbrandstof, de motoren hadden 6-compressiesnelheden en nog minder of lagere efficiëntie.
Ik heb oude mechanische of boeken uit te leggen hoe verrifier brandstofkwaliteit, het zwavelgehalte van punt licht op het residu van struikgewas zeer ambachtelijke wijze, waaruit blijkt dat er een aanbesteding probleem reeélement geüniformeerde brandstof, is het interessant om te zien hoe in die tijd mechanica werd onderwezen en meetmethoden op interne druk motor, hij wist hoe het schema van presions met een heldere en miroire balken actioner door motor interne druk een gewaxt motorpapier in beweging was hun oscilloscoop. het boek dateert uit 1927-jaren

De belangrijkste additieven die hebben geprobeerd
De motyl ijzeren cabonyle (ik supcone dat het is wat heeft in de 100LL om de metalen pellets in de kaarsen te zien)
Tetraryllood
ethyljodide
tetratyle blik
aniline
nu wendt hij zich tot benzol (wat naar mijn mening even schadelijk is als lood), het was de Duitser die hem het meest gebruikte tijdens de laatste oorlog die in de cokesfabrieken werd geproduceerd
Ethylalcohol
Fluid Ethyl
Al deze producten hebben reden om de klopvastheid van de brandstof en de compressieverhouding te verhogen, hoewel de cilinderkop motorontwerp hemi klep aluminium cilinderkop een belangrijke rol gespeeld om de compressieverhouding en hebben 10 zelfs meer op een speciale motor.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 16/09/06, 09:08

Christophe hoed voor je doc! en ook voor je synthese, meer betaalbaar voor mij.
Dus geen goed idee om te herstellen van deze patenten ??

Dank aan jou ook André voor je geschiedenis: een echte bron van kennis. Wanneer is een econologisch handvest om onze Quebecois te bezoeken? het zou leuk zijn nee : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 16/09/06, 09:49

bham schreef:Christophe hoed voor je doc! en ook voor je synthese, meer betaalbaar voor mij.
Dus geen goed idee om te herstellen van deze patenten ??

Dank aan jou ook André voor je geschiedenis: een echte bron van kennis. Wanneer is een econologisch handvest om onze Quebecois te bezoeken? het zou leuk zijn nee : Lol:


Tsss is een charter niet erg Econologisch dat : Roll:
Wat denk je van een goede oude kombuis of elke Ecotourist kan energie leveren om vooruit te komen, met de modos om beurten aan de trom en christophe aan het roer? : Mrgreen:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 16/09/06, 10:08

Hallo allemaal,

Zeg me Christophe ... Carbu "Pogue" zou goed moeten werken met bio-ethannol !!!! Neen ???
A + Serge.
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/09/06, 22:52

Oké voor de kombuis, maar geketend, of niet geketend?
geselen of niet geselen
je zult meteen zien dat ik best gezellig ben

(zie Asterix op de Olympische Spelen)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 17/09/06, 16:58

Exceed schreef:Hallo allemaal,

Zeg me Christophe ... Carbu "Pogue" zou goed moeten werken met bio-ethannol !!!! Neen ???
A + Serge.


Er is meer kans ja ... maar het principe van deze brandstof is niet (dat) om de brandstof maar ook de kraker te verwarmen en te vervluchtigen.

Of ethanol (C2H5OH) al veel gemakkelijker (het aantal koolstofatomen en moleculaire structuur) dan benzine (octaangetal gelijkgesteld aan of heptaan C8H18 C7H16 maar in werkelijkheid de huidige benzine een mengsel 130-verbindingen zijn min of meer zwaar ...).

Dus we kunnen op zijn best hopen methanol (CH3OH) of een ander heel licht product te verkrijgen ... aandacht voor de motortemperatuur bereikt met dergelijke lichte brandstoffen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Opnieuw:




par GuyGadebois » 11/08/19, 18:52

Christophe schreef:
elephant schreef:en dan, deze carb, zou het moeten werken met de huidige eurosuper 95, toch?


Nee, omdat lood is vervangen door benzeen ...

De ene geeft loodvergiftiging, de andere leukemie ...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Super Carburetor Pogue (Nelson) van 1930




par Christophe » 11/08/19, 19:53

Waaaw bijna 13 jaar opgraven !! :schok: :schok: :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Super Carburetor Pogue (Nelson) van 1930




par GuyGadebois » 11/08/19, 20:04

Christophe schreef:Waaaw bijna 13 jaar opgraven !! :schok: :schok: :schok:

Ziekten zijn nog steeds actueel!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten