Ramjet ... weet je wel?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: deze site?




par Christophe » 13/01/06, 15:32

jean63 schreef:Je vergat dat jij het was die de info in het nieuws gaf, denk ik (vraag André om bevestiging, hij weet waar hij is).
Hallo.


Uh het zou me verbazen dat... of ben ik skyzofreen??? : Cheesy:

"waardoor de terugkeer van onverbrand mengsel meer in gasvormige toestand kan zijn wanneer het terugkeert naar de "inlaat" door de "PC-klep" "

Als ik het schema op de site zie, lijkt het mij dat deze aansluit op de brandstofslang... dus heeft pkoi het over "mengsel"?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/01/06, 15:38

Andre schreef:Hallo, Cristophe
Nou, dus jij bent het die het aantrekt forum in patent om op te slaan (nog een)


Maar waar is het gebleven???
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 13/01/06, 18:45

Hoe dan ook, ik vind deze afbeelding leuk op hun site:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

naar econologie




par jean63 » 13/01/06, 19:50

Ik zal proberen te vinden waar ik deze info heb gevonden, maar de laatste tijd heb ik 80% van de internettijd besteed aan econologie, een beetje aan boursorama (er is geen risico!!), een beetje aan mijn bankrekening (nog steeds geen risico) , in mijn persoonlijke Yahoo-mailbox (zou dit een info in Yahoo zijn? Ik geloof er niet in). Ah dat herinner ik me, ik geloof dat er door naar een econologienieuws te gaan een link was die naar "Ramjet" ging, maar hoe weet ik het nu zeker (het irriteert me dat ik dat allemaal niet leuk vind ..... er zijn te veel links op internet, aas in alle hoeken, maar ik bijt normaal niet in pubs, maar misschien wist de man hoe hij het moest doen).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/01/06, 10:35

Het was niet niet op econologie...tenminste niet op de site!

Of in de google-links waarvan ik de weergave niet 100% beheers
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 14/01/06, 11:46

Nou, het maakt niet uit, we zullen niet de leiding nemen. Als iemand hier solide informatie over heeft, ben ik een en al oor.
Op dit moment heb ik een ander probleem op te lossen: mijn R25 GPL ratatouille stationair draaiend op benzine of LPG. Mijn favoriete Renault-monteur droogde zelfs met zijn diagnosebox op.
Dus gisteren ging ik naar mijn favoriete autokerkhof om een ​​heleboel elektronische ontstekingscomponenten op te halen (sensoren, absolute drukregelaar, enz.), Er waren nieuwe bij Renault voor 450 euro, de man vertelde me vroeg .... 10 euro! !! : Lol:
en nu ga ik dat vanmiddag allemaal proberen..
Goed weekend.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 14/01/06, 12:40

naar Andreas,

helemaal mee eens het kost 110 euro denk ik, maar voorlopig moet ik de storing op mijn R25 LPG zoeken, pb re afgeremd + vervuilt en ze vonden niks bij Renault!!! : Cry:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
The Passing
x 17




par The Passing » 14/01/06, 12:43

jean63 schreef:naar Andreas,

helemaal mee eens het kost 110 euro denk ik, maar voorlopig moet ik de storing op mijn R25 LPG zoeken, pb re afgeremd + vervuilt en ze vonden niks bij Renault!!! : Cry:

Heb je de "witte lijn" gecontroleerd? (een pijp die het inlaatspruitstuk verbindt met de dampregelaar)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Pb vertraagde op mijn R25




par jean63 » 14/01/06, 20:03

Op mijn R25 heb ik vanmiddag alles gecontroleerd. Geen doorgesneden leiding, geen defect aan de elektronische elementen (sensoren en co.) bevestigd door de Renault-garage, absolute druksensor OK...etc

Uiteindelijk denk ik dat het afkomstig is van de drukregelaar (en stationair) die zich onder de inlaatspruitstukken tussen de elektrische brandstofpomp en de injectoren bevindt. Er is een bypass die brandstof naar een "bekken" op de bodem van de inlaatspruitstuk. het is een klein bassin en ik merkte dat er nog benzine op de bodem lag, zelfs als de motor net op LPG had gelopen!! raar zei ik tegen mezelf!!

Dus schakelde ik de benzinemodus in en ontkoppelde ik de kleine leiding die deze benzine naar het inlaatspruitstuk stuurt (voor stationaire doeleinden veronderstel ik), en daar zag ik dat het veel stroomde.... ..daarom vertraagd tot 1300 tpm bij een onregelmatigheid niet lager af te stellen.

Ik zag echter op de homepage van de R25 (club) website dat de betreffende stationairregelaar (als hij het is), geen lange levensduur heeft (150000 km max).. .of mijn 25 bij 300000 km, en het is niet veranderd sinds ik het bij 160000 km kreeg.
Dus morgen haal ik er nog een die ik in mijn reserveonderdelenvoorraad heb en ik ga hem monteren in plaats van de oude.

We zullen zien of het werkt. Volgens mij is dat het probleem. Daarnaast weet ik niet of als ik op LPG overschakel de brandstofpomp kortgesloten is maar ik denk van wel, want stationair op LPG komt er geen brandstof uit dit pijpje. wordt vervolgd. Ik zal erover praten op de forum R25isten. : Idee:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 14/01/06, 22:17

jean63 schreef:naar Andreas,

helemaal mee eens het kost 110 euro denk ik, maar voorlopig moet ik de storing op mijn R25 LPG zoeken, pb re afgeremd + vervuilt en ze vonden niks bij Renault!!! : Cry:


Probeer de elektroden dichter bij uw bougies te plaatsen of vervang ze misschien.
Het ruikt naar je ontstekingsfout, nietwaar?
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 244-gasten